Toon posts:

[2000] Radmin probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben opzoek naar een remote proggie , nou heb ik radmin2.2 gevonden en ben hem even aan het testen. Ik kan wel mij laptop (xp zonder sp2) overnemen enz. Maar als ik nou een werkstaion ( xp metg sp2 ) probeer over te nemen dan geeft ie de melding "Can't connect to the server".

Daarna is het helemaal niet meer mogelijk ook niet op het werkstation zonder sp2 !

Kan dit eraan liggen dat het een trial versie is ??? Of heb ik iets verkeerds gedaan ?

Verder heeft het nix met mijn firewale te maken omdat er al sessies gelukt zijn.

Waar zou dit aan kunnen liggen ???

MVG
A

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
Je zou het kunnen proberen met RealVNC:

http://www.realvnc.com/download.html

Everything is possible, until it's not.

Verwijderd

Topicstarter
Lukt ook eerst wel maar als ik het probeer op een xp met sp2 machine dan krijg ik weer de melding "Can't connect to the server"

/edit : op een xp zonder sp2 machine gaat het gewoon goed.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 15:03 ]

Verwijderd

heb je wel op je pc met SP2 er op de service geinstaleert ? en draait de server wel ?

hier werkt het wel namelijk..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 15:13 ]

Verwijderd

/edit : op een xp zonder sp2 machine gaat het gewoon goed.

sp2 firewall uitgeschakeld of teminste de juiste port opengezet

Verwijderd

Topicstarter
Bij vnc moet je ook een client install Uitvoeren. Bij radmin is dat toch niet nodig ???

Dan zal ik eerst zelf eens sp2 gaan installeren en de poort open zetten.

Verwijderd

dat ligt aan de firewalls onder je betreffende besturingssystemen. Bij sp2 is de firewall verbeterd, en blokt ie radmin2.2
Ik gebruik een firewall van norton, en zet de windows firewall onder SP2 uit. SP2 herkent de norton firewall, dus je krijgt geen vervelende foutmeldingen.
Bij norton hoef je maar een keer te 'permit'-en dat radmin toegang krijgt tot je PC...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is al opgelost. We draaien nu Realvnc en hebben de poorten opengezet bij de firewall.

/edit : Kan je nou zorgen dat je zelf niet bekeken kan worden en ik hun wel ??? Ja het werkt wel met een wachtwoord , maar de directie moet dit ook hebben. Dus dat ze dit niet als controle gaan zien.

- Door mijn firewall dicht te laten.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 09:52 ]

Pagina: 1