Toon posts:

Opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren heb ik een nieuwe case voor mijn pc gekocht. Ik heb alle hardware uit mijn oude case gehaald en deze vervolgens in mijn nieuwe case gezet. Toen ik mijn pc hierna wilde opstarten bleef hij hangen na het "PCI device listing" scherm.

Ik heb hierna zo een beetje alles geprobeert maar niets lukt en ik ben nu een beetje hopeloos.

Voeding?
Hier kan het haast niet aan liggen. Ik heb een 300w voeding en als ik alleen het moerbord, de videokaart en de harde schijf aansluit heb ik hetzelfde probleem

Van CD booten?
Ik kan hem wel van cd laten booten, maar dit duurt echt 5 minuten voordat hij verder gaat . Ikg heb geprobeert om via deze web te formateren en te herinstalleren maar als hij na een tijdje moet herstarten lijkt het wel of de installatie vergeten is waar hij gebleven is en kan ik weer opnieuw beginnen.

Harddisk?
Als ik hem alleen van mijn HDD laat booten blijft hij dus hangen na het PCI device listing scherm. Als ik lang (5min) wacht komt er een "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER" message. Misschien is er iets mis met mijn hdd? Ik hoor hem ook niet pruttelen ofzo?

IDE kabels?
Die zitten wel goed, heb ik echt 20 keer gechecked

BIOS?
Heb ik gereset en geupdate, geen verandering.

Specs:
Asus P4B533-E met intel P4 2.26gyg/533 (northwood)
512 DDR-SDRAM / PC2700-PC333
Asus v8440 128mb TI4400 videokaart
Maxtor 80gb hdd, 7200rpm 2mb-c

Ik hoop dat julie mij verder kunnen helpen.. alvast bedankt

Verwijderd

bios even resetten --> batterij er ff uit rukken Of bios default herstellen in het bios menu kun je ook proberen.

Master/slave kun je op auto zetten ipv van handmatig in te stelling..

Diskboot failure--> schijf niet gevonden ==> alles op auto zetten, kabeltje controleren, evt. bios resetten. MOET WERKEN :P

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In principe is er aan je hardware configuratie niets gewijzigd dus zou e.e.a. moeten werken. Wat er gebeurd zou kunnen zijn is dat je een kaart in een ander slot hebt gestoken en/of niet goed hebt aangedrukt.

Misschien dat er ergens nog een (ide?) kabel verkeerd om zit of iets dergelijks.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je wel de afstandsbusjes gebruikt in je nieuwe case? En werkt alles wel weer naar behoren wanneer je het boeltje buiten de case op een houten plankje test?

Meer tips & suggesties: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 15-11-2004 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:38:
Heb je wel de afstandsbusjes gebruikt in je nieuwe case? En werkt alles wel weer naar behoren wanneer je het boeltje buiten de case op een houten plankje test?

Meer tips & suggesties: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)
ja heb die busjes gebruikt, en op een houten plankje nog hetzelfde probleem

PCI device listings...

disk boot failure

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 09:57

AzzKickah

06-CENSORED

Misschien heeft je Harde Schijf bij het overzetten een klap of tik gehad?

Verwijderd

Topicstarter
AzzKickah schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:23:
Misschien heeft je Harde Schijf bij het overzetten een klap of tik gehad?
zou kunnen, maar dan is t raar dat ik de schrijf nog wel kan formatteren enzo?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:13:
[...]

zou kunnen, maar dan is t raar dat ik de schrijf nog wel kan formatteren enzo?
Er kunnen ook bepaalde sectors van je HDD kapot zijn. Je kan dan misschien nog wel formatteren maar bijv de boot sector kan dan damaged zijn? Correct me if i'm wrong. Ik zou zeggen; Probeer eens een andere HDD? Eentje van een paar GB ofzo of probeer te bootten met bijv Knoppix op een CD'tje ofzo? Kom je er snel genoeg achter. Succes iig !

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kun je wel van een floppy booten? Zo ja, test de schijf met het testtooltje van de fabrikant. Zie ook de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers onder het stukje "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" voor info+linkjes :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik zie nu dat er een pinnetje van me HDD is afgebroken.. dat een probleem?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 09:57

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:47:
hmm, ik zie nu dat er een pinnetje van me HDD is afgebroken.. dat een probleem?
...tenenkrullende vraag maar goed... 8)7

Je beschrijft net dat je je PC hebt overgezet en dat ie niet meer goed doet, opstarten duurt 5 minuten en dat soort dingen...

Ja, ga er maar vanuit dat dat wat uitmaakt :) Zoals iemand eerder in dit topic al zei, probeer eens vanaf een andere HD op te starten, of van een of ander boot-cd-tje, of van een floppy met een test-tool erop. Succes.

[EDIT] Ho wacht! Welk pinnetje dan? Eentje precies in het midden van de onderste rij pinnetjes? Zo ja: dat hoort --> Maar alleen als het echt precies die in het midden is!

[ Voor 13% gewijzigd door AzzKickah op 15-11-2004 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, een ander pinnetje en niet degene in het midden, maar nog een andere ergens anders die duidelijk is afgebroken.

Ergens nog een hele oude schijf uit t stof gehaald en deze werkt wel gewoon. Dat is het probleem dus

maar goed... had toch al plannen of een nieuwe schijf te kopen :)

iig bedankt.
Pagina: 1