Trage DHCP uitgifte Wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is, heb de vraag en het probleem niet kunnen terug vinden, maar ik zit met het volgende probleempje.
Ik heb een 4 poorts Speedtouch 510 v4, met de laatste firmware, en een Zyxel G-1000 Ap, ook met de laatste firmware.
Nu heb ik sinds enig tijd het probleem dat de uitgifte van IP adressen erg traag verloopt.
De notebooks die connectie maken zijn allen Centrino's (2200 B/G kaartjes).
Als een notebook opgestart is zie je wel dat er direct een connectie is met de AP (geeft zelfs excellent aan) maar dat de XP netwerkclient nog bezig is om een IP adres te verkrijgen.
Ik heb geprobeerd om een statisch IP adres op te geven maar dat duurt in feite net zolang.
De Zyxel AP heeft geen ingebouwde DHCP server, daarvoor word de SpeedTouch gebruikt.
Ik gebruik het liefst geen statische IP adressen daar er nogal veel met de notebooks gereist word en binnen verschillende netwerken gebruikt worden.
DHCP zou gewoon moeten werken. Het lijkt wel alsof de communicatie tussen de Zyxel AP en de SpeedTouch erg moeizaam verloopt.
De AP heeft een statisch adres en een aparte DNS vermelding in de Speedtouch.

Verder heb ik nog geëxperimenteerd met WPA en WEP, maar dat geeft geen verschil. Uiteraard gebruik ik nu WPA.
Heeft iemand nog een tip? Ik zit er aan te denken om de AP te vervangen door een AP met ingebouwde DHCP server, zoals een D-Link DWL 2100 o.i.d..

Alvast bedankt allen voor het meedenken.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:03

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hoe is de verbinding (snelheid e.d.) nadat je eindelijk een IP gekregen heb? Pingtijden? KB/sec?

Hier stond een dode link.

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
strandbal schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:08:
Hoe is de verbinding (snelheid e.d.) nadat je eindelijk een IP gekregen heb? Pingtijden? KB/sec?
Die is standaard 54Mb/s. Er zijn dan ook geen vertragingen merkbaar, da's het vage.