Toon posts:

CHELLO verzendproblemen bij grotere mails

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met het probleem dat plotseling chello mijn mails niet meer verstuurd.

Mails met alleen een adres worden wel verstuurd, maar mails met een onderwerp, en inhoud blijven in postvak uit staan. Reactie: de server heeft al 60 seconden niet gereageerd

Dit lijkt mij op een block, maar chello zegt dat het een fout in outlook is!

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 22:27
Max is volgens mij 5mb per mail? Nog nooit zelf gehad, maar misschien is dat het

Verwijderd

Ik denk niet dat het een blok is,

je kunt in de opties neerzetten dat een time out langer moet wachten:

extra --> accounts --> smtpX.X.chello.nl --> eigenscahappen --> geavanceerd --> time-outs van de server..

denk dat je die optie ff op meerdere minuten meot zetten, je hebt een maximale upload snelheid, en ik denk dat dat het probleem veroorzaakt...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Heb je de SMTP-server wel op mail.chello.nl staan? Niet een oud adres met iets als 'brabant' of 'arnhem' erin ofzo? Probeer 't ook eens via de webmail. Dat maximum van 5 MB is trouwens inclusief de complete codering die Outlook (of een ander mailproggel) eraan toevoegt. In de praktijk is 3,5 MB dus ongeveer 't maximum.

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je bijlage's groter dan 5MB wil verzenden kan je altijd nog gebruik maken van een alternatieve webmail server.

met http://www.yousendit.com kan je bijlages tot 1GB verzenden met je eigen Provider adres als afzender ;-)

(wel klein nadeel dat sommige spamfilters deze mail tegenhouden)