ik heb pas geleden mijn windows xp systeem opnieuw geinstalleerd. probleem is nu dat ik geen video bestanden kan afspelen. het gaat hier om alles wat een rare codec nodig heeft, wmv, avi, divx xvid noem het maar op. kale mpeg2 doet het wel gewoon, maar _alleen_ als ik eerst alle andere codecs weg heb gehaald, anders laat ook deze het systeem hangen. zonder codecs spelen divx etc wel af, maar dus alleen geluid, geen crash.
ik heb geprobeerd met het k-lite codecpack een ffdshow (met en zonder uninstallen tussendoor) en beiden geven hetzelfde probleem. of ik nu afspeel in wimamp, wmp of bsplayer, het systeem bevriest met een mooie piep uit de pc speaker. cpu gebruikt van deze programma's gaat naar de 100%. je ziet wel de eerste paar frames, dan bevriest het beeld, geluid gaat nog eventjes door totdat de hele applicatie vastloopt.
wimamp blijft dan wel gewoon mp3'tjes doorspelen trouwens, maar muis en keyboard reageren niet meer en een harde reset is wat over blijft.
directx lijkt in orde, als ik dxdiag draai krijg ik geen errors, een rotte videokaart lijkt het dus ook niet te zijn.
de stand tot nu toe dus:
-dit gebeurde zowel voor en na windows SP2 en alle updates
-nieuwe catalyst drivers
-nieuwe omega drivers
-nieuwe geluidskaart drivers
-codec packs danwel losse codecs
-nieuwe sata en moederbord drivers (volgens google bekend probleem, maar helaas)
-de .ax files uit c:\windows\system32 gehaald
zoals gezegd voor de xp reinstall ging alles prima, maar nu sta ik op het punt nog maar eens een reinstall te plegen
het gaat al bijna met de ogen dicht
wat specs voor de liefhebber:
Win XP SP2
Abit NF7-S Rev2
Athlon XP 2500+
512 MB Ram
Radeon 9700
SB Audigy 2 ZS
ik ben even door m'n ideetjes heen, ik hoop echter nog steeds dat het zo'n 'oh dat los ik in twee tellen ff op' probleem is, anders gaat die XP cd er gewoon weer in
ik heb geprobeerd met het k-lite codecpack een ffdshow (met en zonder uninstallen tussendoor) en beiden geven hetzelfde probleem. of ik nu afspeel in wimamp, wmp of bsplayer, het systeem bevriest met een mooie piep uit de pc speaker. cpu gebruikt van deze programma's gaat naar de 100%. je ziet wel de eerste paar frames, dan bevriest het beeld, geluid gaat nog eventjes door totdat de hele applicatie vastloopt.
wimamp blijft dan wel gewoon mp3'tjes doorspelen trouwens, maar muis en keyboard reageren niet meer en een harde reset is wat over blijft.
directx lijkt in orde, als ik dxdiag draai krijg ik geen errors, een rotte videokaart lijkt het dus ook niet te zijn.
de stand tot nu toe dus:
-dit gebeurde zowel voor en na windows SP2 en alle updates
-nieuwe catalyst drivers
-nieuwe omega drivers
-nieuwe geluidskaart drivers
-codec packs danwel losse codecs
-nieuwe sata en moederbord drivers (volgens google bekend probleem, maar helaas)
-de .ax files uit c:\windows\system32 gehaald
zoals gezegd voor de xp reinstall ging alles prima, maar nu sta ik op het punt nog maar eens een reinstall te plegen
wat specs voor de liefhebber:
Win XP SP2
Abit NF7-S Rev2
Athlon XP 2500+
512 MB Ram
Radeon 9700
SB Audigy 2 ZS
ik ben even door m'n ideetjes heen, ik hoop echter nog steeds dat het zo'n 'oh dat los ik in twee tellen ff op' probleem is, anders gaat die XP cd er gewoon weer in