Toon posts:

Niet-veranderende URL gebruiken bij verschillende pagina's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de wat vage titel!

Ik heb voor mijn vrijwilligers werk de opdracht gekregen om een nieuwe site voor hen te maken. Vorige was gehacked. Heb dus contact met hosting opgenomen en ze hebben alles gereset. Ook hebben ze ons nu op cpanel gezet. werkt overigens wel fijn :Y)

Nu is mijn vraag.. ik ben nu bezig met de site. deze komt gewoon op domeinnaam.nl

ook heb ik een simpel forum opgezet. deze is te benaderen via domeinnaam.nl/forum/

hoe kan ik het instellen dat als ik via een link in domeinnaam.nl naar domeinnaam.nl/forum/ maak dat ik gewoon domeinnaam.nl blijf zien?

misschien staat het er allemaal een btje vaag :P maargoed, ben nog duf :z

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Met een frameset :), daarmee kan je gewoon de domeinnaam in beeld laten staan.

Het staat hier wel verkeerd, het topic hoort in Webdesign & Graphics :)

[ Voor 41% gewijzigd door AtleX op 15-11-2004 11:36 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je bent idd een beetje duf, want dit is meer een vraag voor [WG] :P

Je kan frames gebruiken waarbij je het eerste frame 100% geeft en het tweede frame '*'. Hierdoor blijft de loze ruimte (*) onzichtbaar, maar blijft de titel domain.nl.

Houdt er wel rekening mee, dat dit niet de usability ten goed komt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit kan door een frameset te gebruiken. In jouw domain.nl/index.html maak jij een frame-index pagina aan waarin jij vertelt dat je enige frame domainnaam.nl/forum/ is. Zodra je frames gebruikt ziet de gebruiker in zijn adresbalk het URL van de frameset dus niet van de URLs van de frames, op die manier kun je het dus voor elkaar krijgen.
Maar wellicht zit er een frame forwarding optie in CPanel zelf, dan hoef je dit niet handmatig te doen.

Zelf zou ik overigens gewoon het 'echte' URL in de adresbalk houden bij een forum. Zodra iemand even een linkje wilt hebben van het topic kan de gebruiker nu niet simpelweg het URL uit de adresbalk kopieeren.

🌞🍃

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx.. ik laat het wel zo, met zicht op
Zelf zou ik overigens gewoon het 'echte' URL in de adresbalk houden bij een forum. Zodra iemand even een linkje wilt hebben van het topic kan de gebruiker nu niet simpelweg het URL uit de adresbalk kopieeren.
lijkt me inderdaad wel het verstandigste om te doen, maar evengoed bedankt voor de reacties.. ben echt gigantisch weak @ html enzow :P maar iig weer iets geleerd :P

tsjo!
Pagina: 1