Kwaliteit laptops --> Acer goede keus?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Matched: acer
OK heren (en enkele dames), dit is de situatie: m'n vriendin wil een laptop aanschaffen in de lagere prijsklasse. Bij de pricewatch is de Acer Travelmate 2302 opgevallen (+/- 780-850 euro). In mijn ogen is Acer geen slecht merk. Maar zelf heb ik geen ervaring met Acer. Ik heb privé een oude compaq (werkt nog steeds, zeker 10 jaar oud); en zakelijk eerst Toshiba en nu HP.

Omdat het voor haar een behoorlijke investering is (student, dus dan heb je geen geld over) is het voor haar bijzonder belangrijk dat de laptop van goede kwaliteit is.

Raden jullie Acer aan? Of kan ze beter bv 100-200 euro meer (lenen)/uitgeven om een duurdere Toshiba of Compaq te kopen?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

de Acers die ik gezien heb zijn erg goed iig.
ik heb hier nog een P1-166Mhz liggen (Acer Extensa), die het nog doet.
harddisk is ondertussen wel dood en de accu is na (wat zal et zijn, 10?) 10 jaar brak. maar dat is eigenlijk wel logisch.

binnenkort gaat er een 2de hands diskje in, en de accu word misschien nog ff open gesloop en nieuwe cellen er in. issie weer pico bello.

lees trouwens ook de computeridee van nu eens.
staat een leuke workshop in over externe accupacks maken.
een paar edities geleden stond er ook iets in over zonnepanelen gebruiken om je laptop te voeden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: problemen, acer
Heb zelf een Acer aspire 1610, perfect ding, goed afgewerkt, werkt perfect!
Over het merk Acer, heb al 1,5 jaar een TFT scherm van acer, nooit wat mee gehad, ook perfect!
Acer is top!
(dit is een persoonlijke mening, andere zullen daar anders over denken, heb alleen zelf nog nooit problemen gehad met Acer!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bevooroordeeld omdat ik zelf een Acer Centrino laptop heb, maar ik ben er vol lof over. Hij is retestabiel, de batterij trekt het goed zelf nu ik hem toch al bijna een jaar vrij intensief gebruik (lees elke dag), en nog steeds is het een van de dunnere laptops op de markt voor een mooie prijs.

Mijn volgende laptop wordt iig denk ik wel weer een Acer :) De Toshiba's zijn veels te duur voor wat je krijgt, daarbij is de kwaliteit ook nog is naadje, de Asus... dat lijkt wel een goedkoop afgewerkte blokkendoos, en de Dell zal qua kwaliteit best goed zijn maar qua design niet mijn smaak. De eerste 800 serie had nog wat kinderziektes van Acer, oa met touchpad maar deze zijn volgens mij niet meer aan de orde. :)

Ik ben iig tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:02

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb zelf ook een Acer en ben heel tevreden over de kwaliteit. Toshiba, HP en Compaq richten zich meer op de zakelijke user en ik vind persoonlijk de kwaliteit (vooral mechanisch) beter. Maar daar moet dan ook meer voor betaald worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:38

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb sinds een half jaar een Acer 1552 XC met 2200 AMD processor. Werkt prima, DVD speler en cdbrander. Compleet en een half jaar geleden voor een strakke prijs, daar heb je bijna niets anders voor.
Nadelen: nogal zwaar, accu vrij vlot leeg, na 3 kwartier, maar verder ben ik er zeer tevreden mee.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:30
Matched: problemen, acer
Ik heb ook een acer ferrari 3200, perfect ding op een blauw scherm bij een koude boot na, maar hopenlijk mooi opgelost met een nieuwe bios :9~ Voorderest super stabiel, nooit problemen mee gehad verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:03:
Heb sinds een half jaar een Acer 1552 XC met 2200 AMD processor. Werkt prima, DVD speler en cdbrander. Compleet en een half jaar geleden voor een strakke prijs, daar heb je bijna niets anders voor.
Nadelen: nogal zwaar, accu vrij vlot leeg, na 3 kwartier, maar verder ben ik er zeer tevreden mee.
Ja dat was te verwachten, .. Centrino is er niet voor niets gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31

-ET-

Phone Home

Ik heb een Acer Travelmate 292 1.5 centrino
en uitermate tevreden. Snelle machine, wifi geintegreerd, met wifi aan toch 5 uur op een accu. En ook redelijk robuust gebouwt. Dus ja ik vind het een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ongeveer een jaar een Acer Travelmate 240.
Nooit een probleem mee gehad. Helder scherm. Stabiel. Avccu gaat nog steeds bijna 3 uur mee.
Ben zeer tevreden betreffende prijs/kwaliteit. Tenslotte zijn het vrij laaggeprijsde laptops.

2 minpuntjes;
1. ventilator slaat vaak aan en ik vind hem een behoorlijk stofzuigergeluid maken.
2, wordt aardig warm, zeker op je schoot kun je hem maar 10 minuutjes verdragen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:32
Ook ik ben sinds enkele maanden in bezit van een Acer. En wel de Acer 1357LMI (inmiddels niet meer leverbaar)

Ben er zeer tevreden over, lekker snel, beeld is uitermate goed vind ik en hij voelt best degelijk aan.

Ook ik heb dus niets te klagen over mijn Acer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb de Acer TravelMate 290 met 1.7 GHz Centrino processor bijna één jaar.
Maak er elke dag optimaal gebruik van en bevalt me perfect. Accu gaat minimaal 4 tot 5 uur mee (heb nog een 2e accu voor nood) en de fan gaat bijna nooit aan, dus gewoon helemaal stil.
Verder draait hij erg goed, heb nog maar een enkele keer bluescreen gehad.
Qua design vind ik hem top, gewoon simpel, zakelijk en scherp. Geen onzin en vreemde speelse lijnen (compaq). Daarnaast is hij erg dun, wat mij goed bevalt.

De enige nadelen vind ik dat ik bluetooth met een externe stick moet gebruiken (want WiFi is intern) en dat de toetsen, die het meest gebruikt worden, een beetje gaan glimmen.

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:33

Sorcerer8472

Mens sana?

Geen matches
Ik heb *precies* dezelfde ervaring met een 292 (1.5). Ding werkt perfect, 4-5. Design is top (hoewel bij mij de bovenkant erg gemakkelijk bekrast). Bluetooth moet ik ook met Belkinstokje doen en m'n spatiebalk glimt ook behoorlijk :)

Nog nooit bluescreen o.i.d. gehad. Meestal 4:30 uur accu (bij beetje normaal gebruik). Wlan aan of uit merk ik eigenlijk geen verschil tussen :+

[ Voor 41% gewijzigd door Sorcerer8472 op 17-11-2004 22:19 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Pagina: 1