Toon posts:

Photo Printer Kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week een canon powershot a95 gekocht.

Ik wil echter ook graag een foto printer kopen omdat alles sneller ontwikkeld is dan als ik het naar b.v. mediamarkt breng.

Ik heb in een van de computer boekjes gelezen dat de Canon Pixma IP5000 en de Canon Pixma IP4000 erg goede printers zijn. De kosten per a4 printje is "slechts" 0,49 euro cent en ze kwamen beide als beste uit de test.

Nu scheint de Canon Pixma IP5000 net iets beter te zijn voor het printen van fotos. Dit is ook de nieuwste printer van canon.

Ik zit momenteel nog te twijfelen welke printer ik moet kopen.

Zijn er mensen die b.v. de Canon Pixma IP5000 al gekocht hebben en hun mening kunnen geven.

Graag zou ik dus willen weten welke printer jullie mij aanraden om te kopen. Mijn budget is ong. 225 euro.

Ik hoef niet perse een pixma printer, Canon i965 schijnt b.v. ook goed te zijn, echter wil ik graag ervaringen weten van mensen die deze printer hebben.
Andere merken is ook goed.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik heb een Pixma IP4000

Fotos (op GOED FOTOpapier) komen er super uit, niet te onderscheiden van een 'echte' foto.
Maar, bij de mediamarkt/hema/kruidvat zijn de digitale fotos veel goedkoper dan 0,49 eurocent, dus ik denk dat als je echt veel fotos af wilt gaan drukken, mediamarkt stukken voordeliger is. Een fotoprinter is leuk, maar dan moet je niet te veel gaan afdrukken, anders zijn de grote zaken veel goedkoper.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou voor de Epson R300 gaan...
http://www.tomshardware.c.../20041025/printer-01.html

[ Voor 49% gewijzigd door n00bs op 15-11-2004 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ook mensen met ervaring van de canon pixma 5000?

Die epson 300 is idd ook een erg goede printer.

Op dit moment zit ik te twijfelen tussen de epson en de pixma 5000.

Iemand die me kan overtuigen/helpen?

• n00bs
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik niet ;)
Zij zijn beiden volgens die review erg goed ;)

Als ik jou was zou ik proberen erachter te komen, wat de kwaliteit is van het printen na een half jaar of meer...
Mijn ervaring namelijk wel met de oudere Epson printers is dat de printkwaliteit achteruitging na een tijd. Dit komt natuurlijk omdat de koppen never ever vervangen worden. Bij HP bv weer wel, maar dit maakt ook die cartridges weer zo kostbaar.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 22:52

Paladin

Play Ball!

Ik zelf ben in bezit van de Canon Pixma 5000 (weet niet of je al besloten hebt), maar ben er heel erg tevreden over hij is bijzonder snel en maakt erg mooie afdrukken. De cardridges zijn gelukkig niet zo duur en de printkop is eventueel te vervangen. Tevens zijn er voldoende immitatie cardridges te koop welke van voldoende kwaliteit zijn.

De afdrukken van deze printer zijn het goedkoopst waardoor je uit eindelijk met regelmatig gebruik enz het goedkoopst uit bent.

hoop dat je er wat aan gehad hebt..

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Natuurlijk moet je gaan voor de nieuwste Canon ip5000 en niet voor de Canon i965.
De verschillen:
Dubbelzijdig printen
2 papierlades (bijvoorbeeld 1 voor 10x15, en 1 voor a4)
2 picoliter
En Mooi zwart is niet lelijk

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 22:52

Paladin

Play Ball!

ip5000 doet zelfs 1 picoliter dus nog fijnere prints

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Ik heb de Canon i950 voor €150,- zien staan in de Media Markt in Zwolle, maar ze zullen hem ook wel in andere plaatsen eruit gooien nu.
Deze i950 is een hele mooie 6-kleuren printer en deze afdrukken zijn beter dan de afdrukken van mijn i850 waarmee ik al niet kan zien of het een echte afdruk is, of een afdruk met m'n printer.

En laat het ons weten wat je hebt gekocht.

Verwijderd

ik heb de Epson R300... en vind het een super ding... eigen afdrukken niet te onderscheiden van 'echte' foto's....

