[XP] Muis werkt niet meer na reboot

Pagina: 1
Acties:

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
De search gaf dit topic aan:

[rml][ Muis] werkt wel bij opstarten, niet bij reboot[/rml]

Ik heb hetzelfde probleem, alleen heb ik geen andere muis eraan hangen. Dus (probleem in kort herhaald): muis in ps/2. Na 1e opstart ok, na reboot werkt hij niet (cursor wel in beeld).
Windows is net kaal geinstalleerd zonder enige drivers, en ook geen muisdrivers, want die vind ik nogal irritant. Voor m'n herinstallatie had ik dit probleem niet, al hoewel ik toen een ander mobo (kt4 ultra) had

Config:
- Win XP SP1
- Muis: MS Intelli Mouse Optical
- Specs verder: MSI K8N / AMD 64 3200+ / 512 DDR400

Iemand een idee hoe dit probleem verholpen kan worden?

edit:

link gevonden bij experts-exchange, maar kan oplossing niet zien :)
http://www.experts-exchan...ems/WinXP/Q_20741416.html

PS. ik heb ook .net fw geinstalleerd

[ Voor 14% gewijzigd door reddevil op 15-11-2004 12:13 ]

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-04 23:21
In je device manager wordt wel een muis getoond?

Mobo drivers installeren?

Verwijderd

ik heb die muis ook en werkt naar behoren, je zou eens kunnen proberen de drivers van de muis te UN-installen en hem laten rebooten zodat hij de muis als plug&spray installed, dan kun je altijd nog proberen de bijgeleverde cd te installeren...

Veel geluk :P

• reddevil
Ik moet nog even kijken (thuis dan, nu op werk) of hij getoond wordt in de device manager, kan me niet herinneren, maar ik heb de nieuwste mobo drivers iig geinstalleerd.

@jens17: ik heb de drivers van de muis nooit geinstalleerd, en dat wil ik het liefst zou houden, maar ik zal eerst eens kijken hoe hij hem in de device manager na de eerste keer booten vindt en hoe na de 2e keer.

• reddevil
nog vager, na de eerste boot vindt ie mijn muis als ps/2 compatible mouse.. niks mis mee. Na de reboot, vindt ie niks (geen muis in device manager).

Na nog een reboot, vindt ie hem weer wel, en na nog een reboot weer niet, dan weer wel, etc

Iemand ideeen?

[ Voor 11% gewijzigd door reddevil op 15-11-2004 19:29 ]

• reddevil
weekje -> bump ;)

soms slaat het echt nergens op, vind ie de muis weer wel, dan keyboard niet. Kijk ik in de device manager, zie ik een uitroepteken bij m'n keyboard. Disable hem, re-enable weer en hij werkt gewoon.

Nieuwste drivers ook geprobeerd, zelfde effect |:( |:(
Pagina: 1