Toon posts:

Last van wincom.exe en winlock.exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gezocht op de search maar ik kon zo gauw niets van toepassing vinden. Laatst heb ik download.com een soundrecorderprogje gedownload en geinstalleerd en nu zit ik met 3 nieuwe mappen op C.

wincom, winlock, tvmedia.
Met adaware al het nodige verwijderd maar ik blijf me zorgen maken over wincom en winlock.
Ik kan de veilige modus niet meer in, OS start niet door (win2k pro) maar normaal opstarten gaat wel goed.

als ik zoek op google kom ik op:
Process File: winlock or winlock.exe
Process Name: WinCommX Trojan

Description:
winlock.exe is registered as the downloader Trojan WinCommX. This process usually comes bundled with a virus and it’s main role is to do nothing other than download other viruses to your computer. It is a registered security risk and should be removed immediately. Please see additional details regarding this process

Ik draai trend micro pc chillin 2002 maar die geeft geen problemen (?)
Ik vind het verdacht, iemand ook ervaring hier mee?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 12:49 ]

Verwijderd

Ja, zijn virussen,

winlock.exe vookomt dat je ze kan verwijderen.
beste methode is met een live cd (knoppix bv) wincom en winlock weg te halen uit system32. daarna hoor je met een av scanner of handmatig de entries uit het register te kunnen halen.

in msconfig staan waarschijnlijk nog wat componenten genoemd. Bij de versie die ik ken waren een flink aantal betanden en processen betrokken.

edit:
als slave in een andere pc werkt ook, kijk eerst even in msconfig, daar stonden ook verwijzingen naar onderdelen van het virus, verwijder die bestanden ook.

een tool om deze te verwijderen ken ik helaas niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
of schijf uit pc trekken en als slave in een andere pc monteren en via die pc de mappen weghalen ?

als er een online removal tool is zou dat ook erg welkom zijn :)