Toon posts:

Goede videokaart voor CAD of toch meer RAM?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Men gebruikt hier nogal wat AutoCAD 2002/2004 en de Adobe CS suite, de laatste tijd heb ik als systeembeheerder vragen gehad of 'de computers niet sneller' kunnen worden gemaakt. We zijn nog niet toe aan hele nieuwe systemen dus vandaar dat ik me aan het oriënteren ben op upgrades.

De gebruikers die klagen hebben bijna allemaal 256MB RAM en een ATI Rage 128 of een Matrox G400 videokaart. Beiden 32MB kaartjes die toch al een goede vier jaar oud zijn nu.

We hebben ook mensen met systemen met 1GB RAM en een Nvidia Quadro FX500, die hoor je niet klagen.

De vraag is dus eigenlijk, wat heeft meer effect, mensen een nieuwe videokaart geven, meer RAM of een beetje van allebei, en wat voor kaart is dan een goede keuze?

Disclaimer: voordat iedereen me naar de search verwijst, een topic als dit heb ik niet kunnen vinden, AutoDesk zelf geeft alleen minimale systeemeisen aan voor hun producten hoewel men wel zegt dat de kaart volledig OpenGL moet ondersteunen.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:33

M-ThijZ

Riding on Rails

Een paar reepjes extra RAM zullen geen kwaad kunnen.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:18:
Men gebruikt hier nogal wat AutoCAD 2002/2004 en de Adobe CS suite, de laatste tijd heb ik als systeembeheerder vragen gehad of 'de computers niet sneller' kunnen worden gemaakt. We zijn nog niet toe aan hele nieuwe systemen dus vandaar dat ik me aan het oriënteren ben op upgrades.

De gebruikers die klagen hebben bijna allemaal 256MB RAM en een ATI Rage 128 of een Matrox G400 videokaart. Beiden 32MB kaartjes die toch al een goede vier jaar oud zijn nu.

We hebben ook mensen met systemen met 1GB RAM en een Nvidia Quadro FX500, die hoor je niet klagen.

De vraag is dus eigenlijk, wat heeft meer effect, mensen een nieuwe videokaart geven, meer RAM of een beetje van allebei, en wat voor kaart is dan een goede keuze?

Disclaimer: voordat iedereen me naar de search verwijst, een topic als dit heb ik niet kunnen vinden, AutoDesk zelf geeft alleen minimale systeemeisen aan voor hun producten hoewel men wel zegt dat de kaart volledig OpenGL moet ondersteunen.
Mijn vader gebruik ook AutoCAD; maar hem heb ik nog niet horen klagen. (zijn systeem zit dan ook ver boven de minimale specificaties)

Wat je zou kunnen proberen is om tijdelijk (als er niet gewerkt wordt) een dosis geheugen uit een andere pc bij te prikken. Dat je dus tijdelijk een 256MB met een matrox G400 upgrade naar 512MB oid.. :) Dan zie je snel genoeg of dat veel verandering met zich meebrengt. :)

Persoonljik denk ik dat meer werkgeheugen meer doet dan een andere videokaart.

[ Voor 17% gewijzigd door SyS_ErroR op 15-11-2004 14:22 ]

Verwijderd

we hebben hier speciale werkstations voor met 1Gig ram en Een Nvidia quadro kaart dus ik zou gewoon gaan voor allebei

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:39
Probeer eens zo'n oude kaart in een 1gb station te prikken en kijken hoe dat werkt en vice versa. Hoewel het echt een geval lijkt van zwakste schakel en dat je er bijna niet onderuit komt om beiden te upgraden omdat het anders nog bijna geen nut heeft. Met 1GB en een Maxtrox G400 kan het systeem gewoon uit balans zijn, met een Quadro en 256MB is het zeker uit balans :)

Verwijderd

Matrox en OpenGL ? Niet echt, (of echt niet ;) )of hebben ze nu wel goeie drivers?

Verwijderd

AutoCad eh ? Ik doe zelf alleen DCC met Maya en Cinema4D. Specs van die gasten zien er antiek uit.

Ik zou idd ook zeggen ; minimaal 512 mb werkgeheugen. pak dan een geforce fx5200 en softmodden die hap naar QuadroFX500.
Pagina: 1