[2000] Tweede monitor wordt niet weergegeven.

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 07:35
Ik heb een ATI Redeon 7000 (workstation) met daarop 2 monitoren aangesloten.
1 dell 19" trinitron, en een 17 inch trinitron.

Nu kan ik maar 1 resolutie instellen die geld voor beide monitoren. In de beeld eigenschappen, kan ik niet de monitoren selecteren, zoals ik gewend ben.

In de ATI control panel kan ik beide monitoren wel zien, en ook het bureaublad extenden. Maar de 17 inch kan de resolutie van de 19 inch niet aan, aangezien ATI dezelfde resolutie insteld voor beide monitoren

Heeft iemadn een oplossing voor me? zodat ik in de Display Properties netjes 2 monitoren krijg?

• PhoneTech
anyone?

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:52
en als je nu een lagere resolutie insteld? 1 die de 17" wel aankan?

• PhoneTech
dan heb ik het voordeel van mijn 19" at 1600x1200 niet meer...
Kan ze allebei wel op 1280x1024 zetten, maar als ik iets maximize, dan smeert hij het over allebei de schermen uit (dat doen de ATI drivers)

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

K-Jay

Klaas Jan

Misschien heb je wat aan ultramon. Dat progje kan alles met twee monitoren, erg handig.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

Heb je de monitoren niet in clone modus staan??

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het MOET gewoon werken. Als het hier werkt met XP zal het ook bij jou moeten.

Als je bij de eigenschappen voor Beeldscherm kijkt en op herkennen klikt, verschijnt dan op de een een 1 en op de andere wel een 2? Heb je wel twee verschillende beeldschermen onder dat plaatje staan?

Staan er wel 2 beeldschermadapters in de hardwaregroep. (geen idee of dit onder W2000 werkt zoals bij XP maar verwacht van wel.)

ARME AOW’er

• PhoneTech
Guardian Angel schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:23:
Het MOET gewoon werken. Als het hier werkt met XP zal het ook bij jou moeten.

Als je bij de eigenschappen voor Beeldscherm kijkt en op herkennen klikt, verschijnt dan op de een een 1 en op de andere wel een 2? Heb je wel twee verschillende beeldschermen onder dat plaatje staan?

Staan er wel 2 beeldschermadapters in de hardwaregroep. (geen idee of dit onder W2000 werkt zoals bij XP maar verwacht van wel.)
Collega van me heeft winXP en daar werkt het goed.

ATI control panel herkend de tweede monitor goed. Nieuwste drivers geinstalleerd, maar dat bracht geen oplossing.

De eigenschappen van de monitor geeft 1 monitor weer, en de knop voor extend my desktop is niet aanwezig.

In geavanceerd worden bij montor wel 2 beeldschermen weergegeven.

Clone stand staat bij de ATI control panel uit. Het is wel mogelijk om de tweede monitor te activeren, maar dat kan alleen met twee dezelfde resoluties.

er staat 1 adapter in de systeem eigenschappen...

Vreemd allemaal...

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:52
is je videokaart wel voorzien van 2 ramdac's? dus kan ie ook echt twee verschillende resoluties aan? of kan je videokaart alleen een signaal klonen?

• PhoneTech
nachtnet schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:52:
is je videokaart wel voorzien van 2 ramdac's? dus kan ie ook echt twee verschillende resoluties aan? of kan je videokaart alleen een signaal klonen?
Ik kan even zo snel niet vinden of hij 2 ramdac's heeft.

ATI control panel geeft aan dat het een Sapphire 7000 Series is met 64 MB ram

op de website wordt nergens over de tweede ramdac gesproken.

Ik denk dat ik het er maar mee moet doen.
Pagina: 1