• n00bs
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

Die R300 is ook zeer goed... maar wat ik al zei, ik vraag mij af wat de kwaliteit is na vele afdrukken, na een paar nieuwe cartridges?
Ik zelf zit namelijk nog te twijfelen of ik wel de R300 wil

• n00bs
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb trouwens een review gevonden die je wel interessant zal vinden
http://www.photo-i.co.uk/...e/Epson%20R800/page_1.htm

De kleuren zijn echt fantastisch van deze Epson R800. Alleen de afdrukken zijn volgens mij redelijk duur

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:03

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ik zit ook te twijfelen tussen de Canon PIXMA iP5000 en de Epson Stylus Photo R300. Ze zullen voornamelijk voor foto´s gebruikt gaan worden.

M´n laatste goede printer die ik kocht is van meer dan 4 jaar geleden. Toen was het Epson of HP en Canon kon niet echt meedoen. Inmiddels is de Canon erg goed blijkbaar...

Mijn vraag is, HP had de spuitmondjes op de inktpatronen zitten, voordeel was dat die dus ook vervangen werden als het patroon op was. Geen slijtage dus. Hoe zit dat bij Epson en Canon?

Van de Epson is het duidelijk de R300, maar van Canon heb je ook nog de 4000 en de 6000, die zo beide d´r voor- en nadelen hebben. Iemand iets in te brengen waarom je voor Epson of Canon moet kiezen en bij Canon welk model?

[ Voor 19% gewijzigd door Martin?81 op 08-12-2004 01:29 ]

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Epson, Canon en HP :P

ik hen de HP 7960 (gewonnen :z )

ik verkoop op me werk alle merken
ik denk/ben overtuigd dat de Canon ip5000 de beste is, aangezien, de hp's hele kartelranden nalaten op de afdrukken :/

anders denk ik HP gekozen, weet verder ook niet, ligt nauwelijks uit elkaar het verschil
Canon is ook veel watervaster, en denk ik daardoor veel langer houdbaar
Epson vind ik een beetje "klooien" na de jaren ervaring in de verkoop van het spul :)

[ Voor 38% gewijzigd door Rebels op 08-12-2004 01:33 ]

• Terror
  • Laatst online: 16:50
Heb zelf de canon ip 5000 pixma, vind hem echt geniaal, werd voor 183 euro thuis gebracht (zie pricewatch).

Printjes mooi, kan'cd's printen, dubbelzijdig, 5 cardridges, 2 printlades, compleet dichtklapbaar strak design (mooi en stofvrij). ben er alleen nog niet uit waarom de drivers een niet optie bevatten. Verder schijnt ie uitermate zuinig te zijn. Ben er iig zeer tevree mee. Owja, losse vervangbare printkop is natuurlijk ook huldiaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Terror op 08-12-2004 01:45 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:03

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Terror schreef op woensdag 08 december 2004 @ 01:43:
Heb zelf de canon ip 5000 pixma, vind hem echt geniaal, werd voor 183 euro thuis gebracht (zie pricewatch).

Printjes mooi, kan'cd's printen, dubbelzijdig, 5 cardridges, 2 printlades, compleet dichtklapbaar strak design (mooi en stofvrij). ben er alleen nog niet uit waarom de drivers een niet optie bevatten. Verder schijnt ie uitermate zuinig te zijn. Ben er iig zeer tevree mee. Owja, losse vervangbare printkop is natuurlijk ook huldiaal.
De Canon IP5000 heeft een losse vervangbare printkop? Hoe moet ik dat zien?

• Terror
  • Laatst online: 16:50
Heel simpel. Er zit een unit in die heen en weer gaat, hier klik je de prinkop in en in deze printkop plaats je je inktcardridges. Voorheen was de kop gewoon geïntergreerd in de heen en weer schuifunit :) m.u.v de hp printers, daar zit de kop nl in de cardridge

Afbeeldingslocatie: http://www.rietgors.tudelft.nl/tristan/T_005_UK.gif

Wat je hier op het plaatje ziet, kop waar de inktpatronen in zitten kan er dus in zijn geheel uit. Dus mocht het geheel onredbaar verstopt zitten, zet je er gewoon een nieuwe kop in, prijs kan ik effe niet vinden btw.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• n00bs
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik denk zelf dat ik mijn mening herzie en voor de ip5000 zou gaan ook medens naar aanleiding van deze review (een van de beste reviewers)

http://www.photo-i.co.uk/...s/Pixma%205000/page-1.htm

Ziet er toch wel ZEER goed uit die 1 picoliter drop size
Afbeeldingslocatie: http://www.photo-i.co.uk/Reviews/printers/Pixma%205000/images/eye5000.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door n00bs op 20-01-2005 18:01 ]

Pagina: 1