Batterijduur Microsoft Wireless Notebook Optical Mouse

Pagina: 1
Acties:

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Hallo Tweakers,

Sinds kort werk ik op mijn laptop met de zojuist op de markt verschenen Microsoft Wireless Notebook Optical Mouse.

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/PRODUCTS/info/CatImg/ProdImg/1/22/039fe04c-b5f6-4196-acec-4464365449cb_large.jpg

Een van de redenen waarom ik deze heb gekocht is de lange batterijduur die Microsoft opgeeft. Het uitschakelen door de receiver weer in de muis te steken zodat men de AA penlite spaart zou dus voor een langere batterijduur moeten zorgen.

Enfin, ik werk nu al zo'n drie weken met de muis en ik heb nu al meer dan 5 batterijen moeten verwisselen! Zelfs als ik een nieuwe penlite in de muis stop en een dag of drie de muis NIET gebruik is 'ie daarna zo goed als leeg! :/

Ik weet dus niet wat Microsoft bedoelt met laag stroomverbruik, maar in mijn optiek is het maar schijn. :( :(

Wie heeft dezelfde ervaringen met deze muis? :?

Greetz,
massari.

Apple | Marantz | B&W

• Ron_Tweaker
Niemand? :Z

Apple | Marantz | B&W

Verwijderd

Wat voor batterijen stop je erin?

Ik heb een logitech en met die 20 voor 3 euro batterijen gaat het erg snel :P
Met varta 2100 mah oplaadbare doe ik een maand of 5 mee, uurtje per dag.

Als jij met fatsoelijke batterijen zulke slechte resultaten hebt terug naar de winkel.

• Ron_Tweaker
Ik heb gisteren iets raars meegemaakt. De muis functioneerde al een dag of twee niet meer. De batterij die erin zat heeft maar een uurtje gewerkt (nieuwe penlite) en vervolgens een dag of drie heeft 'ie in de muis gezeten, overigens had ik de receiver ook "in" de muis vastgeklikt.

Ik zette mijn laptop aan, ZONDER receiver... ik dacht; laat ik eens proberen of de muis het toch nog doet. Dus ik haalde de receiver uit de muis en het eerste wat er toen gebeurde is; het lampje onder de muis begon te knipperen na een kort hoorbare "klik".

Ik heb toen de receiver in de USB poort geprikt en voila... ik kon er nog prima mee werken! Erg vreemd allemaal.

Wat ik dus meestal doe is voor het gebruik van de laptop de receiver al in de USB poort steken, computertje aanzetten en kijken of de muis werkt. Veelal werkt dit goed als ik net een nieuwe batterij in de muis heb zitten... maar naar gelang de tijd strekt dus niet meer.

Ik zal de bovengenoemde procedure vanavond opnieuw proberen... als het dan toch toeval blijkt te zijn en dat ding dus niet gaat werken, dan breng ik hem terug...

Greetz,
Massari

Apple | Marantz | B&W

Verwijderd

Als je op zoek bent naar een alternatief zou ik de logitech variant kopen. Ook draadloos dus. Ben ik zelf erg over te spreken. IK was ook sceptisch over de levensduur van de batterij, maar die valt heel erg mee. Ik schat dat ik ongeveer 3 a 4 maanden doe met een paar oplaadbare batterijen, en ik zet de muis niet eens altijd uit als ik hem bijvoorbeeld op mijn bureau laat liggen. Als je deze muis in het hoejes doet schakel je hem uit met een schakelaar.

• Ron_Tweaker
Heel vreemd... dat ding werkt nu wel naar behoren. Nou maar hopen dat hij blijft werken.

_/-\o_

Apple | Marantz | B&W

Pagina: 1