Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Enermax Noisetaker 420 Watt "plastic geurtje"

Pagina: 1
Acties:

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10 08:26
Eigenlijk is dit meer een vraag dan een probleem...

Sinds een dag of 2 heb ik een nieuwe Enermax en als ik mijn slaapkamer binnen kom(waar mijn PC staat), ruikt het een beetje plastic achtig.

Nu ken ik de geur van verbrand plastic, en dit ruikt meer na "nieuw", maar hoe dan ook vind ik dat een voeding van een kleine 100 euro best geurloos mag zijn.

Is dit volkomen normaal of is er toch iets mis, het lijkt me normaal, maar je weet maar nooit.

Ter info: Mijn PC heeft 3 casefans (12dba papst 1500rpm) deze fans zorgen voor genoeg airflow. En de geur komt zeker uit de voeding, dit omdat het begon sinds ik de voeding heb, en als ik "ff me neus achter de voeding steek, bevestig ik het dat het de voeding is". De voeding draait op de laagste stand> minste RPM.

Verder werkt me PC beter dan ooit(vorige voeding was niet krachtig genoeg), dus het functioneerd allemaal goed.

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 22:30
SChroef het aantal RPM's dan wat lichtjes omhoog ? 10% ofzo.

Ruik je het nog, garantie claimen (of het moet een voeding vanaf de HCC zijn).
Dan wordt het nl. zelf op onderzoek uit.

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

• Sharkys
Silent Hunter schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:40:
SChroef het aantal RPM's dan wat lichtjes omhoog ? 10% ofzo.

Ruik je het nog, garantie claimen (of het moet een voeding vanaf de HCC zijn).
Dan wordt het nl. zelf op onderzoek uit.
Garantie is geen probleem(besteld bij Freezinghardware), ik heb de voeding nu wat sneller gezet. Kijken wat het effect is...

Niemand met een die het zelfde gehad heeft met een nieuwe Enermax?

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ik heb een enermax, (weet ff model niet), die deed dat ook!
duurde zeker een week,
volgens mij is het de lak die op de behuizing wordt gebruikt,
die moet gewoon een paar keer warm geworden zijn :P

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:11

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Heb je van je moeder nooit geleerd om niet je neus overaal in te steken? ;)

Ik denk dat je wel ff wat langer moet wachten dan 2 dagen om conclusies te trekken.

Je zou blij moeten zijn dat je zo´n nieuwe voeding krijgt dat er nog een "vers uit de fabriek" geur aan zit en niet een die al maanden stof zit te happen.

Ook omdat de fabrieks garantie ingaat op het moment dat de winkel waar je hem gekocht hebt hem koopt van de fabrikant.
Mocht hij langere fabrieksgarantie hebben dan direct uit de winkel dan was je meteen een paar weken of meer kwijt als dat ding lang bij die winkel zou ligen.

Wacht nog maar een paar dagen af zou ik zeggen.

Specs

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 00:30

MrDrako

nep ict'er

nou ik wil em anders best hebben :P
* MrDrako is een nieuwe pc geur verslaafde.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:40

sapphire

Die-hard pruts0r

Volkomen normaal, mijn Antec (ja, zelfs voedignen van 130 euro zij niet eens geurloos) had dit ook en mij Chieftec psu ook ;). Ging gewoon na een aantal dagan weer weg :)

Gabriël AM5

• Sharkys
Bedankt, voor de snelle antwoord(en)!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ow, mijne was 190 euro :?
moet je dan verwachten dat ie geurloos is? :+

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
misschien staat er in de handleiding "Na 50 uur draaien neemt de geur af" :P

[ Voor 20% gewijzigd door htol op 15-11-2004 00:39 ]

Verwijderd

Is toch bij alle nieuwe spullen zo, dat ze een bepaalde geur meebrengen... Mijn superflower kast heeft 2 weken een lekker zoete geur staan verspreiden :P
En als je hardware gaat vervangen en dus de kast openschroeft ruik je het nu nog een beetje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 00:46:
Is toch bij alle nieuwe spullen zo, dat ze een bepaalde geur meebrengen... Mijn superflower kast heeft 2 weken een lekker zoete geur staan verspreiden :P
En als je hardware gaat vervangen en dus de kast openschroeft ruik je het nu nog een beetje.
Heb ook een superflower, na 3 maand ruik je hem nog steeds een beetje als je de kast open doet. Niets mis mee lijkt mij.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Mijn iiyama monitor rook ik toen hij nieuw was ook duidelijk als ik de kamer weer binnen kwam.
Ik ruik hem elke zomer als het erg warm is op mijn kamer opnieuw.

