NFSU2 alleen maar redelijk laag detail level....

Pagina: 1
Acties:

• Mastah-GSi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10 22:33
Ik heb dan nu ook NFSU2, maar ik kan het ding op zijn best alleen maar draaien op 1024 en dan op, om het zomaar even te zeggen, graad 3 van detail, dus ongeveer de helft.
Dat terwijl een Toshiba Satellite Pro hier op stage het spel op 1024 en op volle detail spelen kan en die echt een cheap-ass NVidia 64MB videokaartje onboard heeft.

Mijn systeem:
- AMD Athlon XP 3200+
- 1024 PC3200 400Mhz DDR RAM
- Chaintech 7NJL1 Apogee MB
- MSI NVidia FX5700LE-TD 256MB RAM

Heb xtra voor dit spel een nieuwere videokaart gekocht (FX5200 -> FX 5700)
Voor sommigen zal dit wel een niet al te beste kaart zijn, maar ja altijd beter dan de FX5200.

Mijn WinXP install is nu ongeveer een jaar a anderhalf jaar oud en ik gebruik 66.93 drivers voor mn videokaart.

Ik was benieuwd of er mensen waren met hetzelfe probleem of die mij enigzins verder kunnen helpen.

Verwijderd

ik kan je niet helpen eigenlijk..
maar ik speel ook op 1024x768 en ik speel op 3/4 van de details...
AMD 2200+
Geforce 4 TI4200
512mb pc2100

dus opzich zou ie bij jou wel beter moeten lopen...
en als je eens probeert om een paar andere settings handmatig te veranderen, draw distance ofzo....

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 13:32
Draw Distance helpt, de FOG settings helpen. Ook de reflectie van de weg uitzetten helpt ook.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:46
Als het goed is, is er ook een nieuwe patch voor NFSU2 uit, namelijk versie 1.1. Heb je die al geprobeerd?

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 13:32
Volgens mij lost die geen graphics issues op toch?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:19

d0s

sssst

same hier, met goede videokaart en systeem draait ie best brak...

• Gamb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 15:58
idem hier
heb een ATI Radeon 9600 PRO, en het draait aan 1024*768 en ook maar aan half detail. Als ik het level van detail hoger zet wordt het scherm plots zwart en zie ik enkel nog de lichten van de wagens.

• Mastah-GSi
cardinal808 schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:08:
Als het goed is, is er ook een nieuwe patch voor NFSU2 uit, namelijk versie 1.1. Heb je die al geprobeerd?
Jah heb ik al geprobeerd...

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:25

switchboy

-ruimte te huur-

Ik heb hier ook last van.

Vooral wanneer er functies gebruikt worden die pixel shading nodig hebben zoals motion blur.
En dat terwijl ik bij 3dmark05 toch echt 2684 marks haal 8)7
Mijn framerate gaat ergveel omlaag terwijl mijn systeem (zie sig) het makkelijk aan moet kunnen. Ik dacht zelf dat het aan direct X lag
Ik had het met mijn oude computer ook bij NFSU hier lag het probleem dat ik een develop versie van direct X had geinstaleerd en hier de logging aan had gezet.

Ik wou eigenlijk direct X opnieuw installeren MAAR omdat bij mijn nieuwe computer ik meteen een nieuwe windows XP erbij had gekocht met SP2 al op de CD kan ik direct X niet opnieuw installeren |:(.

[ Voor 5% gewijzigd door switchboy op 15-11-2004 16:41 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Verwijderd

ik heb een Athlon XP 2000, 1024 DDR geheugen en een Radeon 9800 Pro. Af en toe zakt de framerate in bepaalde delen vd stad naar 20!! (1024*768 op elk detailnivo, zowel laag als hoog)
zis dit normaal en zijn er meer mensen met dit probleem? :?

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 14:37
P4 2.6HT @3.14
4x 256mb dual channel
Geforce FX 5900
SATA schijven

Boel loopt met alles prima maar met NFSU2 hapert en vertraagt een beetje en hij draait op niveau 3/4 1024x768. Kan het komen omdat ik hem op een beamer speel? Die dingen heb toch net zoals TFT's een reactietijd? Ik hoop dat het zo op mijn tft beter draait.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

hej basje...

