PLC uitlezen op afstand via een web-pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 20:18
Wij hebben hier een PLC (merk onbekend) met 8 poorten 1/0 is het nu mogelijk de sturing er van te bekijken via internet dus bv: dat poort 1 = 0 staat voor deur open zeg maar.

en dat dan vorm gegeven in een web-pagina.

zodat een leek iets kan in typen en de situatie kan bekijken, hij hoeft verder niks te wijzigen ofzo iets.

Ik heb al gezocht op Google, maar omdat mijn omschrijving moeilijk te omschrijven is voor me in een paar zoek woorden heb ik niks bruiksbaars kunnen vinden.

Heeft er iemand een idee, hoe ik dat zou kunnen realisseren

Teteringen

Verwijderd

Volgens mij kan het, http://thewayto.beveco.nl is volgens mij ook een plc.

• Arie26
dat ziet er redelijk goed uit, en is volgens mijn wel het gene wat ik (wij) bedoelen maar hoe krijg ik zo iets voor elkaar.

En welke Hardware heb ik er voor nodig om zoiets te kunnen realiseren ?

Teteringen

Verwijderd

ik heb zo iets op school een keer gemaakt met CITECT SCADA. mischien dat zoeken op SCADA systemen wat op levert.

Wat hardware betreft meeste SCADA pakketten werken met de zelfde verbinding als waarmee je de PLC programeerd. Daarnaast weet ik dat de meeste PLC's ook modules hebben met een ethernet aan sluiting.

• Arie26
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 07:52:
ik heb zo iets op school een keer gemaakt met CITECT SCADA. mischien dat zoeken op SCADA systemen wat op levert.

Wat hardware betreft meeste SCADA pakketten werken met de zelfde verbinding als waarmee je de PLC programeerd. Daarnaast weet ik dat de meeste PLC's ook modules hebben met een ethernet aan sluiting.
zo'n scada-systeem, kan je dat zo los kopen incl. hardware en software ?

en heb je mischien een voorbeeld van je school project ?

Teteringen

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:48
Onbekende PLC? Wil je aan de PLC gaan klooien (=nieuwe PLC kopen met bijpassende software?) of dat allemaal laten staan? Persoonlijk zou ik voor zo'n Atmal AVR webserver gaan (kost 79 EUR IIRC) en die gewoon met optocouplers aan de uitgangen van je plc koppelen. Dan hoef je namelijk niets aan je PLC te veranderen/programmeren; helemaal niet te programmere als je de standaard software voor de webserver gebruikt.

Zoiets bedoelde ik:

http://www.xs4all.nl/~achatz/index_bestanden/Page566.htm
Pagina: 1