Toon posts:

[XP|SP2] Hoe serialkey te veranderen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een probleem met SP2:

Ik heb op mijn werk laatst een pc geinstalleerd met een winxp Pro SP2 versie, we hadden de cd al maar nog geen geldige licentie voor de pc en omdat er haast bij was heb ik een licentie gebruikt van een andere client.
Maar omdat we natuurlijk geen problemen willen hebben moet de pc wel een eigen serial krijgen, maar in sp2 kan ik de serial niet veranderen althans niet op de manier waar het met sp1 wel ging, in het register een paar dingen wijzigen. en dan via %systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a de juiste serial invullen.

ik heb al even op google gezocht maar dan krijg je crack sites met illegale xp serials, en dat moet ik dus niet hebben.

wie kan mij helpen.

Verwijderd

Je had die serial dan toch nog niet hoeven te activeren. Als je dat nog niet gedaan hebt kun je zo de serial veranderen in het activatie scherm. (of heb je zon corporate versie?, maar daar heb je toch niet allemaal verschillende serials?) Ik zou eens met MS bellen, die kunnen je heel goed helpen denk ik.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan. Is het inderdaad niet het verstandigst om even met Microsoft te bellen? :)

XP SP2 Serial veranderen (niet illegaal) > [XP|SP2] Hoe serialkey te veranderen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:40
Als het goed is moet je maar even op de website van Microsoft kijken. Er wordt namelijk ergens besproken hoe je de serial moet veranderen. (is een officieel document)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
Ik had laatst een vergelijkbaar probleem. (leverancier had geen windows pakketten meer op voorraad en PC moest diezelfde dag nog werken)
Toen had ik een illegale tool gebruikt en netjes de originele key ingevuld. (zo eentje die eerst tig SN's laat zien en dan je activatiewindow van windows voor je neus zet, oftewel eigenlijk vrijwel hetzelfde doet als jij omschrijft)

Het zou echter wel kunnen zijn dat je de windows nog niet aangemeld moet hebben bij MS, maar ik kan me ook niet voorstellen dat je dat wel gedaan hebt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-04 16:46
Heb je toevallig niet de illegale versie geïnstalleerd met een corporate key? Volgens mij kun je die niet veranderen in een normale (niet-corporate) key.

-

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 09:25:
Je had die serial dan toch nog niet hoeven te activeren. Als je dat nog niet gedaan hebt kun je zo de serial veranderen in het activatie scherm. (of heb je zon corporate versie?, maar daar heb je toch niet allemaal verschillende serials?) Ik zou eens met MS bellen, die kunnen je heel goed helpen denk ik.
Dat zal ik even uitleggen, na de setup heb ik het bios moeten resetten om dat hij niet goed liep, dat heb ik dus gedaan en de tijd stond dus ook verkeerd, die heb ik later goed gezet en tada activerings periode verlopen. En we kopen hier losse licenties dus geen corporate, dus ik zal de serial echt moeten veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
SysRq schreef op maandag 15 november 2004 @ 09:31:
Heb je toevallig niet de illegale versie geïnstalleerd met een corporate key? Volgens mij kun je die niet veranderen in een normale (niet-corporate) key.
nee we hebben een ms action pack en daar zat al een SP2 cd bij, deze heb ik gebruikt.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

je kunt niet toevallig aan de keychanger executable komen?

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:10:
je kunt niet toevallig aan de keychanger executable komen?
ik heb ook geen idee waar je het over hebt? als je een keychanger van sp1 bedoelt, die werken inderdaad niet op sp2.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ja dit komt wel in de buurt, alleen is hier het geval dat hij al geactiveerd is. met een serial die op een andere pc gebruikt is.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ook daar had ik ooit een oplossing voor gevonden. Ik heb alleen even geen idee meer waar. :(

Eigenlijk maakt dat helemaal niets (meer) uit. De grooste ellende die je je kunt voorstellen is dat na het corrigeren van de installatiekey de activation opnieuw gedaan moet worden. So what?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:07:
Ook daar had ik ooit een oplossing voor gevonden. Ik heb alleen even geen idee meer waar. :(

