beamer standby probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 647 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52272

Topicstarter
Ik heb een beamer (boxlight 2002). Deze heeft het volgende probleem. Na 5 minuten het goed gedaan te hebben valt hij op standby. Het maakt niet uit wat voor input hij heeft, dit gebeurt altijd (dus met alle verschillende input-stekkers).

Zodra de beamer op standby staat (dus door 5 minuten te wachten of door handmatig op stand-by te drukken) wil hij niet meer terug. Ik moet dan eerst de beamer uit schakelen voordat ik weer beeld krijg.. Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60477

Anoniem: 52272 schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:34:
Ik heb een beamer (boxlight 2002). Deze heeft het volgende probleem. Na 5 minuten het goed gedaan te hebben valt hij op standby. Het maakt niet uit wat voor input hij heeft, dit gebeurt altijd (dus met alle verschillende input-stekkers).

Zodra de beamer op standby staat (dus door 5 minuten te wachten of door handmatig op stand-by te drukken) wil hij niet meer terug. Ik moet dan eerst de beamer uit schakelen voordat ik weer beeld krijg.. Heeft iemand enig idee hoe dit komt?
Als je hem koud aan zet en gelijk op standby zet wil hij dan ook niet meer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee, dan wil de beamer (hoe vaak ik ook op de standby knop druk) geen beeld meer geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:49
net nieuw? niets in de gebruiksaanwijzing? terug sturen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
2e hands, k heb hem al enkele maanden....

gebruiksaanwijzing en internet kan ik ook niets nuttigs hierover vinden...

k hoop dat iemand hier me wel kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52272 schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:16:
nee, dan wil de beamer (hoe vaak ik ook op de standby knop druk) geen beeld meer geven...
Dus als ik het goed begrijp:

Als je hem aanzet geeft hij gewoon beeld.
Na 5 minuten valt beeld weg.
Als je binnen die 5 minuten op standby druk kan je daarna ook geen beeld meer krijgen mits je het toestel helemaal uitzet doormiddel van de stekker eruit.

Wat ik me dus afvraag is :

Blijft de lamp wel gewoon licht geven?
Komt het toestel als je het uit standby zet wel helemaal "online" meestal te zien
doordat een rood lampje groen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

wordt ie misschien te warm en gaat ie in de beveiliging?

Check even of alle fans goed draaien en er geen stof in zit.

Handige test, ga 's avonds laat met de beamer naar buiten in de kou en zet hem aan en meet op hoe lang hij aan blijft. Test dit ook binnen en kijk of het exact gelijk is. Als ie buiten langer doorgaat lijkt het me een warmteprobleem of een brakke tempsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je begrijpt me goed!!! :)

De lamp valt ook uit, en ook als je hem probeert van 'stand-by' af te zetten, dus weer op de standby knop drukt, dan gaat de lamp niet opnieuw aan, en blijft het indicatielampje ook knipperen, wat wil zeggen dat hij op standby blijft staan...

Dus na 5 minuten, of bij 'in standby zetten' valt de lamp uit, geeft indicatielampje aan dat hij op standby staat, maar is hij niet meer 'aan' te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het lijkt me niet te liggen aan de temperatuur. Hij valt na 5 minuten uit. Als je hem aan en uit zet doet hij het weer gewoon vijf minuten. Mocht het dus iets met temperatuur zijn, dan moet hij daarna sneller weer uitvallen, maar dat gebeurt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit lijkt een stroom afhankelijk probleem door een slecht contact of een defect onderdeel in de voeding.
Een warmte afhankelijk probleem is het niet omdat je het meteen al heb.
Als je het apparaat inschakeld trekt de voeding meer stroom dan dat je hem daarna vanaf standby haal omdat o.a de elko's etc al geladen zijn.
Oftel iets laat het afweten als het niet veel stroom hoeft door te laten.
Dit kan ook een los contact in de voeding zijn omdat bij een hogere stroom de electrode makkelijker "springen".
Probeer eens wat te tikken tegen de beamer om een los contact op te sporen.
Ook een voedingtransistor kan deze problemen veroorzaken net als een diode.
Wat doet hij zonder lamp?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 60477 op 15-11-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Is het misschien een instelling dat ie na 5 minuten 'ongebruikt' vanzelf op standby gaat, maar dat er doordat er een draadje niet helemaal 100% is dat dit vanzelf gebeurt?

Het kan ook zijn dat je vga kabel dus gewoon defect is en dat de beamer dan niet weet of de pc nog aan staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik verwacht niet dat de beamer denkt dat ie niet gebruikt wordt en daarom uit gaat. Hij doet dit namelijk zowel met de input via svideo, tulp, de aparte beamer stekker, en ook zonder input verdwijnt het beginscherm.

Ik heb ook al geprobeerd met de menu en muisknop van de beamer steeds te blijven bewegen, zodat de beamer ziet dat er iemand mee bezig is, maar ook dan valt hij na vijf minuten tijdens het bewegen met de muis weer uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

heeft hij dit probleem altijd gehad ?
of zit er een sleeptimer op (lampbesparing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05 11:51
Kijk eens naar de teller van de lamp. Misschien zit de lamp over de levensduur heen en gaat ie in protectie naar 5 minuten.

EDIT
Lampteller resetten is dan een optie maar je lamp heeft dan explosiegevaar :P

[ Voor 27% gewijzigd door @baddon op 15-11-2004 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Abaddon1 schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:42:
Kijk eens naar de teller van de lamp. Misschien zit de lamp over de levensduur heen en gaat ie in protectie naar 5 minuten.

EDIT
Lampteller resetten is dan een optie maar je lamp heeft dan explosiegevaar :P
Kan ook zijn dat de vorige eigenaar hem al gereset heeft en hij natuurlijk al over de levensduur van de lamp heen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
Abaddon1 schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:42:
Zoiets staat ook in mijn beamer handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

metal14 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:39:
[...]

Kan ook zijn dat de vorige eigenaar hem al gereset heeft en hij natuurlijk al over de levensduur van de lamp heen was.
Als dat zo was dan deed ie het helemaal niet denk ik.
Pagina: 1