Toon posts:

Probleem met me pc

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Wel ik heb 1 vage probleem met me pc altans ik vind het vaag

Een tijdje geleden ging me voeding en me harddisk kapot

Dus ik kocht een nieuwe voeding en harddisk maar pc starte niet meer op geen bios geen beeld etc monitor deed het gewoon nog en de nieuwe harddisk en voeding had ik op me tweede pc geprobeerd en die deed het gewoon goed

Dus ik dacht ligt aan me geheugen of grafische kaart of moederbord

ik koop nieuwe grafische kaart nieuwe geheugen en nieuwe moederbord

en nog geen beeld zelfs 2 verschillende processors gebruikt 1 nieuwe en 1 oude

ik hoop dat jullie het weten want ik weet het niet meer kep bijna een heel nieuwe systeem aan onderdelen.

ik zie geen bios of iets opstarten of wat dan ook

ik hoop dat jullie het weten

alvast bedankt.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:52
Eerlijk gezegd klinkt het net alsof de stekker niet in de monitor zit :+

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
heb je getest of die nieuwe voeding wel goed is?

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Oke als ik je post lees zou ik als eerst mn monitor gaan verdenken. Ook klinkt het alsof je zomaar nieuwe onderdelen gekocht hebt omdat je dacht dat dat het misschien wel zou kunnen zijn... Je aanpak is opz ich wel goed. Als je een onderdeel verdenkt gewoon 1 voor 1 ergens anders in proberen dan kom je vanzelf dichter bij de boosdoener. Als je dus echt je vinger niet ope en specifiek onderdeel kan plaatsen probeer het dan 1 voor 1 en koop niet random nieuwe onderdelen :D

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Simball schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:37:
heb je getest of die nieuwe voeding wel goed is?
Dus ik kocht een nieuwe voeding en harddisk maar pc starte niet meer op geen bios geen beeld etc monitor deed het gewoon nog en de nieuwe harddisk en voeding had ik op me tweede pc geprobeerd en die deed het gewoon goed

JA DUS ;)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
k denk dat je oude dode voeding je mobo mee genomen heeft en misschien zelfs nog wel meer

LinkedIn
BlackIntel

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Over welke hardware hebben we het? Vermeld aub alle specs. Ga vervolgens ook alle tips in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter na.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Mijn monitor doet het gewoon want ik heb het ook op me tweede monitor geprobeerd en iemand is zelfs langsgekomen met een systeemkast en deed het ook gewoon

Voeding zelf doet het ook want kep het gisteren nog getest op andere system
de rest is nieuwe dus zal het standaard wel moeten doen.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 00:47
vreemd hoor,
maar als jij de onderdelen een voor een even gaat testen in een ander systeem wel even oppassen met voltages,(videokaart etc)
misschien dat je dan verder komt..

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Die HDD is natuurlijk niet voor niets stuk gegaan (waarschijnlijk opgeblazen door te hoge voltages uit je voeding). Dan is de kans ook zeker daar, dat ook je mobo defect is (misschien nog wel meer proc. mem. etc..). :/

edit: sorry zie dat je die dingen al hebt getest / vervangen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 00:56 ]

Verwijderd

Toevallig krachtstroom?

Ik zou m'n case ondertussen gaan verdenken. Al eens buiten de kast gemonteerd?

Overigens vreemde gang van zaken...

Toen je de 1e keer problemen kreeg, voeding en HDD, heb je wel eerst, om het 100% zeker te weten, een andere, wel werkende voeding en HDD getest? Dikke kans dat toen al iets anders fout zat. Als je alleen al een andere voeding aansluit krijg je IIG een POST.

En hetzelfde voor je grafische kaart of moederbord: eerst eventjes testen in je ouders hun PC bijvoorbeeld, of je grafische kaart dáár wel in werkt. En of hun grafische kaart in jouw PC werkt.

En zowiezo geld: tot je weet dat je problemen PC werkt: NIET in de kast zetten. Keurig op een moederbord doos (zodat je er kaarten in kan zetten) ofzo gaan bouwen, voeding ernaast, en testen!

Het zou namelijk zelfs een defecte aan/uit knop, resetknop, of gewoon kortsluiting met de kast (door ondeskundig inbouwen???) kunnen zijn.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 01:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
uhm wat bedoel je met krachtstroom?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 01:11:
uhm wat bedoel je met krachtstroom?
Zie je vaak op boerderijen en industrie panden: stopcontact waar zgn. krachtstroom doorheenkomt. 380V, en ik geloof 50Hz.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok ik snap het

Ik zal dalijk of morgen effe proberen wat je allemaal gezegt hebt.
Alstie het doet vertel ik het nog wel :)

Thanks voor info alvast.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

en

GoT Huisregels

Sorry hoor, maar hier kunnen we dus niets mee. Probeer eerst zelf dmv de troubleshooter eea uit te zoeken, lukt dat niet, dan kun je een topic openen, maar geef dan nauwkeurig weer wat de situatie is, wat je specs zijn en wat je geprobeerd hebt. Dit is gewoon ledig gewauwel...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.