Kosten voor het maken van een tabel, 180 euro?

Pagina: 1
Acties:

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Ik werk bij een bedrijf waar men momenteel een nieuwe website aan het inrichten is. Ze hebben hiervoor een bureau aangenomen die een net CMS heeft gemaakt dat draait met behulp van PHP en MySQL. Dit alles wordt weer gehost door een ander bedrijf.

Allemaal redelijk basic maar het werkte naar behoren tot dusver.
Een medewerker wil nu een tabel invoegen met verschillende artikelen op de productpagina, zou geen probleem moeten zijn aangezien vooraf is beloofd dat in het invoerveld HTML gebruikt mag worden.

Een tabel invoegen geeft op een raadselachtige manier een heleboel enters NA de tabel. Aan de HTML code ligt het niet, die komt rechtstreeks uit dreamweaver en levert als standalone html pagina ook geen hele reeks "lege" enters.

Na een vraag hierover richting de makers kwam het antwoord terug dat er naar gekeken zou worden. Nu ploft er een twee weken later offerte binnen die aangeeft dat het maken van een tabel (175 euro) en het uploaden van een pdf (60 euro) extra moet gaan kosten. Ex btw...

Dat er voor het uploaden van een simpel pdfje al geld gevraagd wordt vind ik niet echt schappelijk maar betalen voor een functie die het CMS bij voorbaat al diende te hebben klinkt helemaal belachelijk.

Mijn idee is dat de maker geen flauw idee heeft hoe het komt dat er 20 enters na een tabel verschijnen terwijl de code hier geen uitleg over geeft. We kunnen dus gaan betalen zodat hij de tijd heeft om dat uit te zoeken... Op zijn minst discutabel omdat voor het hele CMS en design van de site bijna 13.000 euro is betaald.

Mijn vragen zijn:
Hoe zou het kunnen komen (php technisch) dat er na het invoegen van de HTML tabel in het CMS zoveel lege enters verschijnen?
Wat mag het aanmaken van een tabel volgens jullie kosten?
Wat is een schappelijke uurprijs voor iemand die een tabel invoegt? Ik doe er zeker geen uur over dus hoe valt dit hoge bedrag te verklaren?

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

1. Hoe zou het kunnen komen (php technisch) dat er na het invoegen van de HTML tabel in het CMS zoveel lege enters verschijnen?
2. Wat mag het aanmaken van een tabel volgens jullie kosten?
3. Wat is een schappelijke uurprijs voor iemand die een tabel invoegt? Ik doe er zeker geen uur over dus hoe valt dit hoge bedrag te verklaren?
1. Ja, als het PHP technisch is, dan moet je kijken wat de PHP file ervan brouwt :)
2. Hangt van het uurtarief van de bouwer af :?
3. Dat staat er los van ;)

Als je het niet eens bent met de diensten van deze hoster, wordt het dan niet tijd om naar een andere te kijken (met betere support op het CMS)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

VageGast schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:48:Mijn vragen zijn:
Hoe zou het kunnen komen (php technisch) dat er na het invoegen van de HTML tabel in het CMS zoveel lege enters verschijnen?
Waarschijnlijk vervangt het CMS alle enters (\n) voor enters (<br>), om mensen makkelijk tekst te kunnen laten typen. Verwijder eens al je enters (\n) uit tabel HTML code ;)

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
^^
Ik denk ook dat dat helpt

---

Als tijdelijke optie misschien een idee om een plaatje van de tabel op te nemen.

Overigens vind ik voor de genoemde bedragen de support belachelijk.
Die enters lijken me een bug, zo zou ik t ook melden, t is een bug en die moet worden opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door itsme op 15-11-2004 14:54 ]

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:22
Ik zou maar eens het contract met de bouwer gaan nakijken, er zouden namelijk de kosten van te voren bekend moeten worden gemaakt. Ik krijg persoonlijk het gevoel dat de website bouwer een nieuwe cash-cow erbij heeft.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:17

TwoR

Gekleurde stippen

die enters komen vast door de code 'nl2br' tags in de code die elke enter omzetten in een <br> als je de code van dreamweaver allemaal achter elkaar plakt zonder enters heb je al kans dat het goed is.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Het enigste wat ik kan bedenken is inderdaad wat j_du_pee al aangeeft, dat alle enters vervangen worden door <br/>'s, alleen dan zouden er tussen de cellen van de tabel eigenlijk ook teveel enters moeten staan.. :?
Edit: net getest, nee dus.. geen enters tussen de cellen.

