[XP] verwijderen van belangrijk win xp bestand*

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blue_eagle
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-03-2022
ik heb juist een update van norton antivirus gedaan
maar hij verwijderde niet alle bestanden
dus ben ik handmatig naar deze bestanden op zoek gegaan
en heb ik alles onder de TEMP en de temp internet files verwijderd
(niks belangrijk toch???)

na een heropstart klik ik de account aan, vul het paswoord in en ik zie hem het bureaublad weergeven en dan niets meer, hij logt me gewoon terug uit
en dit is ook bij de andere accounts waaronder de administrator

heb win xp proberen te herstellen via win xp repair, dit is niet mogelijk
heb fixboot, fixmbr, bootcfg /rebuild of de /scan, chkdsk geprobeerd maar niets hielp

probleem is dat er bestanden op staan die niet gebackupt zijn (i know newbie problem ma tis niet mijn pc en ik zou toch graag die bestanden terug vinden)

ik heb al een start diskette van win 98 geprobeerd om zo via dos te backuppen ma da lukt me niet en via F8 en dan opdrachtprompt of iets anders geeft me ook weer het scherm met de verschillende accounts

ook als ik onder via F8 kies voor de laatste goeie instellingen bied geen oplossing

ik heb de schijf in een andere pc gestoken ma nu is de account van deze persoon niet toegankelijk (very strange) want de rest is da wel
ik bedoel de documents en settings en alles wat daaronder moet staan

ook een map onder de c-schijf is niet te zien???

ik ben al zover da herstellen niet mogelijk is en format is noodzakelijk
kan iemand me zeggen hoe ik die bestanden kan terug vinden???
of heeft windows die mappen en dus ook de bestanden die onder de root van c stonden verwijderd?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien zat er vervelend stukje spyware tussen, zie bijv.:
Windows Operated Systems - FAQ
(staat mogelijke oplossing voor het inlogprobleem, misschien heb je mazzel en los je het hiermee op)

[ Voor 7% gewijzigd door 3dfx op 14-11-2004 21:29 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ik heb de schijf in een andere pc gestoken ma nu is de account van deze persoon niet toegankelijk (very strange) want de rest is da wel
ik bedoel de documents en settings en alles wat daaronder moet staan

ook een map onder de c-schijf is niet te zien???
Niets vreemds aan, standaard NTFS rechten: in de WOS FAQ staat letterlijk hoe dit op te lossen met uitschakelen simple filesharing en dan take ownership :Y) (Zie voor het overzicht van FAQ-items de sticky topics bovenaan WOS, maar dat spreekt voor zich).Moraal van het verhaal: lees de volgende keer eerst de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif FAQ voor je een vraag stelt; best kans dat het dan al is opgelost ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Blue_eagle
hey F_J_K

dat heb ik gedaan maar van die rechter is het eerste wat ik daarvan hoor

ook jij iva bedankt maar het helpt niet

als ik optie 2 neem kent hij die bestanden niet
en voor optie 3 diskette dat gaat er niet op :-) ma ja

ik ga nu dat van F_J_K eens uitproberen

thanks alvast voor de reacties

• Blue_eagle
hi

ik heb de documenten gevonden om filesharing af te zetten
en om eigenaar te worden van mappen enzo

maar het probleem is dat ik de mappen en bestanden die ik wil backuppen niet kan zien maw ik kan er ook niet op rechtsklikken voor eigenaar te worden
of moet ik hier eerst 'eenvoudig delen van bestanden' voor af zetten om deze te zien (ik zit nu op het werk en kan dat dus niet uitproberen)

het probleem is dat op die schijf een defecte win xp pro staat en als ik die in mijn andere pc steek (en daar staat ook een win xp pro op) hij even moet zoeken.
op mijn pc staat een account die hetzelfde is als op de defecte win xp en van hem kan ik de map onder documents en settings wel zien
nu was ik aan het denken om de "defecte" account van wie ik de mappen en bestanden wil zien, na te maken op mijn win xp
Iemand enig idee of da kan werken of is dat verloren tijd

het feit dat mijn win xp een ntfs disk en de defecte een fat32 is kan dat ook uitmaken om deze mappen + bestanden te zien?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Nee, een account kan je niet namaken; de naam van de account heeft op deze manier weinig te maken met de toegang tot de bestanden.

