Toon posts:

Comag DBV-T receiver (Lidl)

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week de Comag DBV-T receiver aangeschafd bij de Lidl. Hierna een Funke antenne aangeschafd. Nu dacht ik al die FTA kan ik gaan bekijken maar tot mijn grote teleurstelling krijg ik alleen NED2 te pakken en niet de buitenlandse FTA's. Ik ben woonachtig in Purmerend. Heeft iemand tips om toch de buitenlandse FTA's te ontvangen? Mijn interesse gaat voornamelijk uit naar Russische zenders.

Alvast dank.

Verwijderd

Met DVB-T kun je alleen binnenlandse zenders ontvangen hoor, kan alleen met satteliet. En met een smartcard kun je andere NL zenders ontvangen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even voor de duidelijkheid ik ben totaal nieuw in deze wereld. Volgens de advertentie van de Lidl is het mogelijk om alle FTA te ontvangen. Worden deze dan niet via de ether verzonden? Als ik dus alleen Ned2 kan ontvangen is mijn conclusie dat ik dus een miskoop heb gedaan. Gelukkig kan ik het apparaat nog terugbrengen naar de Lidl.

Wat heb ik dan wel benodigd om Russische zenders te ontvangen? Eventueel ook de Nederlandse zenders dan ben ik meteen van UPC af.

Alvast dank.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

je moet die DVB-T ontvanger lekker bij de lidl terug brengen.
DVB-T word in nederland door KPN/Digitenne gedaan en daar kan je alleen ned 2 FTA krijgen, de rest moet je voor betalen.
Wat er allemaal kan met KPN digitale TV/Digitenne, vind je elders op dit forum.

Als je "alle" zenders wilt kunnen zien die FTA zijn, koop dan een schotel. En laat je in vredesnaam even informeren door iemand die er iets meer vanaf weet.
Want ook aan een simpele schotel + ontvanger heb je ook weer niet genoeg.
Je zal waarschijnlijk met meerdere lnb's moeten gaan werken.

Mocht je Ned1-3, rtl4-5, sbs6-net5.. enz willen ontvangen (die op ned2 na niet FTA zijn) dan zal je daar sowiso abbonementskosten voor moeten betalen.
Meer info over dit onderwerp is er genoeg op dit forum te vinden.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:12:

Wat heb ik dan wel benodigd om Russische zenders te ontvangen? Eventueel ook de Nederlandse zenders dan ben ik meteen van UPC af.

Alvast dank.
Russische zenders zitten op verschillende satellieten: Sirius, Hotbird (en Amos: Oekrainse). Zie ook www.russkyclub.com

Een aantal daarvan zijn gecodeerd, je zult dan een abonnement moeten nemen of op een "andere" manier daarmee aan de slag gaan.

Welk type receiver je nodig hebt hangt helemaal af van je wensen. Om Russische smartcards te kunnen lezen dient je ontvanger Viaccess kaarten aan te kunnen. Het beste is om je eerst goed te verdiepen alvorens je wat koopt.