Toon posts:

videokaarten mania

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus van de week mijn computertje gekocht bij de hcc en het enige waar ik niet voor geslaagd ben is een goede videokaart

ik wilde de radeon 9800 pro 256 mb, maar ik zie dat je hem van verschillende merken kan kopen zoals club 3d, ati, asus enz.
mijn vraag aan jullie is zit er echt verschil tussen deze merken?

en nog een vraag:
kun je beter de 9800 pro 256 of de x700 pro 256 kopen?
alvast bedankt

Verwijderd

Is de X700 geen PCIx kaart?
Wat zijn op dit moment de specs van je nieuwe systeem, anders is straks misschien je systeem je bottleneck.

Ik zou kijken naar een Sapphire of een Asus persoonlijk.

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:51:
Is de X700 geen PCIx kaart?
Wat zijn op dit moment de specs van je nieuwe systeem, anders is straks misschien je systeem je bottleneck.

Ik zou kijken naar een Sapphire of een Asus persoonlijk.
Klopt, ben ik volledig met je eens over het merk waarvoor hij moet gaan!

Wat betreft de x700 zal de TS eens moeten kijken of hij PCIx heeft, zoniet zal het toch een AGP-kaart worden ...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

Cyphax

Moderator LNX/AI
De 9800 pro van Sapphire is alleen niet de stilste door de kleine ventilator op de koeling. Je hoort er niet veel van (mijn voeding overstemt 'm nogal) maar je kunt 'm ook goed vervangen door een andere koeler.
Ik geloof dat je die Sapphires ook vrij goed kunt flashen naar een XT, da's ook mooi meegenomen dan. Daar is een heel topic voor maar ik kan 'm momenteel even niet vinden :P

Saved by the buoyancy of citrus

• MikeyMan
  • Laatst online: 01:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cyphax schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:58:
De 9800 pro van Sapphire is alleen niet de stilste door de kleine ventilator op de koeling. Je hoort er niet veel van (mijn voeding overstemt 'm nogal) maar je kunt 'm ook goed vervangen door een andere koeler.
Ik geloof dat je die Sapphires ook vrij goed kunt flashen naar een XT, da's ook mooi meegenomen dan. Daar is een heel topic voor maar ik kan 'm momenteel even niet vinden :P
Stilste door kleinste ventilator? Volgens mij is de relatie juist omgekeerd evenredig... Kleinere koelers maken meer herrie dan grote...

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX/AI
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:59:
[...]

Stilste door kleinste ventilator? Volgens mij is de relatie juist omgekeerd evenredig... Kleinere koelers maken meer herrie dan grote...
Ik schreef dan ook "niet de stilste" :P

• MikeyMan
  • Laatst online: 01:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mijn excuses... Net m'n bed uit en bril is vies en heb een kater en mijn monitor staat nog uit enzo... :X

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
Moederbord: MIS Neo Platinum (AGP en PCIx
Proc: AMD 64 3200+
Geheugen: Kingston 512 MB 400mhz

De rest maakt denk ik niet zoveel uit.

ik ben trouwens van plan om op 1024 of 1280 te spelen en ik wilde juist de 9800pro 256 omdat die te flashen is naar xt ^^

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX/AI
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:19:
Specs:
Moederbord: MIS Neo Platinum (AGP en PCIx
Proc: AMD 64 3200+
Geheugen: Kingston 512 MB 400mhz

De rest maakt denk ik niet zoveel uit.

ik ben trouwens van plan om op 1024 of 1280 te spelen en ik wilde juist de 9800pro 256 omdat die te flashen is naar xt ^^
Hier is dat grote topic trouwens, toch gevonden:
[rml][ OC]9800 (pro) flashen naar 9800 XT[/rml]

Ik wil dat met mijn 9800Pro ook gaan doen maar dat zal nu niet veel nut hebben (m'n processor is nu al de bottle-neck). Ik ben wel zeer benieuwd naar de prestaties van zo'n opstelling omdat ik ook van plan ben een MSI Neo(2) platinum moederbord aan te schaffen en een AMD 64. :)

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Is de 6800 LE dan niets voor je?

• nvidia
  • Laatst online: 04-07 18:35
je hebt verschillende mogelijkheden dan he, je kiest ofwel voor de AGP-versie of de PCI-E-versie. Hierbij zal je dan moeten kijken wat het beste bij je in het budget past!

Wel zou ik nog even wachten met PCI-E kaarten te kopen doordat deze nog niet echt optimaal zijn qua performance ...

[ Voor 15% gewijzigd door nvidia op 15-11-2004 19:03 . Reden: FF mistypo, correct my mistakes ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
nvidia schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:44:
je hebt verschillende mogelijkheden dan he, je kiest ofwel voor de AGP-versie of de PCIx-versie. Hierbij zal je dan moeten kijken wat het beste bij je in het budget past!

Wel zou ik nog even wachten met PCIx kaarten te kopen doordat deze nog niet echt optimaal zijn qua performance ...
offtopic:
Het is PCI-Express ofterwel PCI-E. PCI-X wordt vooral in servers gebruikt en bestaat al wat langer

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Welkom op GoT,

Je topic title is er 1 om te huilen, voor het openen van een topic graag de FAQ's lezen, dan had je geweten dat dit topic buiten de policy valt.

FAQ's:

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

FAQ welke videokaart:

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

Veel leesplezier!

-

Verwijderd

waarom wil je perce de 256 mb 9800? de 128 is Stukken goedkoper en presteert
bijna evengoed (in sommige tests zelfs beter)
en zou je niet is serieus gaan kijken naar een 6800le, is goedkoper als je 9800pro 256 mb en hij is leuk te modden >:)

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer geld geen rol te laten spelen in mijn keuze en de vraag (in ieder geval als ik zeg dat ik een radeon9800 pro 256 kan kopen, dan is veel goedkoper voor mij niet nodig) is is die 6800 le dan beter of even goed als de radeon 9800?

en waar is de x700 opeens gebleven...is die nu beter,slechter of even goed als die radeon 9800

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 19:31 ]

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:29:
ik probeer geld geen rol te laten spelen in mijn keuze en de vraag (in ieder geval als ik zeg dat ik een radeon9800 pro 256 kan kopen, dan is veel goedkoper voor mij niet nodig) is is die 6800 le dan beter of even goed als de radeon 9800?

en waar is de x700 opeens gebleven...is die nu beter,slechter of even goed als die radeon 9800
Dude, check mijn post boven...

-

Verwijderd

de x700 past niet op je mobo omdat dat pci express is, de 6800 le is beter dan je 9800pro en VEEL beter als hij ook nog is gemod is..

en als geld geen rol speeld --> ati radeon x800pro :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Lees ajb wat reviews, deze vraag kan je echt zonder al te veel problemen eenvoudig zelf beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.