Frames per seconde, hoeveel is goed om te gamen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 20:11
Kort vraagje,

Kon het niet vinden dus dan maar even zo. Hoeveel frames per seconde
moet je in een spel hebben om het op z'n best te kunnen spelen ? Op een gegeven moment maakt het niet meer uit ookal wordt het hoger. Waar ligt die grens van het aantal frames per seconde ?

Thanks

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:49
30+ Voor de rest is het ook maar persoonlijk. Ik prefereer 40+ aangezien je bij framedrops dan wat minder merkt dat je er een hebt.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

michielvz schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:28:
Kort vraagje,

Kon het niet vinden dus dan maar even zo. Hoeveel frames per seconde
moet je in een spel hebben om het op z'n best te kunnen spelen ? Op een gegeven moment maakt het niet meer uit ookal wordt het hoger. Waar ligt die grens van het aantal frames per seconde ?

Thanks
Tussen 40 - 60 is redelijk tot goed speelbaar. 60 of meer is perfect. Ik zelf vind 40 bagger, het blijft eigk. ook een beetje een persoonlijke opvatten. Als ik MoHAA speel met 40 fps, stop ik direct, kan ik echt niet spelen. Gelukkig draai ik MoHAA dan ook met een GF 6800 GT waarbij ik gene last heb van 60 fps of lager:P..

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb vroeger is een tooltje gehad waarmee je twee draaiende piramides kreeg. De linkse draaide aan het maximum wat je PC aankon (qua FPS dan) en van de rechtse kon je de FPS zelf instellen. Zo kon je zelf zien wanneer je een echt vloeiende beweging krijgt.

Zo rond de 33FPS zag ik (bijna) geen verschil meer tussen de linkse en de rechtse piramide.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:49
Is eigenlijk ook het vermelden waard>het type spel dat je speelt. Spellen als ut2004 of MoHAA speel je nou eenmaal lekkerder met ~60fps, maar strategy spellen (en dan vooral de 2d varianten) merk je natuurlijk niks van.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

amour021 schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:37:
Ik heb vroeger is een tooltje gehad waarmee je twee draaiende piramides kreeg. De linkse draaide aan het maximum wat je PC aankon (qua FPS dan) en van de rechtse kon je de FPS zelf instellen. Zo kon je zelf zien wanneer je een echt vloeiende beweging krijgt.

Zo rond de 33FPS zag ik (bijna) geen verschil meer tussen de linkse en de rechtse piramide.
Je ziet het misschien niet, maar als ik onder de 60 fps kom bij MoHAA merk ik dat gelijk. Dat voel je met bewegen van je muis. Op 30 fps kan je echt niet soepel aimen.

Eigk. had je dit heel makkelijk kunnen opzoeken op google of waar dan ook. Maar goed van mij post je maar lekker. Al dat gezeur dat je eerst de hele FAQ en de daarbij komende 1000 artikelen moet lezen voordat je een topic mag starten, echt droog. Waar heb je dan nog een forum voor? Oh om de niet snel te vinden problemen op te lossen? Maar goed ga hier maar niet verder op in, krijg ik geblaat mee:P
Nu dus niet op me gaan zitten zeieken dat ik dit heb gezegd, want das niet onverwacht he, ik heb ut gezeik immers zelfd voorspeld.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 14:37
Ik geloof dat die grens bij 60fps ligt en dat het daarna niet meer zichtbaar is. Pin me er niet op vast, het kan ook lager liggen. Ik weet nog wel dat Counterstrike vroeger gelocked was op 60fps en dat het dan gewoon soepel liep

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ligt denk ik ook wel aan de persoon

ik vind het namelijk pas lekker spelen boven de 60fps het liefst 80 of meer

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
michielvz schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:28:
[...]

Kon het niet vinden dus dan maar even zo.
[...]
En met die instelling kom je hier nergens :{
Blijkbaar heb jij een search nodig om de search te kunnen vinden, want dit is al vele vele malen langs gekomen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.