Toon posts:

Skype microofoon en geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik gebruik vaak Skype om te bellen, en daar heb ik verder geen problemen mee.
Het enige is dat als ik via skype bel, een headset gebruik om in te praten en om te luisteren. Ik heb 1 soundcard (5.1) in mijn PC zitten waar ik ook mijn speakers op heb staan. Elke keer als ik dus ga bellen of gebeld wordt met skype, moet ik dus de plugs van mijn speakerset uit de soundcard halen en wisselen met die van mijn headset zodat het geluid dus daar door komt. Heel irritant, want ik moet dus hele tijd achter mijn compu kruipen.
Ik zou opzich het geluid gewoon door mijn speakers kunnen laten komen, maar dan kunnen al mijn huisgenoten mijn conversaties meeluisteren en ten tweede hoort de andere kant dan een echo.

Is het mogelijk om een tweede geluidskaart te installeren en zorgen dat Skype via de tweede geluidskaart runt en de rest via m'n andere geluidskaart? Heeft iemand hier een oplossing voor?
Voordat ik een tweede geluidskaart koop wil ik namelijk wel zeker weten of het werkt!

Alvast bedankt!
groet
Bas

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
Ik weet toevallig een makkelijke oplossing.

Koop 2 splittertjes, 1 voor de mic en de ander voor je geluid in je koptelefoon.
Je moet dan de speakerset uitschakelen (ik neem aan dat het met een miniversterkertje gaat) en dan kan je rustig bellen / praten via je headset.

Bij een maat werkt het ook, dus ik neem aan dat het bij jou ook werkt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 15-11-2004 15:08 ]

Wauw, een sig!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:43

samo

yo/wassup

Het is inderdaad mogelijk bijv. de onboard sound de activeren in je BIOS, en skype daarop te zetten. Het heeft voor mij gewerkt. Hoe het zit bij 2xpci geluidskaarten naast elkaar weet ik niet, maar het zal vast wel werken.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
ah!

da's inderdaad een goeie.
bedankt voor de tip!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Je kunt ook overwegen om een USB headset aan te schaffen. Die wordt door de PC gezien als een extra geluidskaart die dus onafhankelijk van je bestaande geluidskaart werkt. Helaas zijn zulke gadgets niet echt goedkoop (vanaf ca. € 60,-)