Toon posts:

Wireless netwerk vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag,

Momenteel zit ik in Amerika in zogenaamde dorms.
Ongeveer 20 meter verderop hebben mensen nu een wireless netwerkje aangelegd, met een router en 8 computers. Het lukt ons niet om hun te bereiken.
We hebben nog niks gekocht, maar wat we eigenlijk willen is met z'n allen op 1 netwerk, zodat we spelletjes tegen elkaar kunnen spelen.
We waren van plan om bij ons een router neer te zitten maar ik hoorde dat je 2 hubs niet met elkaar kunt verbinden.

Wat is nu het beste plan van aanpak? Een extender kopen en die bij ons neer zitten? Ik heb vrij weinig verstand van Wireless netwerken dus alle beetjes helpen,
Alvast bedankt.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:24
Hub = bedraad netwerk
Accesspiont = een draadloos netwerk.

2 Hubs kan je makkelijk aan elkaar koppelen met een crosskabel.

een Accespiont zou je met een repeater kunnen werken, maar dan raak je bij iedere repeater 50% van je snelheid kwijt volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm,
ik had net al het woord hub door router veranderd, maar waarschijnlijk hebben zij dus een accesspoint.
Sorry maar ik ken alle termen nog niet helemaal.

• Icey
Als je slim bent loop je eerst eventjes langs om te vragen wat ze hebben staan, zoiezo heb je later hun nodig voor de juiste instellingen :).

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben daar een router staan, we willen nu zo'n repeater op onze porch neer gaan zetten (we hebben daar signaal).
Wat doet dit met de snelheid van het netwerk en hoe afhankelijk zijn we dan van de router in de andere dorm?

• Icey
One downside of wireless repeaters, though, is that they reduce throughput on the WLAN. A repeater must receive and retransmit each frame on the same RF channel, which effectively doubles the number of frames that are sent. This problem compounds when using multiple repeaters because each repeater will duplicate the number of frames sent. Thus, be sure to plan the use of repeaters sparingly.
Ga er maar van uit dat je 50% van je snelheid kwijt bent, stel je zet een 11b setje neer, dan haal je +- 600kb/sec / 2 = 300 kb/sec. Dat is voor internetten en ook gamen opzich prima te doen, tenzij je met een hele boel man die 300 kb/sec moet gaan delen.

Verder moet je rekening gaan houden dat een wireless verbinding nog wel eens 'heel eventjes' wilt gaan schokken. Het blijft natuurlijk een radio signaal wat wel eens zijn ups en downs heeft. Ikzelf heb er weinig last van gehad, maar als je een fanatieke CounterStriker bent die zegt het verschil tussen 99 en 100 fps te merken dan kan je daar nog wel eens last van hebben.
Pagina: 1