Eigenlijk maakt dat helemaal niets (meer) uit. De grooste ellende die je je kunt voorstellen is dat na het corrigeren van de installatiekey de activation opnieuw gedaan moet worden. So what?
dat is ook geen probleem dat moet juist, maar windows geeft aan dat het product al geactiveerd is. maar dat is helaas met de verkeerde sleutel

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-04 19:27
dat heb ik hier wel liggen. Ik ga ff zoeken

Gevonden :*) Ik heb het maar ff naar mn webspace geupload :)

Ik hoop dat je dit bedoelt: klik

Zoals je ziet komt dit van de offieciële MS site, dit werkt perfect voor SP1, hopenlijk ook voor SP2

NOTE: online bekijken werkt niet (:?) Dus rechtermuisklik >> opslaan als en dan offline bekijken :)

Modbreak:Waarom link je niet gewoon naar de officiële Microsoft site :?

How to change the Volume Licensing product key on a Windows XP SP1-based computer

[ Voor 103% gewijzigd door Spider.007 op 16-11-2004 09:27 ]

• SCraane
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02-2025

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-04 19:27
bekijk mijn post eens :> Ik heb trouwens de Nederlands versie :)

Verwijderd

Topicstarter
dit is dus het probleem deze dingen werken niet op SP2 dit werkt ook niet

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bla

[ Voor 99% gewijzigd door DRaakje op 15-11-2004 17:10 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:51

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja wat wel werkt is XP cd erin, opstarten en na de licentie overeenkomst aangeven dat je de bestaande XP wil herstellen.
Daar moet je maar zin in hebben...... na verloop van tijd vraagt XP dan weer om een key. Werkt zeker met XP SP2.

Hoe ik dat weet; omdat ik er achter kwam, dat door het volledig deactiveren van Windows update (helemaal grijs), door SafeXP, het systeem verschrikkelijk traag wordt en na het verschijnen van de desktop de RPC error geeft. Alleen een herstel installatie geeft dan uitkomst.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Zoiets? http://labmice.techtarget...sxp/articles/changeID.htm
@Ogwok. :D Zo te zien moet ik inderdaad mijn lenzen eens schoonmaken
.....althans niet op de manier waar het met sp1 wel ging, in het register een paar dingen wijzigen en dan via %systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a de juiste serial invullen.

[ Voor 63% gewijzigd door Vaan Banaan op 15-11-2004 17:43 ]

500 "The server made a boo boo"

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:51

OgWok

U.N.C.L.E.

Goed B) hij heeft al gemeld dat dat met SP2 niet werkt.........

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Sander Schrier
  • Niet online
En het domweg verwijderen van het bestand wpa.dbl in de map %SYSTEMROOT%\system32?

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-04 13:48
iets wat er niet mocht staan ;)

[ Voor 88% gewijzigd door mach2 op 15-11-2004 18:37 ]

Hallo

Verwijderd

mach2 schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:37:
Ik heb hier een programmaatje (wel lichtelijk illegaal) dat wel werkt met SP2. Krijg je eerst dus een hoop illegale keys en daarna kun je een nieuwe code invoeren. Als je dan gewoon de legale code neerzet is het goed. Wil het wel eventueel wel ff mailen naar je....
lichtelijk illegaal he

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

ook illegaal als hij wel netjes de legale key invult?

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-04 13:48
Ik zei al lichtelijk illegaal ja, maar idd als hij de legale code invoert is het gewoon goed lijkt me.

edit, ok bij deze zal ik mijn post wel ff verwijderen dan. (het is trouwens geen keymaker hoor).

[ Voor 39% gewijzigd door mach2 op 15-11-2004 18:42 ]

Hallo

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Sequence schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:23:
ook illegaal als hij wel netjes de legale key invult?
Het aanbieden van illegale software, zgn. warez, (de keymaker dus) is op GoT NIET toegestaan. Dat heeft niets te maken met de legaliteit van de key van de TS zelf.

