Wacom Graphire en andere tabletjes

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Ik wil graag een tekentablet voor niet te veel kopen. Kom je natuurlijk bij de Wacom Graphire uit. Die is erg cheap (200 piek ofzo, nu voor 100 piek bij een jaarabo op de Publish), maar is ie ook goed en werkt ie lekker? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen en meningen dusz...
En als je een ander tekentablet hebt wil ik graag weten of ie lekker werkt en of ik niet beter bijv een duurdere kan nemen omdat die beter zijn of groter of wat dan ook.
Valt er een beetje te werken op een a5je?
Went t snel?
Helpt t tegen RSI? (last van mn pols nu en t gaat niet echt weg als ik een dag niet computert... :( )
Enz, whatever, alle tipz zijn welkom.
Tenx!

ps: Ken je dit apparaatje niet? Kijk hier dan even, mooie uitleg van wacom zellef...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Coyote
  • Laatst online: 08-04-2021
Al enige tijd werk ik met een Wacom Penpartner (voorloper van de graphire).
Ik ben heel erg tevreden met het apparaatje, werkt echt prima.
Ik sprak laatsts iemand en die had zo'n grote, maar dat blijkt voor het alledaagse computer-gebruik niet echt lekker te werken.. . Je moet dan toch teveel schuiven over dat hele bord om van a naar b te komen.
Je kunt in princiepe met die bordjes de functie van je muis volledig overnemen, internetten e.d. gaat prima. Alleen gamen is natuurlijk niet echt prettig met zo'n ding.
Conclusie: ik kan hem echt van harte aanbevelen (ik zou alleen niet zo veel vertrouwen stellen in die muis die ze bij de graphire leveren, beetje erg goeikoop plastic lijkt het wel).

Nog ff een tip: als je op hele hoge resoluties draait (>1280x1024) dan is het aan te raden om eens nar de intuos te kijken. Die is net wat professionelere dan de graphire en heeft een hogere resolutie.

• RubZie
Coyote bedankt!
Ik draai alleen idd wel 1280x1024, van 1600x1200 word ik een beetje scheel, en er zit ook nix tussen, dus tja...
Ik zal effe kijken wat zon intuo dingetje kost, misschien is die wel handiger. Maar wat bedoel je met dat dat ding op een hogere res draait? Een muis heeft toch geen resolutie of heb ik wat gemist? Ikke niet snappie... :)

Nog meer mensen? Er lopen hier vast wel wat grafici rond die dagelijk met die dingen werken toch?

• RubZie
Ow wacht ik snap t al dat ding heeft een DPI (de graphire heeft 1000dpi res)... Dus euh ja moeilijk uitleggen als je t niet snapt, maar ik snap t iig nu wel... :D
Dombo... :o

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Ik heb zelf wel 's met de intuos A3 en A4 plus "gespeeld", superstoer, ik ga zelf de A4 plus kopen (ongeveer 1100,-), is best prijzig maar voor mij het geld zeker waard (ik ben veel bezig met Photoshop ed., met muis werken is dan k*t.. (vind ik).

Over die graphire, het lijkt mij een speelgoed-ding. Ik heb er nooit mee gewerkt, en kan er dus niet echt over oordelen, maar als ik die advertenties zie bij de Office-center of op internet lijkt het verrot. Met zo'n draadloze muis of pen op zo'n klein tabletje.... Ik weet het niet...

als je het geld hebt, koop dan een ituos A4 of A4 plus, als je dat eenmaal gewent bent, wauwie !

• RubZie
Obi: LUL! Ik was er net uit en nu twijfel ik weer... :)
Kijk die a4 wil ik niet betalen (kan wel wil niet hehehe). Maar die intuos a6 is 500 piek ofzo, tegenover 192 voor de graphire a6.
Ik weet t niet. Pl;ease nog meer helden met tekentabletten? Vooral ben ik benieuwd of die graphire echt een speelgoed ding is, want ze doen zelf alsof van niet, maja das best een beetje logisch he... :D

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op Veiling.com wordt op dit moment een Calcomp Drawing Board 3 geveild. A3 formaat. Ik heb er al een, maar als jullie er 1 willen...
Houd er rekening mee dat je eerst een account aan moet vragen, bij mij duurde dat 1 dag.
Als het echt problemen op levert, wil ik zelfs wel voor een tweaker bieden.

• Coyote
  • Laatst online: 08-04-2021
Als een Intuos te duur is, dan zou ik tyoch echt voor de graphire gaan. Mijn broer (jullie beter bekend als Joris a.k.a. Dexter) draait dezelfde als ik heb ook op 1280x1024 en dat gaat prima. Dir resolutie van de grahire (of penpartner) is dus echt wel voldoende voor 1280. En veel groter dan a6 zou ik het toch ook niet nemen. A6 werkt allemaal wat sneller omdat je je hand niet zo ver hoeft te bewegen (afstand tussen start-knop en de X rechtsboven in wordt dan best groot)
Maar het is en blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Ik zou zeggen, stap naar de winkel en ga gewoon eens wat proberen.

• RubZie
Herman, tenx maar a3 vinnik echt veel te groot. Ik heb maar een klein bureautje en voorlopig hoef ik niet van mijn hobbie mijn werk te maken :)
/me heeft maar besloten een abo op de Publish te nemen, dan kost die Graphire me 192 gulden en goedkoper heb ik m nog niet gezien.
Tenx allemaal, hoewel overtuigende praatjes nog steeds welkom zijn, alsmede ander commentaar over tabletten... :)

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

sorrie dat ik je aan het twijfelen heb gebracht, zoals ik al zei: Ik heb er nooit mee gewerkt, en kan er dus niet echt over oordelen... Maar het -lijkt- mij niks...
Pagina: 1