Waarschijnlijk zul je het nog een paar dagen ruiken..
En houd er dus rekening mee dat de geur later weer terug kan komen. :)

[ Voor 29% gewijzigd door job op 15-11-2004 14:15 ]

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
heb net een mx510 gekocht voor mijn laptopje, ik vind hem heerlijk, zou je denken waar heeft hij het over, maar deze ruikt echt overheerlijk, vooral waar het optisch lampje zit, daar moet je eens aan snuffelen je zou verteld staan. misschien een idee om een parfum te ontwikkelen voor pc's dat deze heerlijke plastic nieuwe electronicageur verspreid. Kom op zeg dit gaat gewoon te ver. Maar het blijft lekker....... :9~

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Blackstealth schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:25:
heb net een mx510 gekocht voor mijn laptopje, ik vind hem heerlijk, zou je denken waar heeft hij het over, maar deze ruikt echt overheerlijk, vooral waar het optisch lampje zit, daar moet je eens aan snuffelen je zou verteld staan. misschien een idee om een parfum te ontwikkelen voor pc's dat deze heerlijke plastic nieuwe electronicageur verspreid. Kom op zeg dit gaat gewoon te ver. Maar het blijft lekker....... :9~
mijn MX500 ruikt naar zweet :/

Verwijderd

Blackstealth schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:25:
haha vind dit soort reaties wel hilarisch..
snuffelen aan plastic, straks zie ik jou lopen met een voeding in je schooltas alleen maar om de geur :>

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
SyS_ErroR schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:28:
[...]

mijn MX500 ruikt naar zweet :/
Ok maar deze is nieuw, zal met die van mij ook nog wel komen. Even ontopic. De TS maakte zich dus zorgen over de heerlijke stank die uit zijn voeding komt. Dit is dus volkomen normaal met nieuwe electronica, het ene ding wat meer als de andere. Wel even in de gaten houden als het anders gaat ruiken als nieuwe electronica (verbrand!!) dan is er dus iets fout!!

• Sharkys
Maar maar maar maar, zo is het bijna een geurtopic. :)

Niet dat dat direct de bedoeling was, maar hoe dan ook kan ik nu rustig verder pc-en. Jullie allemaal bedankt voor de reacties, ik heb mijn antwoord dus van mij mag het topic dicht.

Tenzei er nog mensen zijn met boeiende verhalen over geurige muizen...

Verwijderd

Sharkys schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:39:
Maar maar maar maar, zo is het bijna een geurtopic. :)

Niet dat dat direct de bedoeling was, maar hoe dan ook kan ik nu rustig verder pc-en. Jullie allemaal bedankt voor de reacties, ik heb mijn antwoord dus van mij mag het topic dicht.

Tenzei er nog mensen zijn met boeiende verhalen over geurige muizen...
Als het toch een geur topic is, mijn nieuwe JBL GT4-15" woofer ruikt (en luistert) ook behoorlijk lekker ^^. maar ik had trouwens die geur niet bij me voeding :S (antec truepower 330)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:40

sapphire

Die-hard pruts0r

Mijn sliliconen slangen van teakstore ruiken nu nog naar sigaretten rook :( ik kreeg ze in juni ofzo binnen :(

Gabriël AM5

• Ecl!pS
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09-2024
mischien een beetje spuit 11, maar het kan ook een speciaal brand vertragend matriaal zijn. dat had ik ook over mijn eerste nieuwe pc zitten en dat stinkt de eerste paar dagen echt heel erg. maar dan is het ook weg.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 21:52
Sharkys schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:48:
[...]

Garantie is geen probleem(besteld bij Freezinghardware), ik heb de voeding nu wat sneller gezet. Kijken wat het effect is...

Niemand met een die het zelfde gehad heeft met een nieuwe Enermax?
Zelfde Enermax hiero, ook bij FR besteld :D Zal dat t wel wezen, maar nu ff seri, hebben alle Enermaxxen die ik gehad hebt iig, anders ff RMA'en!! Doen ze niet moeilijk over!

..::System Specs::..

Verwijderd

ik heb de zelfde voeding ook, de geur is na een week of 2/3 wel weg.. ik heb hem hier nu al 3 maanden werkt als een zonnetje..

(ik schrok me kapot toen die geur uit me comp kwam :P me vorige computer had namelijk niet zo'n geur :9 )

Verwijderd

nieuws: Pc's herbergen giftige stofresten

gewoon lekker geurtje of toch.......??
Pagina: 1