[JavaScript] RSS-feeds parsen m.b.v. JavaScript in FireFox

Pagina: 1
Acties:

• hwschuur
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-11-2024
Beste mensen,

Ik ben al een tijd op zoek naar een manier om RSS-feeds op m'n startpagina (gewoon, voor eigen gebruik) weer te geven. Natuurlijk bestaan er 1001 tooltjes en extensions en server-side-oplossingen voor; maar het voordeel van een client-side Javascript-oplossing is dat je het makkelijk zelf kunt aanpassen (parsing maar ook lay-out).
Nou heb ik voor IE een script dat doet wat ik wil; maar dit werkt niet in FireFox.
Na een hele tijd zoeken heb ik deze site gevonden; en het voorbeeld werkt perfect. Doet precies wat ik wil. Maar; wanneer ik de zip-file download werkt het niet meer...

De vraags:

- Bij wie werkt het voorbeeld in de zip-file *wel* (rightoutofthezip)?
- Heeft iemand een ander Javascript-script dat RSS-feeds parst en presenteert in HTML en wel werkt in FireFox?
- Zijn er misschien extensions die een html-file genereren (waar je vervolgens zelf een CSS-file aan kunt koppelen) van een berg RSS-feeds die jij als gebruiker opgeeft?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Javascript = Webdesign & Graphics.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Het is geen pure JavaScript oplossing, he?
To enable this to work even though the RSS feeds come from remote sites, it actually uses a local PHP script to pass the XML from the feed server to the script.