Ik heb dezelfde problemen, dan jou.
Ik kan ook niet hoger spelen dan 1024*768
Doe ik dat wel, krijg ik een donkerrode waas over m`n scherm, en lijkt het of ik in het pikkedonker rij..

(ik heb btw een Radeon9800Pro ViVo) <- ATI dus..

Help?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:33
EA games draaien nooit goed bij mij.. Battlefield is toch ook EA?

iig NFSU en NFSU2 allebei lag ( geen schokken ) Gewoon vertragingen en een lage FrameR

Zou toch wel moeten draaien op mijn PC

3500+ 1024Ram en X800Pro

voor verdere specs : zie sig...

• DAS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 10:40

DAS

op de openbare weg endergeljike nog niet zon probleem maar af en toe met streetrace oid of drag dat de omgeving ineens heel zwaaar is ik heb de particals ook ff uitgezet en de weg reflexie standje lager dat helpt opzich wel een beetje. het is zowiezo in t begin strak alleen na een uur verslavend spelen word vidkaart wat warmer waardoor performance achteruit gaat :(

achja, t speelt goed verder, gewoon na anderhalf uur weer ff stoppen en dan later weer verder :P niet meest charmante oplossing maar dan blijf ik t iig niet spelen

amd2100
ddr512 pc2700
radeon 9700(non-pro)
MSI KT3ultra

kek

• Mastah-GSi
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 09:13:
hej basje...

Ik heb dezelfde problemen, dan jou.
Ik kan ook niet hoger spelen dan 1024*768
Doe ik dat wel, krijg ik een donkerrode waas over m`n scherm, en lijkt het of ik in het pikkedonker rij..

(ik heb btw een Radeon9800Pro ViVo) <- ATI dus..

Help?
Ha Robert,

Ik heb al wel zover gekregen dat ik het blokkerige in het wegdek en lucht kwijt ben.

Ik snap ook niet waar dit aan ligt. Heb al verschillende drivers geprobeerd van de videokaart geprobeerd. Ik heb nooit probs gehad met NFSU1. Ik kan dus het detaillevel tot de helft zetten ongeveer.

Misschien is een nieuwe install toch aan te raden, aangezien dat deze al meer dan een jaar oud is.
Heb dus ook al enkele drivers terug geprobeerd, maar hielp ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Mastah-GSi op 16-11-2004 10:56 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:17

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Gamb schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:00:
idem hier
heb een ATI Radeon 9600 PRO, en het draait aan 1024*768 en ook maar aan half detail. Als ik het level van detail hoger zet wordt het scherm plots zwart en zie ik enkel nog de lichten van de wagens.
raar ik heb de 9600 XT is dan wel een wat snellere kaart maar ik draai 1024@ full details en dus ook full AA ok wegdek-glim heb ik wat alger gezet omdat dat echt lelijk was.

overigens crashte het spel in het begin constant soms al na 2 minuten soms na 10, standaard windows foutmelding scherm en ik was trug in windows, vanalles geprobeerd uiteindelijk (omdat ik niets beters meer wist) mijn AGP Aperture size in mijn bios van 128mb op 256mb gezet en sindsdien geen crash meer gehad... is dat vaag of wat?? :?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

Is er misschien een comando om NFS met alleen pixel shading 1.2 te draaien, misschien dat dat wat sneller gaat?

Verwijderd

Mastah-GSi schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:55:
[...]

