Ik ben nog steeds voor mijn stage bezig met het opzetten van een intranet voor een bedrijf. Nu heb ik van www.olate.co.uk een script gedownload wat functioneerd als file-manager. Perfect script, templates aangepast...
Nu wilde ik een view.php erbij doen zodat de bestanden niet gedownload kunnen worden maar echt 'gestreamed' worden in Internet Explorer..
Hiervoor komt nog wat code waarmee het bestand word geselecteerd maar dit werkt dus hoef ik denk ik niet te posten. De $ext word tijdens het uploaden van het bestand al opgeslagen in de database zodat er tijdens het openen van ieder bestand niet gekeken hoeft te worden naar de extensie.
De extensie word dus goed doorgegeven maar ik kan geen bestanden streamen.
PDFjes worden niet geladen maar ik krijg een icoontje in de linkerhoek. Het icoontje ziet er zo uit:
Een wit a4-tje met een rode kubus, groen cirkel en blauwe driehoek. Volgens mij het jpeg icoontje maar dit weet ik niet zeker. Terwijl hij toch echt Acrobat moet laden gebeurd er niks.
Hetzelfde geld voor Word templates (.dot) enkel hier word wel Word geopend maar er verschijnt een leeg document. Ook word er gevraagd of het bestand opgeslagen / gewijzigd moet worden en als ik hem opsla is het een bestand van 0 Kb.
Heeft iemand dit probleem meer gehad? Iemand oplossing?
Alvast bedankt
[Ps. Ik gebruikt Windows 2000 Server / Internet Explorer 6 SP 1]
Nu wilde ik een view.php erbij doen zodat de bestanden niet gedownload kunnen worden maar echt 'gestreamed' worden in Internet Explorer..
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| header("Cache-Control: "); header("Pragma: "); if($ext == 'pdf') { header("Content-Type: application/pdf"); } if($ext == 'doc') { header("Content-Type: application/word"); } if($ext == 'xls') { header("Content-Type: application/excel"); } if($ext == 'vsd') { header("Content-Type: application/visio"); } if($ext == 'ppt') { header("Content-Type: application/powerpoint"); } if($ext == 'mdb') { header("Content-Type: application/access"); } if($ext == 'dot') { header("Content-Type: application/word"); } else { header("Content-Type: application/octet-stream"); } header("Content-Disposition: inline;filename=\"$file_name\""); header("Content-length: \"$size\""); header("Content-Description: Euler Hermes Intranet"); |
Hiervoor komt nog wat code waarmee het bestand word geselecteerd maar dit werkt dus hoef ik denk ik niet te posten. De $ext word tijdens het uploaden van het bestand al opgeslagen in de database zodat er tijdens het openen van ieder bestand niet gekeken hoeft te worden naar de extensie.
De extensie word dus goed doorgegeven maar ik kan geen bestanden streamen.
PDFjes worden niet geladen maar ik krijg een icoontje in de linkerhoek. Het icoontje ziet er zo uit:
Een wit a4-tje met een rode kubus, groen cirkel en blauwe driehoek. Volgens mij het jpeg icoontje maar dit weet ik niet zeker. Terwijl hij toch echt Acrobat moet laden gebeurd er niks.
Hetzelfde geld voor Word templates (.dot) enkel hier word wel Word geopend maar er verschijnt een leeg document. Ook word er gevraagd of het bestand opgeslagen / gewijzigd moet worden en als ik hem opsla is het een bestand van 0 Kb.
Heeft iemand dit probleem meer gehad? Iemand oplossing?
Alvast bedankt
[Ps. Ik gebruikt Windows 2000 Server / Internet Explorer 6 SP 1]