Toon posts:

(XP) PC hapert elke minuut bij spelen van spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij de meerderheid van de spellen die ik speel heb ik dit probleem,.

ik heb bij search naar dit onderwerp gezocht, maar ik kom er nog niet uit.

Als voorbeeld, NFS2. Ik speel het een minuut, vloeiend. spel hapert 1 a 2 sec. en dan ongeveer 6 seconden staat het beeld stil ook geluid staat stil. Dan gaat het weer vloeiend. Ik heb dit probleem niet altijd gehad, want ik heb bijv nfs 1 ook, en ik heb dit wel is vloeiend gespeeld, en ik heb dit spel er laatst ook ingedaan en heb ik ook dat probleem. ik heb dit niet bij alle spellen.

Ik heb ook football manager spellen. en het spel staat ook om de zoveel tijd een paar seconden stil.

wat me opgevallen is als ik die manager spel speel, is dat me klok van windows na bijv een uur spelen van football manager staat ie 10 minuten achter, terwijl voor het spelen gewoon de tijd goed stond.

P.s. ik heb alles uitstaan voor tijdens spelen
en bijv. ook geen e-mailcheck enz.

En ik heb de nieuwste drivers van me kaart: Geforce 4 MX 420. Ik heb ook al oudere drivers erop gezet, maar het haperen blijft.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 01:44 ]

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:36

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hoe zit het met je temps van de pc?
Geheugen gecontroleerd?
Virus scanner gedraait?

I am the great Cornholio!

Verwijderd

Topicstarter
MaNiC_MiNd schreef op maandag 15 november 2004 @ 02:02:
Hoe zit het met je temps van de pc?
Geheugen gecontroleerd?
Virus scanner gedraait?
Temps: Ik heb het niet altijd gehad, dus ik weet niet hoe het kan
Geheugen: Ik heb me virtueel geheugen naar een gigabyte minimaal gezet. Maar nogmaals ik heb het probleem niet altijd gehad. dus waarom had ik dit eerst niet.
Virusscanner: ik heb een virusscan gedaan, maar geeft niks aan.

Kan iemand me een goede gratis online virusscanprogramma geven. Misschien is NAV 2004 ook geinfecteerd...

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 21:06
Je kan via de norton site ook online je computer scannen..misschien is dat iets?

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

ook al gekeken of je hardeschijf / dvd of cdspeler op de dma modus staat in je ide controller ?

via-drivers geinstalleerd ?

goede gratis virusscanner ? www.avast.com (zowiezo is nav2004 erg zwaar voor je systeem dus het is slim om eens te zien hoe je systeem draait zonder nav2004)

[ Voor 43% gewijzigd door knightofn1 op 15-11-2004 11:16 ]

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Verwijderd

Topicstarter
knightofn1 schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:14:
ook al gekeken of je hardeschijf / dvd of cdspeler op de dma modus staat in je ide controller ?

via-drivers geinstalleerd ?

goede gratis virusscanner ? www.avast.com (zowiezo is nav2004 erg zwaar voor je systeem dus het is slim om eens te zien hoe je systeem draait zonder nav2004)
Alles staat op DMA modus.

Wat bedoel je met via-drivers?

NAV 2004 moet kunnen draaien. Zo zwaar is het ook niet. En ik heb het ook als ik NAV 2004 afgesloten heb en dan ga spelen.

Ik ga nu effe kijken naar online-scans

Als iemand nog mogelijke oplossingen heeft, altijd welkom

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 15:18 ]

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

je moederbord drivers. meestal te vinden op www.viaarena.com
NAV 2004 moet kunnen draaien. Zo zwaar is het ook niet. En ik heb het ook als ik NAV 2004 afgesloten heb en dan ga spelen.
zo zwaar is het helaas wel dat je performance verschil merkt.
alleen als je het uninstalled kan je het verschil merken

anyway probeer dit anders eens

trouwens..
ik heb vroeger dit probleem ook gehad, maar toen bleek mijn raid-controller niet helemaal goed meer te zijn. zodra ik niets op die controller had aangesloten was het probleem verdwenen. dus probeer als niets van de suggesties werkt alleen het nodige aan te sluiten en de rest niet en dan zien of je het probleem nog hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door knightofn1 op 15-11-2004 17:02 ]

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd niet meer zoveel spellen gespeeld. Maar het probleem is nog steeds niet uit de wereld. Elke keer met opstarten krijg ik nu wel de melding Nieuwe hardware gevonden. SOJU-SCSI Controller. En als ik het wil installeren, lukt het niet, geen juiste drivers. Kan iemand mij zeggen of het hier aan zou kunnen liggen. En hoe ik kan zien welke drivers ik moet hebben, waar ik moet zoeken. Ik heb het nu met elk spel! Heel irritant!!!!!

P.S. ik heb het zelfs bij sommige shockwavegames op internet explorer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 01:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

als je geen SCSI apparaten hebt (HD, raid ) .. zet het in de bios uit ..
of schakel het uit in de windows .. --> manage --> apparaten beheer..

het kan zijn dat het een conflict geef ....

zorg dat je de nieuwste bios , grafix drivers, ide .. en wat je allemaal hebt ..
kan ook een heleboel zorgen verhelpen ...

ander optie .. probeer een ander geheugen ....
het kan zijn dat bij het spel je geheugen vol loopt ..(lsecht geheugen , slechte connectie, geheugenbanken def ) .. verzin het eens ..

ik heb dat probleem ook gehad bij Far cry .. kon de hoogste resulotie draaien .. alleen soms ging hij ineens schokken .. zonder enige reden ( geen druk beeld) .. en dan schiet hij weer trug naar het vloeiende gebeuren .. resolutie vlink lager gezet .. minder verwerkingen .. liep hij even vloeiend en zonder te schokken ... andere geheugen gerpobeerd en het probleem was verholpen ..
daarna had ik weer mn oude geheugen gepakt .. en een btje zitten zoeken op internet .. en kwam erachter dat ik niet de nieuwste bios had .. geupdate en draaide weer vloeiend ..

als dat allemaal niet helpt en je weet cker dat de pc het spel moet kunnen draaien .. ga elk apparaat eens langs
soms kan het een raadsel zijn ...
probeer eens wat je zelf denkt wat nooit mogelijk kan zijn ..
- kaarten erin en eruit halen ...<-- met deze optie heb ik aardig wat pctjes "gerepareerd"
en ga alles eens langs .. - een ander video kaartje .. geheugen .. enz

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 14:07 ]

Pagina: 1