Misschien is een nieuwe install toch aan te raden, aangezien dat deze al meer dan een jaar oud is.
Heb dus ook al enkele drivers terug geprobeerd, maar hielp ook niet.
Dat is gewoon geluk...

heb ik namelijk ook al geprobeert :+ daarna installed met 66,93WHQL en ook met omega en ook beta drivers.. en drivers hebben dat probleem :(

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik heb het probleem dat wanneer ik reflection rate en detail van de auto op hoog zet, mijn hele auto onder de "confetti" zit. Gewoon glimmend zwart afzo is er niet meer bij. Wanneer ik beide opties lager zet is alles gewoon zwart maar natuurlijk zonder de mega hoop aan reflecties (die ik eik toch wel wil :9 )

Boeit me verder niet of er een oplossing voor is. Het probleem is tenminste aangekaart met een workaround erbij. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Mastah-GSi
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:59:
[...]

Dat is gewoon geluk...

heb ik namelijk ook al geprobeert :+ daarna installed met 66,93WHQL en ook met omega en ook beta drivers.. en drivers hebben dat probleem :(
Ik bedoel dan eigenlijk de windows installatie dat die al een langere tijd oud is.
Misschien dat als ik een verse install van XP er weer op zet dat alles dan weer wat leuker gaat draaien.

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

Misschien maar ik denk niet dat je veel snelheid winst eruit haalt.

Misschien een keertje defregmanteren?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
een fx5700 is al niet snel en een LE versie daarvan is dan nog langzamer. Met die resolutie is het denk gewoon te hoog voor je graka. En ik weet niet wat voor een cheapass kaartje je bedoelt... btw 64 mb of 256 maakt met die kaarten niks uit.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:36

Aapje

Opel-beun
LoL ;o Daar kom ik aanzetten met me GF2 GST 64MB op High Quality :P (Draait goed ja! :))

• Mastah-GSi
metal14 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:34:
een fx5700 is al niet snel en een LE versie daarvan is dan nog langzamer. Met die resolutie is het denk gewoon te hoog voor je graka. En ik weet niet wat voor een cheapass kaartje je bedoelt... btw 64 mb of 256 maakt met die kaarten niks uit.
Tis een Nvidia GeForce 64MB kaartje wat er in die laptop zit.

Ik hoor uit andere bronnen dat die kaart die ik nu heb toch weer heel goed is.

Raar wereldje met die computers allemaal...

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 14:37
Nou inmiddels geprobeerd op mijn gewone monitor. Het spel is leuk, maar het loopt nog steeds voor geen kont. Ik vind het zeer slecht.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 12:37
Ik heb hetzelfde probleem.
Ik speel op mijn P4 3Ghz met een GFFX 5600 256MB Graka en ik moet mijn graphics gewoon op 640x480 en minimum zetten om fatsoenlijk te kunnen spelen. Mijn vrienden ( GF2 en GF4 ) hebben geen enkel probleem met spelen op 1024! Hoe kan dit?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Verwijderd

Directx updaten, nieuwe graka drivers, audio drivers gewoon de hele meuk, en flikker al die onzinnige achtergrond progsels ff uit.. zone alarm heb je echt niet nodig als je lokaal een game speelt. virus scanners en zo ook niet. en al helemaal geen virtuagirl of whatever iedereen nog meer heeft draaien ;)

oh btw draai hier op een 9700pro amd xp 2000+ met audigy1 ls en t draait als een zonnetje, heb alleen dikke ruzie met mijn xfx executioner gamepad.. zodra die er in gaat, hangt t spel. ik vermoed dat nfsu2 erg slecht tegen een off centre gamepad kan
zal s ff de deadzone vergroten en dan weer s kijken

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 14:28 ]

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik heb ook ff met Fraps gekeken hoeveel ik haal. Maakt niet uit of ik nou 640x480@laagst gebruik of 1280x960@hoogst + 4xfsaa. De framerate blijft nagenoeg hetzelfde. Alleen zoals eerder gezegt is, zakt de framerate in sommige delen van de stad ineens behoorlijk onder de 30. Als je een beetje snelheid hebt merk je het niet en ben je er ook zo aan voorbij.

XP2600+
XFX 6800LE @ 6800+
512MB Corsair DDR400 cas 2

Op mijn andere pc (Duron 800, 256MB, FX5500) wil het spel nog niet eens goed draaien in 640x480@laagst. Alleen....het is ook weer zo dat in 1024x768@laagst er geen performance verschil is. Alleen als het detail verhoogd wordt, dan zakt het per stapje ongeveer 4 frames.

