Toon posts:

[2003] Terminal service users*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben momenteel bezig met het upgraden van een Windows 2000 server naar Windows server 2003 ( terminal server).

De Windows 2000 server stond zo ingesteld dat normale gebruikers hierop in konden loggen. Dit kon je hier ook wijzigen in administrator mode of weer terug zetten naar user.

Nu heb ik een upgrade gedaan naar windows 2003 en nu kan alleen de administrator verbinding maken met de server.
En kan ook nergens de optie vinden waar hij terug te zetten is naar user mode.
Iemand enig idee waar dit te wijzigen is?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

in Terminal Services Configuration\Server Settings kun je bij Server Settings kijken hoe jou Terminal Server geconfigureerd is. Hou er wel rekening mee dat Windows 2000/XP workstations nu TS Calls nodig hebben om te mogen connecten. Het license systeem is anders bij Windows Server 2003 dan bij Windows Server 2000.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Naast wat mutsje zegt - heb je jouw 'Domain Users' wel lid gemaakt van de Remote Desktop groep? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de omstandigheden even toelichten.

Heb momenteel 2 server staan met daarop windows 2000 server family geinstalleerd.
De ene server is de terminal server en een domain controler , hierop draaien de rest van de services (oa active directory)

Ben dus van plan om de terminal server te gaan upgraden naar windows 2003.
Dus ben eerst bezig met een test op een andere machine ( deze staat wel in hetzelfde netwerk)

Moet ik nu op de test terminal server een active directory aan gaan maken. Of op de domain controller een aparte groep met remote desktop?

Met windows 2000 server was dit niet nodig hier kon gewoon gekozen worden voor user ipv administrator.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op de terminal server zelf is een lokale groep "Remote Desktop users" (zie ook http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;289289) :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Heb momenteel 2 server staan met daarop windows 2000 server family geinstalleerd.
De ene server is de terminal server en een domain controler , hierop draaien de rest van de services (oa active directory)

comment: Zo hoor dat dus want je draait geen TS Server op een Domain controller.

Ben dus van plan om de terminal server te gaan upgraden naar windows 2003.
Dus ben eerst bezig met een test op een andere machine ( deze staat wel in hetzelfde netwerk)

comment: Dit kan alleen hoe TS 2003 met een 2000 TS License server omgaat weet ik niet. Informatie kun je vinden op www.microsoft.com/technet

Moet ik nu op de test terminal server een active directory aan gaan maken. Of op de domain controller een aparte groep met remote desktop?

comment: neen dat hoeft niet want je accounts en profiles staan al op een domain controller.... (basis 2000 kennis)

Met windows 2000 server was dit niet nodig hier kon gewoon gekozen worden voor user ipv administrator

comment: Dat heet Terminal Server in Application mode...... (basis kennis dus)
Pagina: 1