Kan dat? Waarschijnlijk komt er in de nabije toekomst een surround systeem voor op de TV hier. Maar ik had, bij wijze van test, al eens graag gehoord hoe dat nu klinkt bij een film in de woonkamer. Ik heb voor mijn PC een 4.1 opstelling, en nu had ik gedacht om die dus eens op de TV aan te sluiten. Kan dat? Ik moet namelijk nu ook maar twee pluggen aansluiten op de computer (Nforce2).
Als je tv een ondersteuning heeft voor dolby wel. Maar ik denk niet het het geval is. Je kan zo wel stereo testen.
Verwijderd
het hangt er van af of er een dolby decoder in je setje zelf zit , want als dat wel zo is kun je hem prima testen met je tv
mja, ik ken eigenlijk niet veel van audio
Het is iig een set van Cambridge soundsworks, en ik kan toch DVD's met DD bekijken op de PC. Dus dat zit goed ofwat?
Wat de TV betreft, die is pas een paar weken oud, met Pixel Plus 2 en alles. Ook Virtual Dolby surround en wat nog allemaal.
Maar het geluid kon dus wat beter, vandaar de (mogelijke) test met mijn PC-setje.
Het is iig een set van Cambridge soundsworks, en ik kan toch DVD's met DD bekijken op de PC. Dus dat zit goed ofwat?
Wat de TV betreft, die is pas een paar weken oud, met Pixel Plus 2 en alles. Ook Virtual Dolby surround en wat nog allemaal.
Maar het geluid kon dus wat beter, vandaar de (mogelijke) test met mijn PC-setje.
Verwijderd
Je moet een decoder hebben voor DD en/of dts , anders heb je gewoon verijdeld stereo.
Dit zit niet op je tv (voor zover ik weet) het kan wel in je dvd speler zitten.
Dit maakt iig toch niet uit tenzei jij digitale televisie hebt, want alleen daar krijg je DD mee.
Dit maakt iig toch niet uit tenzei jij digitale televisie hebt, want alleen daar krijg je DD mee.
Dat zit in de DVD idd, misschien toch eens proberen.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:48:
Je moet een decoder hebben voor DD en/of dts , anders heb je gewoon verijdeld stereo.
Maar anders, bij een "echt" surround systeem wordt er (bij een serie bv) toch stereo omgezet naar Prologic, niet?
Pagina: 1