Ik denk dat de processor het gewoon niet aankan. Ook swapt hij erg veel naar de HD.

[ Voor 18% gewijzigd door matel op 18-11-2004 17:22 ]

Verwijderd

ik heb het idee dat het aan de drivers ligt. Ik heb zelf een ti4200 en voordat ik de 66.93 drivers installeerde, liep het spel werkelijk fantastisch voor zo'n kaartje. Detail vrij hoog op 1024x768. Liep zelfs nog wel op 1200x1000 maar dat speelde niet lekker meer ivm refreshrate :P
Maar goed, toen ik dus 66.93 geinstalleerd had, merkte ik een gigantische achteruitgang in performance! Zelfs met alle opties uit, loopt het voor geen meter tijdens races!! In de stad loopt het nog wel redelijk maar niet zo goed als eerst.
Geen idee welke drivers ik eerst had :S lekker handig van deze jongen dus

• Thijster
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 19:45
Pakjebakmeel schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 09:16:
EA games draaien nooit goed bij mij.. Battlefield is toch ook EA?

iig NFSU en NFSU2 allebei lag ( geen schokken ) Gewoon vertragingen en een lage FrameR

Zou toch wel moeten draaien op mijn PC

3500+ 1024Ram en X800Pro

voor verdere specs : zie sig...
Ik heb ook een 3500+ AMD, 1024 MB Ram en een X800 pro, gemiddelde framerate
van 80 a 85 frames met videosettings op 3/4 :) . Ik heb alleen de auto's niet volledig glimmend en zonder hoog detail, wegdek niet volledig glimmend. Wel fog en distance aanstaan en 4 x AA en 8 x AF. Verder rain aanstaan en light glow aanstaan. Ook ik heb drops in de framerate, m.n. in de stad. Programmeer gemak, waarom draait een spel als Far Cry wel bijna steady op 90 fps, met alle opties op very high en 4 x AA en 8 x AF?!

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 20:15
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:47:
ik heb het idee dat het aan de drivers ligt. Ik heb zelf een ti4200 en voordat ik de 66.93 drivers installeerde, liep het spel werkelijk fantastisch voor zo'n kaartje. Detail vrij hoog op 1024x768. Liep zelfs nog wel op 1200x1000 maar dat speelde niet lekker meer ivm refreshrate :P
Maar goed, toen ik dus 66.93 geinstalleerd had, merkte ik een gigantische achteruitgang in performance! Zelfs met alle opties uit, loopt het voor geen meter tijdens races!! In de stad loopt het nog wel redelijk maar niet zo goed als eerst.
Geen idee welke drivers ik eerst had :S lekker handig van deze jongen dus
Same here.. Ik ben dus weer terug gegaan naar 45.23, en sindsdien loopt ie naar mijn idee een stuk beter.. :)

- Specs -

• Mighty_Mike33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 14:18
met mijn Geforce6800 loopt het spel ook onwijs brak als het iets te druk word in me scherm, en vooral als ik ergens binnen aan het driften ben of er zijn veel auto's in de buurt. het maakt niet uit op ik op 1024x786 of 1280

verder zijn:
directx 9c
via chipset drivers
en de snelste nvidia drivers voor mijn kaart geinstaleerd

ook blijft hij 2 sec stil staan voor elke race??

ligt dit echt aan mijn "antieke" processor of zou hij het gewoon moeten doen.(amd xp 2400+)

zie specs

[ Voor 36% gewijzigd door Mighty_Mike33 op 02-12-2004 08:55 ]

• Zephyer
  • Laatst online: 01-12 08:59
Heb je AA en wellicht 'light trail' uitgezet ? :)

MW | BF1 Stats

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 15:27

Griffin

Is mythical

bij mij is het ook vaag.
vorige week liep het nog goed. (tenminste lkkr soepel)

nu starte ik m gister op en t liep een stuk minder.
dus ik fraps aangezet. ik haal maar 12 FPS. (ja dat lees je goed. !!12!!)
ik denk maar ff details laag. nou dat haalt bijna nix uit. dan haal ik 16FPS. ja het doet 1 ding. beeld lelijk maken.

