Ik werk nu nog op een PowerBook en hij valt aan alle kanten uit elkaar, heb er 2 jaar geleden €3895,- voor betaald en hij heeft het 2 jaar lang prima gedaan maar nu is hij op, ik ben er kwaad op Apple en heb dan ook besloten rigoreus terug te stappen naar de zelfbouwbak. Dus.
Maar nu het dilemma, ik moet een nieuw systeem bouwen voor animatie werk, video en fotobewerking voor mijn bedrijf. Omdat het mijn werk is moet het absoluut niet meer falen. Ik heb op dit moment zo'n €2000,- beschikbaar. Ik heb een een ouwe Sony monitor staan dus dat scheelt al het hoeft alleen een systeem te zijn. Nou zit ik alleen te twijfelen tussen 2 opstellingen.
Opstelling 1:
AMD 64 3400+
MSI K8N Neo
XFX Geforce 6800 GT of Ultra
Opstelling 2:
Intel Pentium 4 530 3 Ghz
MSI 915G Neo2 Platinum
X800 (weet niet welk merk)
Verder komt dit erin:
3x 512 mb Kingston PC3200
Maxtor 200Gb 7200rpm 8 mb SATA 150
Creative Audigy 2 ZS Platinum
NEC ND-3500A DL DVD+/-R(W)
Sony Diskdrive 1.44 mb
CoolerMaster Preatorian Zwart
En nog een goede voeding die in het budget past.
Dit komt onder de €2000,- dus dat is mooi maar ik weet dus niet zo goed of ik voor AMD in combinatie met NVidia moet gaan of Intel in combinatie met Ati.
Mijn ervaring met OpenGL (voor 3D animatie) is beter bij NVidia maar ik moet toegeven dat ik voornamelijk met Nvidia heb gewerkt. Ik heb vooral gehoord dat de X800 de 6800 Ultra ver voorbij gaat. En dan twijfel ik ook nogeens tussen de GT of de Ultra. En als ik voor de X800 zou kiezen voor welk merk moet ik dan gaan?
Dus wat denken jullie?
Ow en ik weet niet watvoor voeding ik zou moeten nemen.
En is dit zowiezo wel een goed systeem voor de dingen waar ik het voor wil gebruiken?
Of een goede combi met elkaar zegmaar.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan zeggen!
Alvast bedankt jongens!
Maar nu het dilemma, ik moet een nieuw systeem bouwen voor animatie werk, video en fotobewerking voor mijn bedrijf. Omdat het mijn werk is moet het absoluut niet meer falen. Ik heb op dit moment zo'n €2000,- beschikbaar. Ik heb een een ouwe Sony monitor staan dus dat scheelt al het hoeft alleen een systeem te zijn. Nou zit ik alleen te twijfelen tussen 2 opstellingen.
Opstelling 1:
AMD 64 3400+
MSI K8N Neo
XFX Geforce 6800 GT of Ultra
Opstelling 2:
Intel Pentium 4 530 3 Ghz
MSI 915G Neo2 Platinum
X800 (weet niet welk merk)
Verder komt dit erin:
3x 512 mb Kingston PC3200
Maxtor 200Gb 7200rpm 8 mb SATA 150
Creative Audigy 2 ZS Platinum
NEC ND-3500A DL DVD+/-R(W)
Sony Diskdrive 1.44 mb
CoolerMaster Preatorian Zwart
En nog een goede voeding die in het budget past.
Dit komt onder de €2000,- dus dat is mooi maar ik weet dus niet zo goed of ik voor AMD in combinatie met NVidia moet gaan of Intel in combinatie met Ati.
Mijn ervaring met OpenGL (voor 3D animatie) is beter bij NVidia maar ik moet toegeven dat ik voornamelijk met Nvidia heb gewerkt. Ik heb vooral gehoord dat de X800 de 6800 Ultra ver voorbij gaat. En dan twijfel ik ook nogeens tussen de GT of de Ultra. En als ik voor de X800 zou kiezen voor welk merk moet ik dan gaan?
Dus wat denken jullie?
Ow en ik weet niet watvoor voeding ik zou moeten nemen.
En is dit zowiezo wel een goed systeem voor de dingen waar ik het voor wil gebruiken?
Of een goede combi met elkaar zegmaar.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan zeggen!
Alvast bedankt jongens!