[sbs2003] setup hangt op registering components

Pagina: 1
Acties:

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Topicstarter
Bij de installatie van sbs2003 op een HP Proliant server met scsi raid 1 stuit ik op het probleem dat setup herhaardelijk blijft hangen bij 'registering components', 13 minutes left.
Microsoft geeft aan dat ingrijpen niet nodig is; enige vertraging zou normaal zijn, maar ik kan wachten tot ik een ons weeg.

Raid controller opnieuw geconfigureerd, geheel leeg gemaakt, laatste drivers van de meegeleverde cd geplukt, maar op ik kom niet langs dat laatste stukje setup. :(

Iemand die dit bekend in de oren klinkt?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

geef eens wat meer gegevens wat betreft je server (type etc.) ik heb een proliant 1600 server en die van mij was het namenlijk een drama om w2k server op te installeren icm scsi raid
is het een orginele versie van SBS2003?

en wat zitten er verder voor componenten in bijvoorbeeld is de scsi kaart ook van compaq en dergelijke wat als het een ander merk is wil dat ook nog wel een conflicten geven.

verder zou je even op www.hp.com kunnen kijken of dit probleem al vaker is voorgekomen op het type server en wat ze er aan gedaan hebben.
Daar heb je forums en dergelijke om dit aan de kaak te stellen.

computer voor alle werkzaamheden

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Topicstarter
Het draait. :) Het was trouwens een proliant ML serie en ja, legale, originele windows, HP raid controller en smartstart software. Anyway: tijdrekenen volgens MS: vanaf vanochtend half elf tot even geleden stond de setup stil op 13 minutes remaining. 8)7

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:01
Ik begrijp uit jouw verhaal, dat je de server gewoon hebt laten draaien ?

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Topicstarter
Draaien is een groot woord. Aan laten staan en gewacht totdat setup het ook welletjes vond. Dat duurde dus idd bijna 4 uur.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mischien was tijdens de setup je raid1 array wel aan het rebuilden, tja dan kan het lang duren

altijd NA installatie de boel laten builden, of voor die tijd de boel laten builden, en dan pas het OS erop zetten

ik heb toch vaak sbs2003 geinstalleerd op ml dozen van hp en nog nooit vage klachten gehad, was altijd netjes en snel geinstalleerd

A wise man's life is based around fuck you

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04 15:31

The_Duke

ho gek!

Dit is echt zo vaag, ik heb het probleem nou ook met een P4 2.8Ghz op een Tyan S2099 en 2 hd's van 80 gig in RAID 1. :(
Ik heb eigenlijk weinig zin om te wachten, toch maar ff een oplossing proberen te vinden want dit is toch niet normaal.

edit:

hij gaat nu gelukkig verder, heb wel een klein uur moeten wachten. nou ja, ik hoop dat het niet vaker voorkomt, best irritant.

[ Voor 24% gewijzigd door The_Duke op 16-11-2004 15:29 ]

Pagina: 1