Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mini-ITX in ATX kast?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een servertje bouwen met een Mini-ITX-bordje. Waarschijnlijk wordt dat de Via Epia CL10000 of Via Epia PD10000. Nu moet dat servertje in een 19" kast komen. Ik heb inmiddels 2 kasten van Travla gevonden; de c146 en de c147. Alleen, deze kasten hebben geen externe 5.25" bay... en die heb ik dus wel nodig voor mijn tapestreamer.

Ik vraag me dus af of je een Mini-ITX bord in een ATX kast kan zetten, zonder dat je daarvoor hoeft te gaan boren e.d.

Ik heb een kastje op het oog bij Now that's it: Zwart, 2U

Overigens, mijn keuze voor Mini-ITX is vanwege het energieverbruik, niet vanwege het formaat, dus het maakt me niet uit als het een 2U of zelfs 4U kast is.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Moet volgens mij niet uitmaken, de schroefgaten zitten op dezelfde plek en de poorten hebben ook dezelfde layout. Om het zeker te weten zou je even op www.formfactors.org moeten kijken en de twee vergelijken.

Nomen nescio

Verwijderd

Waarom zo moeilijk doen over 4 (of meer) gaatjes boren?
Eventueel kun je ook plastic afstandbusje nemen en die op je bodemplaat lijmen.

In ieder geval:
2.4 Mini-ITX Chassis Mounting
The Mini-ITX form factor was designed specifically for small footprint appliances such as the Information PC or Set Top Box currently being promoted by VIA Technologies, Inc. Mounting Mini-ITX motherboards in a standard FlexATX or MicroATX chassis is also possible with modifications to the chassis hole mounting positions.

Bron: http://linuxdevices.com/files/misc/Mini-ITX.pdf (pagina 8 )

Verwijderd

Topicstarter
Om het zeker te weten zou je even op www.formfactors.org moeten kijken en de twee vergelijken.
Daar had ik al gekeken, maar daar staat Mini-ITX niet op.
Waarom zo moeilijk doen over 4 (of meer) gaatjes boren?
Omdat die gaatjes heel nauwkeurig op de juiste plek moeten zitten, omdat er ander teveel spanning op het moederbord komt te staan - en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik daar niet nauwkeurig genoeg voor ben.
Eventueel kun je ook plastic afstandbusje nemen en die op je bodemplaat lijmen.
Dat is wel een optie...
Mounting Mini-ITX motherboards in a standard FlexATX or MicroATX chassis is also possible with modifications to the chassis hole mounting positions.
Mmm... dat is wel balen...

Verwijderd

Omdat die gaatjes heel nauwkeurig op de juiste plek moeten zitten, omdat er ander teveel spanning op het moederbord komt te staan - en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik daar niet nauwkeurig genoeg voor ben.
Kwestie van je mobo + viltstift pakken voor het aftekenen en daarna eerst een deukje slaan zodat je boortje niet wegslipt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 14:22 ]

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Gaat volgens mij zonder problemen. Mijn (vroegere) Epia 800 heeft ook in een normale ATX kast gezeten. Past perfect :)

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-11 20:22

Guldan

Thee-Nerd

Sommige kasten hebben ook meerdere gaten in de bodemplaat zitten zodat je de afstand busjes kunt verplaatsen. Zo kun je meerdere typen moederborden monteren. Meestal staat onder in de plate dan gestanst welke gaten je kunt gebruiken voor welk type moederbord.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
Guldan schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:54:
Sommige kasten hebben ook meerdere gaten in de bodemplaat zitten zodat je de afstand busjes kunt verplaatsen. Zo kun je meerdere typen moederborden monteren. Meestal staat onder in de plate dan gestanst welke gaten je kunt gebruiken voor welk type moederbord.
Ik heb Now that's it twee weken terug al gemaild met de vraag of er in die kast een Mini-ITX bordje past, maar nog geen antwoord gekregen. Ik weet niet van welke fabrikant de kast is (IPC staat er op de site, maar dat staat volgens mij gewoon voor Industrial PC), dus die kan ik ook niet mailen/op de site zoeken/whatever...
Pagina: 1