Toon posts:

Het verschil tussen Ati 9800Pro128mb & Ati9800Pro128 Sapphir

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik het verschil willen weten tussen Ati 9800 Pro 128 mb & Ati 9800 Pro 128 mb Sapphire.
Omdat ik namelijk binnekort een nieuwe vga kaart ga kopen.

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

De Ati 9800 Pro 128 mb is gemaakt door ATI en de Ati 9800 Pro 128 mb Sapphire is gemaakt door Sapphire }:O

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Topicstarter
mja , welke is dan beter?

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Als ze even duur zijn zou ik de ATI nemen. Die gebruikt meestal iets betere componenten... Maar als je niet gaat overklokken maakt het niets uit

Hang loose, KiteSurfing for life!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:46

Mentalist

[avdD]

Sapphire heeft een model met 128bit-geheugenbus gehad, die aanmerkelijk slechter presteerde. Als je oplet dat je gewoon de 256bit versie krijgt, dan zijn de kaarten gewoon hetzelfde. Sterker nog, staat me iets van bij dat "build-by-ati" kaarten ook al door Sapphire gemaakt werden.. (maar pin me daar niet op vast :P)

En ik zelf heb een Club3D, goedkoop, maar de kaart is gewoon weer hetzelfde. ATi stelt toch bepaalde eisen aan die kaarten, dus het maakt niet erg veel uit welk merk je koopt. Als je wil overclocken moet je gewoon de standaard koeler vervangen, maarja, dat kan ook bij ieder merk. Sommige merken gebruiken wel eens snellere geheugenchips op kaarten, maar bij Sapphire-ATi zal daar waarschijnlijk geen bijzonder verschil in zitten.

Conclusie? Neem de goedkoopste.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 15-11-2004 05:18 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

In de merken zitten toch wel (weliswaar kleine) verschillen in snelheid en overklokbaarheid, zo is de Sapphire reeks 9800 Pro kaarten en stuk beter OC'able dan een Club 3d omdat de componenten van betere kwaliteit zijn en als je nu een Sapphire Atlantis 9800 Pro 128 MB kaart koopt heb je altijd een 256 bit busje en 85% kans dat je nog eens een R360 core hebt ook > ondergeklokte 9800 XT >:)

Maargoed, het ligt er dus wel aan hoever je je kaart wilt overklokken. Wil je gewoon lekker gamen dan moet je idd voor Club 3d gaan (goedkoopste) of voor Sapphire (Goede kwaliteit).

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:49

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 06:35:
zo is de Sapphire reeks 9800 Pro kaarten en stuk beter OC'able dan een Club 3d omdat de componenten van betere kwaliteit zijn
Aangezien zowel Sapphire als Club3D gebruik maken van "Built by ATi" kaarten, is dit onmogelijk... De kaarten komen namelijk van beide merken uit exact dezelfde fabriek. Het enige verschil zit hem in de doos en de accesoires, die willen bij Sapphire nog wel eens iets uitgebreider zijn dan bij Club3D.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49

Shunt

Boe

eh bba is hier in europa gewoon gemaakt door shapphir. dus het maakt niet veel uit wat je pakt als er bba bij staat is het gewoon een shapphir. :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
verkopen ze nog die 128 bit? van sapphire
dat ik zeker niet mis .

Ik denk dat da kaart van ati zelf beter is of niet :/

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:13
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:53:
Ik denk dat da kaart van ati zelf beter is of niet :/
als jij gewoon goed oplet dat je een 256-bits saphire neemt dan is er niet zoveel verschil (if any) tussen die 2...

[ Voor 6% gewijzigd door Puppetmaster op 15-11-2004 18:04 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Pagina: 1