Toon posts:

Hoe krijg ik DDR Dual geschakeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het zou goed kunnen zijn dat dit een overbodige vraag is, tevens is het ook een heel simpele vraag, zo simpel dat ik nergens het antwoord kan vinden. Maar misschien omdat het een overbodige vraag is, is dat de reden dat ik geen antwood kan vinden.

Hier de vraag:

Ik heb 2x512mb dimms pc3200. Mijn mobo ondersteund dual ddr, er zitten 4 banken op. 2x2dicht naast elkaar. Is het nou de bedoedling dat ik 1 dimm in bank 1 doe en dimm2 in bank2. Of zoals de winkel had gedaan, 1 dimm in bank 1 en dimme 2 in bank 3. Of maakt het niet uit (op allebei de manieren heb je dual ddr geschakeld).

Aangezien 2 banken dicht naast elkaar zitten, leek mij het logisch dat dimm 1 in bank 1 moest en dimm 2 in bank 2. Maar omdat de winkel het andesr had gedaan kreeg ik toch wat vraagtekens. Aldus. :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Voor Dual-Channel moet het geheugen in 1 en 3, zoals de winkel het al had gedaan. Verder krijg je (afhankelijk van je mobo en BIOS) waarschijnlijk een melding bij het opstarten als DC is ingeschakeld. Verder staat ook in de handleiding van je moederbord hoe je DC kan gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door AtleX op 15-11-2004 11:31 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
1 in dimm 1 en 1 in dimm 2 als het goed is zijn ze ook wel verschillend gekleurd

Verwijderd

Topicstarter
joosthaarman schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:29:
1 in dimm 1 en 1 in dimm 2 als het goed is zijn ze ook wel verschillend gekleurd
AtleX schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:29:
Voor Dual-Channel moet het geheugen in 1 en 3, zoals de winkel het al had gedaan. Verder krijg je (afhankelijk van je mobo en BIOS) waarschijnlijk een melding bij het opstarten als DC is ingeschakeld.
Fijn antwoord. Nu weet ik dus nog niks. Antwoord 1: dimm1 in bank 1 en dimm2 in bank 2. Antwoord 2: dimm1 in bank 1 en dimm2 in bank 3:P

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:15
heel simpel :)
Probeer het eens uit zou ik zeggen :)...

Als het goed is staat het ook in de handleiding van je moederbord beschreven. Meestal is het inderdaad zo dat ze in DIM 1 en DIM 3 moeten :)

edit:
SupurityShadow1 --> als je het antwoord nix vind, waarom probeer je het dan _zelf_ niet even. Ik steek sneller een reepje RAM om naar een ander DIM-Slot als dat ik hier wacht op antwoord :)

[ Voor 34% gewijzigd door SyS_ErroR op 15-11-2004 11:33 ]

• Aapie
  • Niet online
geen kleuren aanwezig ? 2 zijn er anders gekleurd

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:32:

Als het goed is staat het ook in de handleiding van je moederbord beschreven. Meestal is het inderdaad zo dat ze in DIM 1 en DIM 3 moeten :)

edit:
SupurityShadow1 --> als je het antwoord nix vind, waarom probeer je het dan _zelf_ niet even. Ik steek sneller een reepje RAM om naar een ander DIM-Slot als dat ik hier wacht op antwoord :)
Ik kon het niet vinden, en ik was bang dat er iets fout zou gaan als ik het zou uittesten :X O+

Ah bedankt, dan weet ik in ieder geval zeker dat mijn dual ddr is ingeschakeld:D. Het zat namelijk zoals de winkel had gedaan 1in1 en 2in3.

thnx.

Verwijderd

Topicstarter
joosthaarman schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:33:
Ja er zin wel kleuren aanwezig. Bank 1 is paars. bank2 is groen, en bank 3 weer paars en bank 4 weer groen. Dus kleur moet bij kleur..:)

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:32:

edit:
Ik kon het niet vinden, en ik was bang dat er iets fout zou gaan als ik het zou uittesten :X O+

Ah bedankt, dan weet ik in ieder geval zeker dat mijn dual ddr is ingeschakeld:D. Het zat namelijk zoals de winkel had gedaan 1in1 en 2in3.

thnx.

Verwijderd

joosthaarman schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:33:
Het is allemaal te vinden in de handleiding van je moederbord, het is overigens 90% van de kerel 1+3 = dual channel B)

Beetje lui dat je niet je niet eerst ff rustig je mobo-boekje leest. Hier kunnen overigens ook handige tips in staan.

ik zou zeggen pak je boekje en lees em :9

• Aapie
  • Niet online
als hij ingeschakeld is kun je dat zien bij de post check

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:37:
[...]

thnx.
Als jij jezelf gewoon even statisch ontlaad, de stekker uit je pc haalt en rustig even dat bankje verplaatst is er nix aan de hand hoor :)..

En inderdaad; je kunt het gelijk zien bij de postcheck (in de BIOS zelf ook trouwens)

edit:
Makje --> Bij mijn Asus nForce2 moederbord moest ik de sloten 2 en 3 hebben voor dual channel, deze sloten waren beide blauw gekleurd. ---> Grappig, ik draai Dual Channel op een Asus nForce2 plank in slot 1 & 3 :P

[ Voor 16% gewijzigd door SyS_ErroR op 15-11-2004 11:51 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:08

makje

Professioneel prutser

Hoe kunnen jullie hem nu vertellen welke banken hij moet hebben als jullie niet eens zijn moederbord weten :?

Bij mijn Asus nForce2 moederbord moest ik de sloten 2 en 3 hebben voor dual channel, deze sloten waren beide blauw gekleurd.

Bij mijn huidige MSI nForce3 moederbord moet ik de sloten 1 en 2 hebben voor dual channel, dezen hebben 2 verschillende kleuren (paars en groen).

De TS kan gewoon even de manual van zijn moederbord doorlezen, daar staat het wel in. Anders moet hij het even testen, memtest en vele andere programma's geven wel aan of het geheugen op dt moment in dual channel staat of niet.

Lukt het dan nog niet dan kan hij de search gebruiken voor topics over zijn moederbord i.c.m. dual channel. In de 'het grote [*insert zijn moederbord] topic' topics staan dit soort vragen ook altijd wel meerdere keren vermeld.

9800x3d

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Raadpleeg de handleiding van je moederbord. Laat bij onzekerheid gewoon wat benchmarktooltjes op het geheugen los. Dual Channel PC3200 moet méér dan 3200MB/s halen B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.