Temp sensor van Asus P4P800E Deluxe betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-08 14:45

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
Ik heb een vraag... op mijn moederbord (asus p4p800 e-deluxe) zit een standaard temperetuurs sensor, nou is mijn vraag klopt deze zender of klopt er geen fuck van.
Want een vriend van mij heeft een MSI 875 NEO 2 platinum en 200 mhz meer processor snelheid (3,0 ghz ipv 2,8) maar zijn processor word rond de 40 grade terwijl de mijne maar 19-20 grade is (bijde processors zijn prescott) ik heb wel de zalman cnps 7000B cu koeler tege de standaard intel koeler...

klopt deze meting van mijn moederbord of niet?

Mijn Specs

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op GoT *

Appels met peren vergelijken zegt weinig. Immers, een appel kun je eten en een peer wel. 8)7

Ik zou eens zoeken naar andere temperatuurmeldingen van de combinatie jouw MB, CPU en koeler.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 15-11-2004 13:23 ]

ARME AOW’er

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
da is t probleem die heb ik geen... op inet staat wel altijd dat de prescott warm word (rond de 35-40 grade) maar ik snap dan niet hoe mijn proc/mobo zo koel blijft of denkt dat deze koel blijft

Mijn Specs

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er was een tijd dat ASUS moederborden wat afwijkingen vertoonden met de werkelijke temperatuur. Of dit bij jouw MB ook of nog zo is weet ik niet.

Het verschil 20 of 40 graden is met de hand goed waar te nemen. Dus even de vinger erop en je krijgt vanzelf wel het idee wat er aan de hand is.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?". Een hoop nuttige informatie voor jou :)

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:28:
Er was een tijd dat ASUS moederborden wat afwijkingen vertoonden met de werkelijke temperatuur. Of dit bij jouw MB ook of nog zo is weet ik niet.

Het verschil 20 of 40 graden is met de hand goed waar te nemen. Dus even de vinger erop en je krijgt vanzelf wel het idee wat er aan de hand is.
mobo van mij is 3 maande oud ongeveer... dus denk niet dat dat uit die tijd komt
en als ik mijn vinger op de koeler leg of meteen op de proc als de koeler er van af is dan is de proc ook niet heet ofzo... een verschil van 20 naar 40 grade zou je idd wel moete voele
BalusC schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:28:
Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?". Een hoop nuttige informatie voor jou :)
ok zal s doen, ik weet ongeveer da een p4 tot de 60 grade aan kan maar ik ivin het gewoon vaag dat mijn temp zo veel verschilt van die van iemand anders...

Mijn Specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

bakvis schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:30:
ok zal s doen, ik weet ongeveer da een p4 tot de 60 grade aan kan maar ik ivin het gewoon vaag dat mijn temp zo veel verschilt van die van iemand anders...
True, daarom gaf ik jou ook de hint naar de FAQ :)

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
BalusC schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:35:
[...]
True, daarom gaf ik jou ook de hint naar de FAQ :)
heeft niet echt veel zin gehad... ging vooral over amd... ma thnx anyway

Mijn Specs

Verwijderd

Het is toch mooi als hij niet zo warm wordt lijkt me, zie het probleem niet :?

Weet je trouwens zeker dat de temperatuur wel van je processor is? Misschien is het namelijk de temperatuur van je moederbord. Over het algemeen is die ook wat koeler...

Die meting zal wel aan worden gestuurd door de BIOS, dus je kan eens een BIOS update proberen...

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:25:
Het is toch mooi als hij niet zo warm wordt lijkt me, zie het probleem niet :?

Weet je trouwens zeker dat de temperatuur wel van je processor is? Misschien is het namelijk de temperatuur van je moederbord. Over het algemeen is die ook wat koeler...

Die meting zal wel aan worden gestuurd door de BIOS, dus je kan eens een BIOS update proberen...
is ook geen probleem... maar gewoon vaag en ik ben zo nieuwschierig da ik daar een antwoord op wil :P maar dat is zeker wel de temp van mijn cpu want ik gebruik asus probe om de temp en fan speed mee af te leze en daar staat bij cpu tog echt 20 grade

Mijn Specs

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb ook een P4P800-E deluxe :+ met een Prescott 3 ghz :+ en met de Intel boxed koeler haalde ik ca. 39 graden idle.

Nu met de AC Super Silent 4 Pro L 40 graden idle, maar deze koeler is echt stil (16 dBa). Overklokken doe ik toch niet, vanwege een soundchip in de NB die niet meewerkt... :)

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
Timmyboy_ schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:41:
Ik heb ook een P4P800-E deluxe :+ met een Prescott 3 ghz :+ en met de Intel boxed koeler haalde ik ca. 39 graden idle.

Nu met de AC Super Silent 4 Pro L 40 graden idle, maar deze koeler is echt stil (16 dBa). Overklokken doe ik toch niet, vanwege een soundchip in de NB die niet meewerkt... :)
kijk da bedoel ik nou... prescott 3 ghz op zlfde mobo en nog ongeveer 14 grade warmer... normaal of nie?:P

Mijn Specs

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 21:49

_Christiaan_

Master of SOG

Dat is dus niet normaal.

Ik twijfel ook een beetje aan die van m'n (oudste) comp. Ik heb een P4 1,8 Ghz en een Asus moederbord, maar ik weet niet meer welke, :z standaard koeling en geen airflow in m'n kast :Z . Ik heb em overgeklokt tot iets meer dan 2 ghz, terwijl de temp niet hoger dan 47 graden celcius wordt, in stressed toestand. Als ik em verder overclock, start m'n moederbord soms automatisch in de "veilige stand", d.w.z. dat hij automatisch naar de bios gaat zodat je de clocksnelheid terug kan stellen.

Kan het misschien komen, doordat de temp.sensor verkeerd is bevestigd ofzo?

[ Voor 11% gewijzigd door _Christiaan_ op 15-11-2004 18:26 ]

NOSIG

• Tim_R
Tuurlijk is dat normaal, hij heeft toch een goede Zalman koeler erop zitten en ik een licht AC-coolertje... :)

[ Voor 60% gewijzigd door Tim_R op 15-11-2004 19:38 ]

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
Timmyboy_ schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:37:
[...]

Tuurlijk is dat normaal, hij heeft toch een goede Zalman koeler erop zitten en ik een licht AC-coolertje... :)
met de std intel koeler werd me proc ook maar 25 grade hoor...

Mijn Specs

• Tim_R
bakvis schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:04:
[...]

met de std intel koeler werd me proc ook maar 25 grade hoor...
Heb je een Northwood dan? ;)

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
neej heb prescott... daarom ik weet da prescott warmer word als notrwood

Mijn Specs

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 14:04

Tachyon

pop the glock

Ik heb ook een P4P800E-Deluxe en het was mij ook al opgevallen dat die de temps erg laag aangeeft. Ik had een P4 3.0 Northwood die eerst in mijn P4C800E-Deluxe zat. Nu, met dezelfde CPU en dezelfde koeler in de P4P800E wordt hij minstens 10 graden koeler.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
hmm... lekker vaag dus... maja dan ehbbe dr meer mense da probleem :)

Mijn Specs

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Ik heb dat mobo ook.
Hij geeft nu 29°C aan voor mijn 2400MHz Northwood... bij mij lijkt het dus wel te kloppen :)

(Heb overigens een Arctic Super Silent 4 Ultra TC)
Pagina: 1