Compaq KVM-switch: muis doet het niet op PC's, wel op OSD.

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Ik heb een Compaq 8-poorts KVM-switch gekregen :) Er staat alleen "Compaq" op, verder geen type of zo. Op internet vond ik dat ik met PrintScreen in het OSD kan komen en dat werkt ook prima.

In het OSD doet de muis het (mooi hoor) maar op de computers niet. Toetsenbord en monitor doen het prima, maar de muis dus niet. Ik heb al een andere muis geprobeerd maar zonder resultaat, bovendien lijkt het me dat de muis niet kapot is als die in het OSD werkt.

Ik heb al flink zitten rondklikken en configgen in het OSD maar ik krijg het niet voor elkaar om de muis werkend te krijgen, ook niet na reboots van de aangesloten computers. Op internet is ook niets over dit specifieke probleem te vinden (gezocht op compaq 8-port kvm switch mouse -belkin -startech), alleen dus dat je met PrtScn in het OSD kan komen.

Het probleem is natuurlijk extra lastig omdat ik niet weet hoe die KVM-switch heet, dus als iemand me dat kan vertellen zou dat ook al helpen. Het is een grijs apparaat, +/- 40cm breed, 20cm diep, 4cm hoog met 8 poorten voor muis, tobo en monitor en één set aansluitingen voor input van muis, tobo en monitor. Er staat alléén maar "Compaq" op, verder niets en er zitten geen lampjes op.

Kan iemand me misschien verder helpen?

Bloed, zweet & koffie

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Een vriend van me heeft volgens mij dezelfde kvm (ook gekregen), en die had ook dit probleem. Eerst was het een wireless mouse die elke keer de connect zeg maar niet vast hield en daarna had hij nog steeds hetzelfde probleem met een wired mouse.

Daarna heeft hij een 2de wired mouse geprobeerd en die werkte gewoon, een beetje vaag maar probleem was wel opgelost.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Ik denk dat ik weet welk type KVM je hebt: Kan het zijn dat het Compaq Partnummer # 242697-001 is?

Anders moet je maar ff gaan zien op de HP/Compaq support site - daar kan je de user manual in PDF gaan downloaden. Met bovenstaand partnummer vind je het wel snel terug.

Ikzelf heb ook wat ervaring met die type switches en qua muis kunnen ze idd soms een beetje lastig doen. De truuk zit hem in de sequentie waarin je de verschillende devices opstart. Probeer deze eens:

1. Zet al je machines die aangesloten zijn alvast ff af en reset dan de KVM switch (klein knopje aan de achterkant).
2. Zet de KVM af
3. Zet de KVM terug aan
4. Boot machine per machine terug op (test eerst muis alvorens volgende machine te starten).

Als dit het niet doet kan je ook de input kanalen eens checken: A is achteraan en B zouden de poorten vooraan moeten zijn. Op de OSD kan je zien welk kanaal door welke server gebruikt wordt - anders moet je ff proberen switchen tussen deze kanalen en zien of het dan lukt.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Wat voor soort muis heb je eraan gehangen? Al eens een standaard Logitech Mouseman geprobeerd (wired dubbelknops muis met bal en scrollwheel)? Zo nee, dat eens proberen aangezien Compaq al zijn input equipment afneemt van Logitech. (en de standaard muisjes van Compaq dus rebranded mouseman muisjes zijn).

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
@oveRRide: Gezocht op dat partnr, maar niet te vinden op de site van HP/Compaq. Daar had ik eerder ook al niets gevonden als ik gewoon op KVM zocht. Het gekke is dat het helemaal geen sticker met een Compaq Partnummer op zit. Wel een hoop Made In Taiwan-rommel, maar geen nuttige info.

Het OSD ziet er trouwens ook niet erg lekker uit. Wel duidelijk maar het lijkt alsof blauw ontbreekt en rood een halve centimeter meer naar rechts staan dan wit. Niet helemaal goed dus.

Ik heb wel ervaring met Cybex-switches en die zijn idd ook erg kieskeurig met hoe je e.e.a. aanzet.

Ik heb je truuk geprobeerd maar dit heeft jammergenoeg geen effect.

Nog eens een andere muis geprobeerd, zelfde probleem. Muis is trouwens Logitech/Compaq nieuw uit de doos en werkend op OSD en de systemen apart.

Hey maar bedankt voor het reageren!

@Mindcrash: Ja, precies die muizen die je beschrijft gebruik ik.

[ Voor 4% gewijzigd door CmdrKeen op 15-11-2004 11:21 ]

Bloed, zweet & koffie

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Deze switch is het. EO1004B. Nee, deze ad op eBay is niet van mij maar de foto's kloppen (naar beneden scrollen).

De muis doet het, de truuk van oveRRide nog twee keer geprobeerd met steeds andere (nieuwe!!) muizen, en nu werkt het.

Enorm bedankt voor jullie reacties, in m'n eentje was ik hier echt nooit opgekomen :)

/Edit: sorry voor de nieuwe post, had edit moeten zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door CmdrKeen op 15-11-2004 11:27 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

bekijk deze link eens: http://www.avocent.co.uk/...nt/OutLook+180ES_European

ik heb zelf een Compaq 2x8 en heb na veel gezoek hier uitgekomen. Waarschijnlijk gaat het gewoon om rebranded spullen van Avocent (die weer een of andere KVM bedrijfje overgenomen hebben). Ik heb inmiddels mijn Compaq KVM van de laatste firmware (zie laatste link) en dat werkt prima.

http://www.avocent.co.uk/...OutLook+Upgrades_European

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Idd, deze is het, bedankt :)

Zit ik alleen nog met het OSD dat een beetje in de bonen is, maar op zich werkt het allemaal prima nu :)

/Edit: andere monitor aangesloten, OSD ziet er nu ook goed uit. Duurt ff, maar dan hebbie ook wat :P

[ Voor 28% gewijzigd door CmdrKeen op 15-11-2004 14:01 ]

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1