Toon posts:

Dual ddr vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was net te laat om het in het vorige topic te vragen.

He gaat om het volgende

ik heb 1x 512 2700 ram , is deze dan per definitie trager dan 2x 256 2700?
ik heb hier weinig verstand van, het begrip dual ddr zegt me ook niets.

Zoeken leverde weinig op.

Als [admin] vind dat dit topic onnodig is gelieve heel even wachten, ik wil graag antwoord.

bvd Jens

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 12:55
Als je die 2x 256 mb in dual channel zet, dan is dat sneller dan die 1x 512. Anders is het geen verschil.
Dual channel is een manier om het geheugen sneller aan te spreken, je moederbord moet dit wel ondersteunen. Let dan ook op wat de handleiding van het moederbord zegt over de plaatsing van het geheugen. (in welke bankjes)
Als je die 2x 256 mb geheugen in Dual channel op het moederbord prikt, en je doet die 512 erbij, dan is het effect weg, omdat het moederbord dit niet kan combineren. Het systeem is waarschijnlijk wel sneller geworden omdat je dan meer geheugen hebt. (2x256 + 512 = 1gb)

[ Voor 71% gewijzigd door wmeester op 15-11-2004 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Topic in de verkeerde catogorie geplaats én ondertussen al een antwoord van een ander persoon gehoord:

2x 256 2700 Of
1x 512 2700

2x 256 = 512 máár verdubbeling van de bandbreedte, voor diegenen die het niet weten .... }:O

Topic mag wel dicht, mijn excuus

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 15:05

makje

Professioneel prutser

2 reepjes geheugen is alleen sneller als je moederbord ook dual channel ondersteund. Alle moderne Intel moederborden doen dat. Voor AMD moet je eerst kijken naar de specificaties van je mobo: Socket A hebben alle nForce2 400 Ultra en de VIA PT880 chipsets dit, voor AMD 64 hebben alle socket 939 moederborden dual channel.

Zie ook de RAM FAQ

9800x3d

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het is geen verdubbeling (in de praktijk is het iig niet 2x zo snel)
Maar het is wel sneller, zoek maar bij google voor benchmarks.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
ikzelf heb een p4sdx hoewel dit niet meer de modenste is. Heeft deze wél dual channel ( link ontbreekt asus nl is down )

Mijnes ondersteunt 2x 333 dual channel ddr

ik heb 1x 512 333 ddr :(
maarja , het is geen zeflbouw maar een complete kast dus, neem het mij niet kwalijk ;)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als je nog een 512mb reepje erbij koopt dan heb je kans dat het gewoon werkt.

Misschien krijg je dual channel, misschien niet :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:09:
Als je nog een 512mb reepje erbij koopt dan heb je kans dat het gewoon werkt.

Misschien krijg je dual channel, misschien niet :)
Hoe bedoel je dat misschien?.... Volgens de specs moet hij toch gewoon werken mits het 333 freq is?...

Wat kost een ddr 333 512 mb?... Als de preformence dermate laag is kan ik altijd nog overwegen om meer ram te kopen ;) .

2. moet dit persé hetzelfde merk/ram freq zijn?

edit: price watch werkt nu ff niet, ik heb ook een heel raar merk. Als ik het me goed herriner umm... 3 letters emi ofzow?... maarja in ieder geval geen a-merk.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 15:13 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 15:05

makje

Professioneel prutser

Je moederbord ondersteund inderdaad dual channel.

Sterker nog: alhoewel je slechts een maximum FSB van 133Mhz (533QDR) hebt, kun je wel PC3200 geheugen op 200Mhz erin stoppen volgens Asus. Of het veel voordeel heeft weet ik niet aangezien processor en geheugen dan wel asynchroom lopen, maar daar de pentium 4 toch wel graag meer geheugenbandbreedte wil hebben is het uiteindelijk misschien toch net iets sneller...

Maar goed, als je al 1 reepje PC2700 geheugen hebt dan doe je die natuurlijk niet weg voor die marginale snelheidswinst

9800x3d

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

1) wat heeft dit met Opslagmedia & I/O Controllers te maken :?

2)
ik heb 1x 512 2700 ram , is deze dan per definitie trager dan 2x 256 2700?
ik heb hier weinig verstand van, het begrip dual ddr zegt me ook niets.

Zoeken leverde weinig op.
Naast de Search is er nog altijd de FAQ. Kijk in het juiste subforum: Processors, Mobo's & Geheugen. In de FAQ daarvan kun je een hoop informatie over geheugen vinden :)

3) [q]Als [admin]vind dat dit topic onnodig is gelieve heel even wachten, ik wil graag antwoord.[/]Vind je het erg als ik jou een luie egoïst noem?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.