Invoer -> Uitvoer direct, hoe te doen?

Pagina: 1
Acties:

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:38

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik ben door een vriend gevraagd om iets te bedenken voor de regionale omroep. Het idee is om een aantal velden in te vullen (gewoon een form zegmaar) en zodra je op send drukt, dat diezelfde gegevens op een andere PC direct worden weergegeven.

Nou nog even gedetailleerder:

- Invoer bestaat uit naam/adres/telefoonnummer etc., ongeveer 10 velden
- Uitvoer moet gewoon een simpele pagina zijn (leeg met text) waarop de 10 ingevoerde velden veranderen zodra er een nieuwe invoer verzonden wordt.
- Boven de uitvoer eventueel kopjes zoals "naam" etc.
- Zal op het intranet worden gebruikt.

Ik zat zelf een beetje te denken in de richting van PHP, maar hoe ik het in vredesnaam zou moeten doen? :?

Als iemand goede ideën heeft hoor ik het graag _/-\o_

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Verwijderd

Angeloonie schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:14:
Ik zat zelf een beetje te denken in de richting van PHP, maar hoe ik het in vredesnaam zou moeten doen? :?
kan, als je de ontvangende pc iedere seconden laat refreshen. Of anders combinatie van flash / php. Is een beetje hetzelfde principe als een chatbox, daar is genoeg over te vinden op i-net.

Verwijderd

Java lijkt me de makkelijkste keus, aangezien het aan de buitenkant naadloos integreert in je intranet, maar ondertussen wel de mogelijkheden van een volledige client-side programmeertaal biedt, zoals directe netwerkverbindingen naar andere computers.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:32:
Java lijkt me de makkelijkste keus, aangezien het aan de buitenkant naadloos integreert in je intranet, maar ondertussen wel de mogelijkheden van een volledige client-side programmeertaal biedt, zoals directe netwerkverbindingen naar andere computers.
Dit klinkt interressant. Zijn er websites die dit verder uitleggen?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Angeloonie schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:33:
[...]

Dit klinkt interressant. Zijn er websites die dit verder uitleggen?
http://java.sun.com

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:01

samo

yo/wassup

Of de mogelijkheden van e-mail?
Gewoon een email form en een een client op een exchange server (als je dit toevallig al hebt staan, bedoel eigenlijk dus geen pop3), of is dat niet leuk?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik bedoelde dus preciezer in de richting wat ik zoek
samo-arne schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:53:
Of de mogelijkheden van e-mail?
Gewoon een email form en een een client op een exchange server (als je dit toevallig al hebt staan, bedoel eigenlijk dus geen pop3), of is dat niet leuk?
Dit had ik al voorgesteld, maar om nou iedere 30 seconden een nieuwe mailtje te gaan sturen, dat heeft ook niet echt veel zin. Het gaat om de gegevens van de personen aan een bepaalde telefoonlijn (1-10)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Angeloonie schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:48:
[...]

Ik bedoelde dus preciezer in de richting wat ik zoek

[...]
Sorry hoor, maar je vraagt om iets heel erg algemeens, ( iets dat communiceert met iets anders ) en dan wordt er als oplossing aangedragen om hiervoor Java te gebruiken. Als je totaal geen idee hebt van wat je met java kan is http://java.sun.com precies de goede plek om te beginnen.

als je iets kant en klaars wilt zul je op http://www.hotscripts.com moeten kijken en dan kan dit topic dicht want in dit forum gaat het erover hoe je iets zelf maakt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Er zijn verschillende mogelijkheden. Ik heb geen idee wat voor middelen je allemaal ter beschikking hebt, dus ik kan ook niet inschatten wat het best voor je is.

Je zou op de computer waar het bericht op moet komen, voor het gemak even computer A, een server kunnen draaien. Dan zou dit een apache server met php kunnen zijn, zodat je het form daar direct heen kan submitten. Ook zou je zelf een server in elkaar kunnen zetten, in welke taal je ook maar zou willen, maar ik betwijfel of dat een rendabele optie kan zijn. Deze server op computer A kan dan de gegevens ontvangen, en de gegevens ook weergeven. Als je op computer A een php-server hebt, zou ik niet precies weten hoe je dan direct een mooie melding kan weergeven. Je kan met `` een shell-commando uitvoeren, en je zou daarmee een extern programma kunnen aanroepen wat de gegevens op een gewenste manier weergeeft.

Ook is het mogelijk om op computer A een server te draaien die geen forms kan ontvangen, maar alleen een eigen protocol snapt. Dan zou je een andere computer nodig hebben, een webserver, computer B. De gebruiker kan dan zijn form submitten naar computer B. Computer B heeft php, en maakt verbinding door middel van een socket (zie manual). De server op computer A luistert de hele tijd op en bepaalde poort, en zodra computer B verbinding maakt, gaat deze die aan. Dan verifieer je of je wel de goede computer A en B hebt (beveiliging dus). Vervolgens stuur je de gegevens door, en verbreek je de verbinding. Dan heb je dus direct je data in een programma, wat het dus kan gaan weergeven op wat voor manier dan ook.

Het is dus best een gedoe, en je lost het zeker niet in 5 minuten prutsen op. Zeker als het zo vaak gebruikt gaat worden als je suggereert (eens per dertig seconden), is beveiliging belangrijk. Je wilt niet dat daar dingen fout gaan, of dat de computer plat gaat. In ieder geval veel succes met uitzoeken.
Pagina: 1