Toon posts:

[XP] Booten duurt een eeuwigheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik xp opstart duur het heel erg lang
hij blijft ong 10 min hangen bij het ''bekende'' laadbalkje, die staat dan vaag in beeld, en hij loopt ook nog niet...
ik heb al van alles geprobeert zoals windows opnieuw installeren, hdd's lowlevel formatten, nieuwe bios, nieuwe raid drivers.
....mijn systeem is een amd 3200+ 1024mbram 400ddr 9600pro audigy 2
600 watt voeding....

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geheugen getest, met iets als memtest?

Verwijderd

Dan blijft hij hangen in het laden van bepaalde drivers. Ik gok dat je videokaart drivers brak zijn. Probeer eens een revisie ouder of download de nieuwste drivers van je videokaart eens.

Verwijderd

Clear je eventlog, en herstart.

Wat staat er dan in het log?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
80 pins kabel gebruikt voor je hd?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat ook het e.e.a. wat je nog kunt proberen.

Ik ken ook een enkel geval waar het BIOS zo stond ingesteld dat het systeem probeerde te booten van een USB-stick en daardoor de boel minutenlang ophield.

[ Voor 41% gewijzigd door Guardian Angel op 15-11-2004 15:58 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:49:
Geheugen getest, met iets als memtest?
'
Zucht, niet alles is een geheugenprobleem he, dit wordt te pas en te onpas maar geroepen bij allerlei problemen.

Verwijderd

pas je boot.ini eens aan:

achter de regel:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

ff /SOS zetten

dan zie je welke drivers ie laad, en als er dan 1 extreem traag is, kun je ff googlen :Y)

edit:
wel ff rebooten nadat je de boot.ini hebt aangepast ;-)
dit zorgt ervoor dat je ipv windows logo met bewegende balkje eronder niet ziet, maar alle benodigde drivers die moeten worden geladen ziet (lekker nederlands...)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 16:03 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:01:
[...]

'
Zucht, niet alles is een geheugenprobleem he, dit wordt te pas en te onpas maar geroepen bij allerlei problemen.
Dat weet ik, maar het is vaak wel een veroorzaker van "rare" problemen. En als je het niet test kun je het ook niet uitsluiten.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:00

E-Rick

I love it :7

bootvis geprobeerd?

Choose life

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:11
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:01:
[...]
Het heeft te maken met het fiet dat mensen niet meer posten wat ze zelf hebben geprobeerd, of uberhaupt wat hebben geprobeerd.

Voor de mensen die willen helpen is het een kwestie van mogelijke problemen elimineren.
1. Wat voor voeding, wat zijn de voltages. Voldoen die aan de standaard eisen
2. Memtest, alles goed doorlopen
3. Welk OS, SP versie?
4. Netwerk kaart, probeert ie misschien met iets te connecten wat niet bestaat
5. Etc...

Daarnaast hebben we een FAQ, die zowat niemand meer leest, want altijd is er minstens wel 1 verwijzing, omdat de TS niet aangeeft wat ie zelf heeft gedaan.

Dus dat dingen "te pas en te onpas" geroepen wordt, heeft te maken met de beschrijving die een TS maakt
Pagina: 1