Toon posts:

welke kast is t best voor de airflow ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een met gesloten zijkant of een met hele kleine openingentjes ???

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Is dat een vraag?

Het gaat er om dat de lucht van de ingaande fan(s)naar de uitgaande fan(s) stroomt, belangrijk is natuurlijk dat de lucht dan langs de processorcooler stroomt. Het mooiste is een bigtower. Hierbij kunnen de schijven en voeding (hittebronnen) uit de buurt van de processor en airflow gehouden worden(je kunt ze uiteraard apart weer gaan koelen). Houd er rekening mee dat warme lucht naar boven stroomt. Ingaande coolers dus laar in de kast, uitgaande coolers hoog in de kast. :9

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is een vraag bij onze pc boer hebben ze alleen kasten met soor kleine sleufjes in de zijkant wil weten of dat veel slechter is dan een dight ben vanplan 8 fan's in een bigtower te gaan doen maar moet eerst wel een goede big tower hebben :)

Verwijderd

Tjah, je kan ze altijd dichtplakken vanaf binnenuit, dat zie je toch niet.

Als je mijn kast bekijkt (zie 1e link onder post), zie je dat ik mn voeding eruit heb gesloopt.

Aan de voorkant (onder)komt de lucht erin, en die blaast keihard door naar achter in de kast, waar de warm word, (warme lucht stijgt.), vanaf de zijkant word er nog meer in geblazen, alle lucht gaat omhoog, en word er door 4 fans (2 voor, 2 achter) weer uitgeblazen.

Perfecte Airflow dus!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31

reiker

dan jij!

ik heb sinds twee weken een AOpen HQ08. hierin is de temp van mijn mobo gemiddeld 23 graden, proc 50 (kutkoeler). in mijn vorige kast was mobo 35 en proc 59 !!! de airflow is dus stukken beter. sommige tweakers zullen er wel tegen zijn, maar ik ben er redelijk tevreden over. natuurlijk komen er nog de nodige fans in >:)

Zo gezegd, zo gedaan.

• Joor
  • Laatst online: 17-09-2024
Mijn gleufjes zijn van binnenuit geplakbandeerd!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 18:46

WarPuppy

Electronic Technology

BigTower, Aopentje met zon lekker snokgeile stille voeding :9~

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Antec SX-1030BEC. Niets gleufjes, gewoon 2x80mm zuigend voorin en 2x80mm blazend direct achter de CPU. Werkt heeeel erg goed. CPU wordt niet warmer dan 38 graden met }:O en daar zal de airflow in mijn kast toch ook zeker mee te maken hebben.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• razoon
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Een kast met de volgende specs mijns insziens:
- Vooronder fan-opening. Naar binnen blazend.
- Bovenachter 1 of 2 fan-openingen. Naar buiten blazend.
- Zijkant op cpu hoogte fan-opening(zul je zelf moeten maken). Naar binnen blazend op cpu.
- Voorboven een fanopening boven de harde schijven. Naar buiten blazend.

Dit alles in een bigtower t liefst omdat de hardware verder uit elkaar ligt.

suc6

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik zou geen AOpen kopen,
ik vind het wel een mooie kast,
maar ik vind dat gat tussen de onderkant en de bovenkant van de kast een beetje te klein. Beetje irri.......

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
en oh ja ik zou voor die InWin 500 ofzo gaan.....
Pagina: 1