Optisch output

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik heb een P4P800 moederbord en ik wil muziek gaan opnemen op een md speler met optische ingang. Nu heb ik dus een optische uitgang nodig en vraag me af of dit onboard mss al zit (zal wel niet als ik er zo naar kijk) en anders wat voor geluidskaart ik hiervoor nodig heb, ieder geval eentje die mijn zeer krappe budget niet al te veel aanvalt. Wat is hierop aan te raden?

telefoontoestel

Verwijderd

kijk es in het boekje van je moederbord ;P

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

telefoontoestel schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:12:
Ik heb een P4P800 moederbord en ik wil muziek gaan opnemen op een md speler met optische ingang. Nu heb ik dus een optische uitgang nodig en vraag me af of dit onboard mss al zit (zal wel niet als ik er zo naar kijk) en anders wat voor geluidskaart ik hiervoor nodig heb, ieder geval eentje die mijn zeer krappe budget niet al te veel aanvalt. Wat is hierop aan te raden?
Dat waar je je MD aan vast kunt knopen nodig heet een zogenaamde TOSlink. Die moet dus eindigen (voor de MD) in een (optische) miniplug. Als het goed is kun je met iets als een E-mu 0404 al vooruit; die's 99 euro bij Feedback. Deze ziet er in de foto's misschien wat vreemd uit, maar je moet er 2 kabels insteken waar dan dus de inputs aanzitten, inclusief de optische die je nodig hebt. Ik weet niet zo te zeggen of er goedkopere zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Yoozer op 15-11-2004 20:27 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02

Nebula M31

prutser op microschaal

Een ander wat goedkopere geluidskaart is de Trust 514DX Sound Expert Optical, deze heeft een optische ingang en uitgang en je krijgt er ook een TOSlink kabeltje bij. Ik heb hem een half jaar geleden gekocht voor 50 euro (weet niet meer waar). Ik gebruik hem zelf ook om mp3s van mijn PC naar een MD te zetten en dat lukt er prima mee. De geluidskaart bestaat uit twee losse kaartjes: een PCI kaart waar de normale aansluitingen opzitten (5.1 aansluitingen) en nog een los kaartje waar de optische in- en uitgangen opzitten. De twee kaartjes worden dan met een kabeltje verbonden dus je moet wel genoeg ruimte in je PC hebben.

Evolutionair Geneticus

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ik heb zelf op mn stereo ook een optische uitgang met een bijbehorend kabeltje. Wat ik erg handig vind aan het optische deel buiten het feit dat de kwaliteit beter is, is dat alle nummers ook apart blijven. Is dat ook nog zo met een TOS link? het klinkt er namelijk niet echt naar namelijk.

telefoontoestel

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02

Nebula M31

prutser op microschaal

nee, als je de MD speler aan een CD speler hangt met een optische kabel komen alle nummers mooi gescheiden op de MD, omdat de CD speler tussen de nummers het lichtsignaal onderbreekt, de MD maakt hier automatisch een pauze van (dus je krijgt twee nummers). Een optische kabel in de computer geeft een continue signaal af wat door de MD speler als een track wordt beschouwd. Dus in principe komen alle mp3s als een nummer op de MD en zul je zelf de pauzes moeten inbouwen na de opname. Wat soms wel werkt is met een winamp plug-in de pauzes tussen de nummers 4 sec maken zodat de MD speler wel een pauze inlast, omdat er ook een functie inzit die een pauze inlast als er gedurende 4 sec geen geluidssignaal is. Maar helemaal vlekkeloos gaat dat ook niet. De handigste oplossing zou imo zijn om (als het het hebt) een CD te branden met mp3s en die af te spelen in een DVD speler die mp3s lezen kan en met een optische kabel de DVD speler te verbinden met de MD speler. Dan krijg je al de tracks mooi gescheiden.

Evolutionair Geneticus

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Hmm, jammer dat het dus niet met een optische kabel kan in de computer. Ik heb helaas geen dvd-writer en ook niet echt genoeg geld om er een te kopen. Verder is mijn dvd-speler volgens mij ook niet uitgerust met een optische uitgang (combi tv), enkel met een digitale uitgang voor een ander type kabeltje.

Is er niet toevallig een of ander diskette station achtig iets waarmee ik tapes kan opnemen in de computer zelf? Zou ook makkelijk zijn en dat moet wel te doen zijn met aparte nummers neem ik aan.

telefoontoestel

• Xander
  • Laatst online: 21:22
telefoontoestel schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 17:05:
Hmm, jammer dat het dus niet met een optische kabel kan in de computer. Ik heb helaas geen dvd-writer en ook niet echt genoeg geld om er een te kopen. Verder is mijn dvd-speler volgens mij ook niet uitgerust met een optische uitgang (combi tv), enkel met een digitale uitgang voor een ander type kabeltje.
Je kunt ook mp3's op cd branden en die afspelen in je dvd-speler natuurlijk.

Dat andere type digitale uitgang zal wel een coaxiale uitgang zijn, er zijn convertors te koop... http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=694

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Dat is idd een idee. Was er niet helemaal bij merk ik, dat ik mn vorige post plaatste, want die cd had ik idd ook wel kunnen bedenken. 8)7 Thnx voor de reactie ieder geval _/-\o_

telefoontoestel

Verwijderd

Als je wel een coaxiale spdif uitgang hebt is dit misschien iets ?

http://www.bmm-electronics.com/Product.asp?Product_ID=76

edit: had eerst 2 posten eerder moeten bekijken :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 21:22 ]

Pagina: 1