Verder vind ik het ook wel wat hoog die bedragen. Maar goed, er is vrij weinig aan te doen denk ik. Zoals ik het lees zou het CMS de optie tot toevoegen van tabellen moeten ondersteunen? In dat geval is het aan de makers van het CMS om dit op te lossen, imho. En mag dit geen extra geld kosten.
Maar dat hangt denk ik ook allemaal af van de afspraken die (zwart op wit) gemaakt zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door OkkE op 15-11-2004 15:12 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Ze hebben (zeggen ze) het CMS zelf ontwikkeld en geschreven dus of verhuizen naar een ander een verstandige optie is weet ik niet. Ben bang dat het dan helemaal in de soep loopt aangezien de bouwer er toch meer verstand van heeft dan iemand anders. Onbekendheid met het CMS voor een andere partij zal ook leiden tot meer uren en dus rekeningen.

De "nl2br" en "(\n)" zal ik ook zeker meenemen in het volgende gesprek, dat zal geen fijn praatje worden omdat ik vind dat ze de boel bedonderen door deze handelswijze.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

VageGast schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:00:
De "nl2br" en "(\n)" zal ik ook zeker meenemen in het volgende gesprek, dat zal geen fijn praatje worden omdat ik vind dat ze de boel bedonderen door deze handelswijze.
Ik vind dat wel meevallen eigenlijk. Het voordeel van een CMS is nu eenmaal dat je geen HTML hoeft te typen. Dus wil je dat die enter voor een br wordt vervangen.
Als jij dan toch HTML gaat plakken (wat ook heel goed expliciet verboden kan zijn in een CMS), dan heb je waarschijnlijk ook genoeg kennis om een tooltje te maken om de enters er uit te vissen.

Liever dat jij met je HTML kennis een handeling meer moet doen dan een leek <br> laten typen ;)

edit2: waarmee ik overigens niet doel op het vragen van 180 euro, maar op jouw perceptie dat het een bug in het CMS betreft ;)

offtopic:
nee, ik ben niet je leverancier :P

[ Voor 16% gewijzigd door j_du_pee op 15-11-2004 15:15 ]

Wacht op antwoord

• Pelle
  • Laatst online: 17:45

Pelle

🚴‍♂️

j_du_pee schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:52:
[...]

Waarschijnlijk vervangt het CMS alle enters (\n) voor enters (
), om mensen makkelijk tekst te kunnen laten typen. Verwijder eens al je enters (\n) uit tabel HTML code ;)
Inderdaad, dat is 100% zeker de oplossing voor je probleem :)
Die 180 euro is echt belachelijk...

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29
Sommige (internet)bedrijven kennen het woord "service" niet volgens mij. Je zou toch verwachten dat in deze tijd bedrijven klanten graag willen houden.

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
even technisch gezien:

<table width="75%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td>tekst</td>
<td>tekst</td>
<td>tekst</td>
</tr>
<tr>
<td>tekst</td>
<td>tekst</td>
<td>tekst</td>
</tr>
</table>

Dat is de tabel die niet werkt, deze zou dan wel moeten werken;

<table width="75%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"><tr><td>tekst</td><td>tekst</td><td>tekst</td></tr><tr><td>tekst</td><td>tekst</td><td>tekst</td></tr></table>

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe ziet de uiteindelijke source rondom die tabel eruit?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Je geeft 13.000 euro aan wat mensen geven in ruil voor een gebrekkig CMS en dan nog extra betalen voor de bugs? Hoe heten jullie, ik waardeer nieuwe klanten ook :)

Anyhoo, ik zou echt in jullie contract kijken. Als jullie nooit gevraagd hebben om de mogelijkheid om een PDF'je te uploaden lijkt het me logisch dat het niet kan. Als het wel vermeld staat in jullie FO (of jullie wensen lijstje) en het kan niet, heeft de webboer een probleem.

Gezien de vertwijfeling in de openings post lijkt het Yellow dat beide partijen slordig te werk zijn gegaan en dat is dan jullie eigen schuld :)

|{ brrr }] |

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

VageGast schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:14:

Dat is de tabel die niet werkt, deze zou dan wel moeten werken;
affirmitive :)

Wacht op antwoord

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Jemig, ik ben roestig sinds ik van school ben. Moest zeker 10 seconden denken voordat ik FO met functioneel ontwerp koppelde. Hopelijk is dit geen trend anders ben ik straks vrij weinig meer waard voor mn nieuwe baan (zodra ik die gevonden heb) Want bij mn huidige baas wordt niks gepland, en ik heb hier geintroduceerd dat er bijgehouden wordt welke programma's er gemaakt worden en wat ze kunnen. De helft van de tijd wisten ze wel iets gedaan te hebben, maar niet waar ze dat konden vinden. Dat is nu grotendeels verholpen. Maar zo erg is de situatie hier dus. 0 documentatie

[ Voor 41% gewijzigd door RwD op 15-11-2004 15:30 ]

Pagina: 1