Defecte is FAT32? Dan zou je alles al gewoon moeten kunnen zien. De schijf zelf is wel OK? Zet natuurlijk wel even aan dat je verborgen en systeembestanden ziet in de verkenner.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Blue_eagle
hi F_J_K

alles is zichtbaar systeemmappen enzo

ik ben er niet zeker van dat de defecte schijf fat32 is ma ik dacht het wel
het rare is met opstartdiskette van win 98
zie ik geen C-schijf
enkel de RAM-drive en de schrijver en dvd lezer

het enige wat ik moet krijgen is
dat de bestanden (zijn gewoon word-docs) gebackupd worden naar diskette,cd, usb-pendrive maakt niet uit wat als het ma gebackupd is

zo ook is de schijf zichtbaar onder mijn pc enkel die map en de bestanden die onder die gebruiker zijn aangemaakt zie ik niet
dus ik denk dat de schijf dan wel ok is
bepaalde docs (die stonden onder program files) kon ik zo kopieren naar mijn pc

zou het kunnen dat als het gebruikersprofiel kapot is, dat windows deze mappen en bestanden dan 'blokkeert'

Ps inloggen als admin gaat ook niet, windows logt aan en gooit me er ook meteen uit

Verwijderd

Hey hallo,

Probeer het volgende eens, ik had precies hetzelfde probleem en bij mij hielp het:

Het probleem is de trojan TROJ_BLAZEFIND.A, deze installeerd een bestand C:\Windows\System32\wsaupdater.exe en veranderd de registry value '\HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit' van 'C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,' in ' C:\WINDOWS\system32\wsaupdater.exe,'

Wanneer je Ad-Aware en/of SpyBot S&D draait wordt het bestand wsaupdater.exe verwijderd van het systeem. Windows probeerd het bestand te starten bij het inloggen van een gebruiker wat natuurlijk niet lukt en logt weer uit.

De oplossing is om via de recovery console (van de dsp of recovery CD) het bestand userinit.exe te kopieren naar wsaupdater.exe. Hierna kun je weer gewoon inloggen, kun je de registry value aanpassen en het wsaupdater.exe bestand weer verwijderen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

^^ goed plan ja.
ik ben er niet zeker van dat de defecte schijf fat32 is ma ik dacht het wel
het rare is met opstartdiskette van win 98
zie ik geen C-schijf
Dan lijkt het me geen FAT nee :+
Het bestandssysteem is trouwens natuurlijk gewoon te zien in de eigenschappen.

Simple file sharing staat gewoon uitgelegd in de FAQ, probeer dat dus vanavond even na werk als het niet lukt om bovenstaande te doen. (Of backup hoe dan je ook je bestanden eerst even ;) )
offtopic:
Je posts worden beter leesbaar als je gewoon hoofdletters + leestekens gebruikt en je enter alleen bij nieuwe alinea's gebruikt :Y)

• Blue_eagle
hi merci hé gasten voor de reply's

F_J_K backuppen van files i know newbie problem
maar het is niet mijn pc ma ik ga ze zeker deze tip geven want ik ga een 2e partitie maken dat kan al helpen hé :-)

TD_HB wat jij hier voorstelt heb ik gevonden in de FAQ
probleem is dat deze in de c:\windows staat
hieronder heb je enkele commando's die ik kan gebruiken

(ik ga dus gewoon via de cd naar de herstelconsole dat wil ik wel even vermelden mocht dat uitmaken)
het eerste wat ik dan moet doen is "cd %systemroot%\system32"
en dat doet hij dus niet want het pad blijft hetzelfde
ik heb dan dit geprobeerd "cp userinit.exe wsaupdate.exe"
maar dan zegt hij dat hij die bestanden niet kan vinden

ik had deze oplossing al geclasseerd maar je maakt de opmerking van een trojan
en dat is denk ik het probleem
want toen de pc het nog deed kreeg ik van norton melding van een trojan
hij vond héél veel bestanden 'adaware en dan nog iets' maar als beschrijving geloof ik dat norton zei dat dit reclame was, niet direct ernstig te noemen dacht ik 8)7

die heeft hij dus verwijderd maar dan ben ik handmatig verder gegaan met verwijderen van bestanden want hij vond er meer dan hij verwijderede en ik dacht al dat ik in de fout was gegaan hierdoor maar het heeft dus waarschijnlijk met die trojan te maken

wreed bedankt voor deze hulp gasten, nu nog hopen dat ik die bestanden ga terug vinden ;-)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Blue_eagle schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:18:
het eerste wat ik dan moet doen is "cd %systemroot%\system32"
en dat doet hij dus niet want het pad blijft hetzelfde
ik heb dan dit geprobeerd "cp userinit.exe wsaupdate.exe"
maar dan zegt hij dat hij die bestanden niet kan vinden
Dat via de cd naar de recoveryconsole gaan is goed, maar probeer eens bijv.:
cd c:\winnt\system32 -of- cd c:\windows\system32
copy userinit.exe wsaupdater.exe

Vervolgens (als je weer in kunt loggen) het register aanpassen zoals in de FAQ staat.

• Blue_eagle
hey

het is opgelost (jippieee)
idd de trojan zoals TD_HB zei
er is een aanpassing gebeurd van een opstartbestand
want als xp gestart is geeft hij aan dat bridge.dll zoek is maar dat hoort dus bij die trojan
best dus pc even formatteren

trojan heeft geen bestanden verwijderd en er is meteen een backup van genomen ;-)

probleem was dat ik de eerste keer iets verkeerd had getypt anders was het meteen opgelost geweest

alvast iedereen bedankt voor de responses
Pagina: 1