ARME AOW’er

• eaalb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-04 22:34
Ik ben zelf ooit een keer een programmaatje tegengekomen die als het goed is wel werkt in SP2. Zoek in bv. Google maar eens op Rockxp, ik geloof dat dit programma onderhand ergens op versie 3.x zit. (En mocht je er belang bij hebben, hij kan ook gelijk alle wachtwoorden die opgeslagen zijn op de computer eruit vissen, denk aan outlook e.d. ;) >:) )

Verwijderd

Topicstarter
eaalb schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:39:
Ik ben zelf ooit een keer een programmaatje tegengekomen die als het goed is wel werkt in SP2. Zoek in bv. Google maar eens op Rockxp, ik geloof dat dit programma onderhand ergens op versie 3.x zit. (En mocht je er belang bij hebben, hij kan ook gelijk alle wachtwoorden die opgeslagen zijn op de computer eruit vissen, denk aan outlook e.d. ;) >:) )
ok bedankt, ik zal het morgen proberen, morgen meer nieuws

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Guardian Angel schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:25:
[...]

Het aanbieden van illegale software, zgn. warez, (de keymaker dus) is op GoT NIET toegestaan. Dat heeft niets te maken met de legaliteit van de key van de TS zelf.
i know, maar het proggie dat hierboven bedoelt wordt ken ik zelf ook ;) en als je de (inderdaad) illegale keys die erin verwerkt staan links laat liggen, blijft er enkel een util over waarmee je heel makkelijk je key kan aanpassen naar de juiste

edit:
en ongeacht of het hier of GoT gewenst is (ws niet) vraag ik me af in hoeverre het gebruik van dit soort utils voor deze doeleinden illegaal zou zijn..?

[ Voor 14% gewijzigd door Sequence op 16-11-2004 00:48 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Er zijn legale programma's te koop waarmee je een key kunt corrigeren of de activatiekey kunt achterhalen en voor hergebruik kunt opslaan.

MS erkende het probleem van de TS ooit en had een oplossing daarvoor. Nu blijkt dat die oplossing niet werkt lijkt me overleg met MS nodig om het e.e.a. conform de licentievoorwaarden op te lossen.

In het geval van de TS zou het mij een worst zijn hoe ik het snel voor elkaar kreeg want ik ga er vanuit dat niemand gaat controleren of alles ooit legaal is gegaan áls dat al te achterhalen is.

ARME AOW’er

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Hmmz.. Same problem over here!
Ik wil mijn key dus ook veranderen en heb alles al geprobeerd. Alle topics al doorgelezen over dit onderwerp en niks werkt, de knowledgebase info van Microsoft zelf werkt ook niet bij mij.

RockXP3 werkt ook niet, andere tooltjes om dit aan te passen werken ook niet, iemand een idee hoe ik dit toch voor elkaar krijg zonder te her-installeren?

Verwijderd

erg drastisch maar misschien sysprep ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 21:24 ]

• Occy74
  • Laatst online: 17-04 11:26
Hiermee kan het..
Options,change windows regkey.
volgens mij is dit niet illegaal want je kan hier geen keys mee genereren, alleen bekijken en veranderen

[ Voor 4% gewijzigd door Occy74 op 30-11-2004 21:33 ]

Systeem Specs

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Occy74 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:33:
Hiermee kan het..
Options,change windows regkey.
volgens mij is dit niet illegaal want je kan hier geen keys mee genereren, alleen bekijken en veranderen
Zoals je kunt zien werkt deze ook niet :/

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46345/thumb.jpg

Verwijderd

Eerst moet je ff iets in het register aanpassen onder de key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents

bij OOBETIMER moet je ff een waarde veranderen, maakt niet uit waarin.

Daarna in start - uitvoeren:
windows\system32\oobe\msoobe.exe /a

Dan wordt er een registratie gebeuren opgestart. Zeggen per telefoon en dan produkt key wijzigen in : ****-****-****-****-****

computer opnieuw opstarten

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:06:
Eerst moet je ff iets in het register aanpassen onder de key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents

bij OOBETIMER moet je ff een waarde veranderen, maakt niet uit waarin.

Daarna in start - uitvoeren:
winnt\system32\oobe\msoobe.exe /a

Dan wordt er een registratie gebeuren opgestart. Zeggen per telefoon en dan produkt key wijzigen in : ****-****-****-****-****

computer opnieuw opstarten
|:( Lees plz ff het topic ofzo...

[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 30-11-2004 22:08 ]

Pagina: 1

Let op:
Helpen met illegale versies van Windows doen wij niet. Opmerkingen hierover graag achterwege laten