Toon posts:

Site download alle plaatjes elke keer opnieuw, help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend heeft me laatst geholpen met het maken van een site, deels in php, maar een vreemd probleem heeft zich voorgedaan.

Normaal worden de plaatjes bij een site gedownload en daarna, als je weer terugkeert, uit je geheugen gevist. Als ik mijn site in Internet Explorer bekijk, download hij elke keer opnieuw alle plaatjes, wat een paar seconden kan duren, en dus erg irritant is. Het ligt niet aan mijn internet instellingen, op andere computers doet hetzelfde probleem zich voor. Het vreemde is echter dat in Mozilla en Netscape dit probleem zich niet voordoet.

Ik snap niet hoe ik dit op kan lossen, heeft iemand dit probleem ook ooit gehad en een oplossing ervoor?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

worden er nog cache-headers meegestuurd?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ik begin nu toch te denken dat de cache van je Internet Explorer iedere keer geflusht wordt. Heb je toevallig Norton Systemworks of iets vergelijkbaars draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is het probleem niet. Op alle andere computers geeft hij ook dat probleem als je de site met Internet Explorer bekijkt. Je kan even de site zelf bekijken, dan zie je wat ik bedoel:

www.kunya.nl

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-05 19:47
Heb je toevallig Norton Systemworks of iets vergelijkbaars draaien?
--->
Het ligt niet aan mijn internet instellingen, op andere computers doet hetzelfde probleem zich voor. Het vreemde is echter dat in Mozilla en Netscape dit probleem zich niet voordoet
Kan je misschien een link naar de code plaatsen?

edit: wat een timing. vette plaatjes op die site trouwens...

[ Voor 10% gewijzigd door Koen_R op 15-11-2004 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik heb behoorlijk veel tijd in die site gestoken en ik vind het best vervelend dat hij zo slecht loopt onder Explorer, dus als iemand een oplossing weet, laat het alsjeblieft weten.

www.kunya.nl

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
In de HTTP headers van de reply op de "GET /" zie ik een "Cache-control: private" header voorbijkomen. Mogelijk is dat de oorzaak van het niet cachen.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

@Koen Rotteveel
Die link kan ik ook nog leggen, maar het kan zijn dat iemand er over heen kijkt vandaar dat ik het nog ff roep.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

hier worden de plaatjes niet opnieuw geladen hoor :?

@ mozilla trouwens :)

[ Voor 20% gewijzigd door Mister I op 16-11-2004 22:41 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik denk dat je bedoelt dat het menu steeds opnieuw geladen wordt :?
Dat kun je voorkomen middels het gebruik van Frames, IFrames, DIV's of whatever suits you best. Hoe dan ook, anders zullen de plaatjes inderdaad steeds opnieuw geladen worden.

Je zou ook nog effe met een sniffer ofzo kunnen kijken welke headers er worden meegestuurd.

Afbeeldingslocatie: http://koenen.luua.net/kuhn/pics/Thumbnails/strippaard_thumbnail.jpg
:D

Als je die allemaal zelf hebt gemaakt verdien je mijn R-E-S-C-P-E-T :P
_/-\o_ mooi man!

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 16-11-2004 22:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, tnx!

We hebben nog gekeken of we het konden fixen, maar het heeft niet mogen baten.

We hebben er nu voor gekozen om elk plaatje te openen in een nieuw window, zodat je niet telkens heen en terug hoeft van plaatje naar thumbnail-menu en dus ook weinig last hebt van het probleem, zie het resultaat,
www.kunya.nl leeft!:)

In ieder geval toch bedankt voor de hulp!
Pagina: 1