hebben jullie enig idee waar dit aan ligt??

zie spec in sig. + ik draai ati 4.8 (volgens mij)

Verwijderd

@Damusic2me :
Ik heb ook zo'n xfx gamepadje. Dit werkte perfect in NFSU2 op mijne oude pc (PIII 933Mhz, 512MB Ram geheugen,ASUS 9550).
Nu heb ik een nieuw systeem sinds gisteren. (Athlon 64 3000+, 1GB geheugen, ASUS 9550 GE). Nu heb ik blijkbaar ook problemen !!! Dacht een mens om even wat vlotter te kunnen spelen, helemaal niet dus... Heb alle drivers geupdated en zo... Het spel opstarten lukt nog, maar wanneer ik moet 'Enteren' om dan uiteindelijk mijn profiel te kiezen geeft em een fout op de speed2.exe en sluit de game af !!
Ga vanavond eens proberen zonder padje dan...

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
nfsu2 loopt bij mij zo brak

op als ik drivers weer opnieuw er p zet van ati dan loopt hij 2 keer goed (1024*728 en allles aan behalve AA) en dan moet ik hem weer terug zetten naar 1024*728 en alles op low dan loopt hij gemiddeld 30 fps gemeten met fraps als ik hem dan op max zeg gemiddels 17 fps

spec zijn

AMD 2500+ @ 2100mhz
A7n8x non deluxe bios 1007
512 DDR 333 @ 400
120 gb 7200rpm hdd
9800se @ omega 2597 beta 4 piplines unlockt

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Verwijderd

XP nog eens opnieuw geïnstalleerd + alle laatste drivers en updates
alles werkt perfect nu - met xfx padje...

Verwijderd

Eigenlijk is het toch van de zotte dat je details moet uitzetten, lighttrail e.d. om de game
soepel te laten lopen. Ik zie dat de meeste alleen mr dikke videokaarten hebben (waaronder
ikzelf) en dan nog moet je vanalles uit gaan zetten om de game soepel te laten lopen !

Ik vind het maar vreemd en waanzin !!

mr goed, moest ik ff kwijt !

Verwijderd

Ik heb het probleem, dat de lucht en het wegdek heel erg blokkerig zijn! Ik heb alles standaard gelaten (Grafisch), in het demo werkte alles perfect.. geen blokkerige wegen en blokkerige lucht o.i.d. .. Ik heb zelf een TI4400, maar goed .. iemand anders met een Ati Radeon 9800 Pro heeft hetzelfde als mij .. demo werkte goed, full version blokkerig. En later startte hij het spel opnieuw op en sindsdien draait het weer perfect.

Hoor dit probleem van meerdere mensen dus .. zal wel een bug zijn!? Ik ga er iig mijn windows niet opnieuw er voor op zetten :P

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 20:15
hoeft ook niet :P

gewoon ff seach gebruiken, en je krijgt zo de oplossing ;)

- Specs -

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 21:42
ik heb blokkerig beeld bij nfsu 2 en ik kan level of detail maar op het 1 na slechtste zetten anders reageert nsfu 2 sloom. Ik snap het niet echt want het is een best snelle pc. Hier een paar gegevens:

- Intel pentium 4 3.00 Ghz
- 2 x 256 mb RAM
- XFX Geforce FX 5700 LE 128mb
- Windows XP home SP2
- De computer is van september 04

De computer zou het best aan moeten kunnen, dus ik snap er niets van.
En het is ook niet zo handig om het opnieuw te installeren want ik ben nu al bij 60 %, en dan zijn al mijn races en auto's weg. Het is een gebrande versie, ligt het soms aan de crack?

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben.

Verwijderd

Mensen, de search is er niet voor niets. Er zijn meerdere topics over blokkerige wegdekken geweest. Dit topic gaat over een ander probleem.
Pagina: 1