Toon posts:

Mobo gezocht voor 1gb pc2100 ecc reg geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi, ik heb een abit nf7-s rev2 met een nforce2 chipset en helaas werken mijn 2x 1gb ecc reg pc2100 kingston modules niet op dit bordje.

nu ben ik opzoek naar een moederbord waar in ieder geval 1 van die modules op zal werken, ik hoop dat iemand me kan helpen.

ik heb een amd athlon xp 2500+ (unlocked) en die wil ik ook graag gebruiken op dat bordje.

ik hoop dat iemand me kan helpen met het vinden van een geschikte bord.

het lieftst eentje waarmee ik mijn cpu nog een beetje kan overclocken en waar serial ata op zit.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Je kan natuurlijk die tweetal reepjes ook in de verkoop doen en hier geheugen voor kopen die aan jouw standaarden voldoen. :)

Een zoekactie op google kan verder ook het een en ander ophalen. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
ja verkopen kan altijd maar denk dat er niet veel voor gegeven wordt.

en een moederbordje waar deze op zouden draaien kost volgens mij ook niet veel.

wist trouwens niet dat het zo moeilijk was een geschikte moederbord te vinden voor die modules.

ze zijn trouwens speciaal voor een hp/compaq ml350 g3 server.. maar ze kunnen in meerdere servers omdat ik ze zelf getest heb in meerdere servers. (helaas niet op pc moederborden).

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

1GB PC2100 DDR ECC Registered € 150,-

http://www.tweakers.net/aanbod/product/22425/a
Tweedehands.

Nieuw:
pricewatch: 1GB PC2100 DDR ECC Registered

€ 240,-

You do the math. :)

Punt twee is dat je deze dan eventueel zou kwijt moeten zien te raken. De vraag is er wel minder naar vergeleken met normaal geheugen.

Voor een moederbord:
http://www.tyan.com/products/html/trinitykt400.html
SimplyMe schreef op maandag 15 november 2004 @ 01:02:
Of gewoon op je huidige mobo stoppen en dan gewoon de ECC functie niet gebruiken van je geheugen
Dan is het natuurlijk ook de vraag of het moederbord geheel overweg kan met het geheugen.

[ Voor 39% gewijzigd door Tatsu op 15-11-2004 01:10 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Of gewoon op je huidige mobo stoppen en dan gewoon de ECC functie niet gebruiken van je geheugen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SimplyMe schreef op maandag 15 november 2004 @ 01:02:
hi, ik heb een abit nf7-s rev2 met een nforce2 chipset en helaas werken mijn 2x 1gb ecc reg pc2100 kingston modules niet op dit bordje.
Dat gaat dus niet :P

@laptopper, je zou ook kunnen kijken of iemand (netals ik) Pc2700 modules heeft en (net als ik ;)) ECC REGGED modules kan gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 15 november 2004 @ 01:10:
[...]

[...]

Dat gaat dus niet :P

@laptopper, je zou ook kunnen kijken of iemand (netals ik) Pc2700 modules heeft en (net als ik ;)) ECC REGGED modules kan gebruiken
ik had je gisteren gemaild maar heb geen antwoord gehad.

je mag er 1 of beide overnemen van me

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Wel, laten we deze V&A zaken maar verder per mail of een ander kanaal afhandelen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1