Nieuwe hardware, geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:20

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Vrijdag op de HCC dagen wat nieuwe hardware (nieuwe voeding en tweede HDD)gekocht die ik vandaag wou instaleren. Zogezegd, zogedaan.
  • Alle voedingsstekker, USB stekkers etc eruit getrokken en mijn pc open geschroefd.
  • Alle voedingsstekker binnenin losgetrokken.
  • Oude voeding eruit gehaald.
  • Nieuwe voeding erin, maar bij het instaleren van de voeding flikkert mijn cpu koeler van de socket, en flikkert dus op mijn videokaart. Na een inspectie van de viadeokaart is er geen zichtbare schade, gelukkig.
  • Cpu koeler weer geinstaleerd (voorzien van nieuwe koelpasta natuurlijk).
  • Voeding geïnstaleerd, maar de kabels nog niet verbonden.
  • Mijn oude HDD los geschroefd en een plekkie hoger geplaatst (omdat ik anders de nieuwe HDD niet goed aan kon sluiten).
  • Niewe HDD vastgeschroefd.
  • Een USB hub (op een pci kaart) geïnstaleerd.
  • Alle connector en stekkertjes op de juiste plekken aangesloten. Dit keer ook (omdat het aan de nieuwe voeding zat) de 12V stekker aangesloten op het mobo.
  • PC weer aan de netstroom gehangen en alle ander apparaten ook weer aangesloten.
Het probleem
Tot zover ging alles nog goed. Maar naar het aanzetten van de PC kreeg ik niks te zien. Het bootscherm kreeg ik niet te zien, het enige dat ik te zien kreeg wat een zwart scherm. De monitor kwam uit de sleep mode, maar het scherm bleef zwart. Ik kwam dus helemaal nergens, niet in Windows, niet in de BIOS, helemaal niks :'( .

Wat heb ik allemaal gedaan:
[list]• Nieuwe HDD losgekoppeld > geen verandering.
• Alle connectors nog een keer nagelopen of ze allemaal goed vast zaten > alles zat goed.
• 12V stekker losgekoppeld > geen verandering
• Alle overige apparaten die met USB oid vast zaten losgehaald > geen resultaat
• Alle optical drives losgehaald > geen verandering
• CMOS gecleared > geen resultaat

Specs:
Abit NF7-S rev. 2.0
AMD Athlon XP 2500+ @ 3200+ gekoeld door een Coolermaster HHC-L61
2*256MB Kingston geheugen pc 3200 @ 400MHz
1e HDD Maxtor (Diamond 9 plus) 60 GB @ IDE poort (master)
2e HDD Maxtor (Diamond 10) 200 GB @ SATA poort (nieuwe HDD)
Ati Radeon 9100 128MB
Zalman ZM400B-APS1 400 Watt (nieuwe voeding, oude was een Maxpower 300 Watt)
Opticals : LiteOn cd brander, JMLS (LiteOn) dvd-rom, NEC 2500 dvd brander
Overige : Netwerkkaart, USB hub @ mobo (op zo'n apart pci slot), USB hub @ PCI kaart, Philips 170B5CS (17"tft) 2 Coolermaster neon casefans, Sweex midi tower :X .

Ik heb geen andere pc's om onderdelen mee te testen en heb ook niet veel onderdelen omte vervangen. Ik heb nog een voeding (300 Watt dus), originele CPU cooler.

[ Voor 4% gewijzigd door Just_I op 14-11-2004 22:19 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 15:00
Ik ken Abit niet zo goed, maarre ik vraag me af: krijgt het mobo wel stroom?
Ik zou eerste die oude voeding nog eens proberen.
Kun je op het mobo geen foutcode uitlezen dmv ledjes of id?

Die 12V voedinglijn is toch alleen nodig als je een specifiek INTEL voeding wilt gebruiken?

Wat ik me ook nog voor kan stellen: die fan van de cpu zit direct naast wat condensatoren. Zijn die niet beschadigd?

Voor als je hem kwijt bent: gebruiksaanwijzing: http://www.abit-usa.com/p....php?categories=1&model=6

[ Voor 14% gewijzigd door IJzerboot op 14-11-2004 21:41 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

IJzerboot schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:40:
Abit NF7-s piept als er wat is...
En de topicstarter zegt niets over piepjes te horen, dus zullen ze (lijkt mij) er niet zijn...
Die 12V voedinglijn is toch alleen nodig als je een specifiek INTEL voeding wilt gebruiken?
Ik kan me voorstellen, dat die stekker er niet voor niets op zit... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 14-11-2004 21:45 ]

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
IJzerboot schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:40:
Alles gaat draaien wanneer ik de voeding aan zet dus ik neem aan dat alles ook daadwerkelijk stroom krijgt. De oude voeding proberen doe ik morgen misschien nog, maar vandaag niet meer.
Geen foutcodes oid te zien.
Lijkst me stug als ik een AMD moederbord heb. Het ding zit er niet voor niks op neem ik aan.
Wat ik me ook nog voor kan stellen: die fan van de cpu zit direct naast wat condensatoren. Zijn die niet beschadigd?
Niet echt wat van te zien.
Voor als je hem kwijt bent: gebruiksaanwijzing: http://www.abit-usa.com/p....php?categories=1&model=6
Handleiding heb ik nog, maar bedankt.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nee klopt, er zijn ook geen 'diagnostic LEDs' aanwezig...

Wel een piep systeempje...
Hoor je geen piepjes of iets?

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Geen piepjes te horen. Alleen een van de HDD's maakt een klein tikkend geluidje in het begin, maar dat houd op na een paar seconden.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Je koeling valt op je videokaart...
En je komt dus niet op het idee om de videokaart te testen, of er een andere videokaart in te steken...

En een koeling die van je socket valt 8)7
Ik neem aan dat je ook de cpu even gaat testen, grote kans dat je die gemolt hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 14-11-2004 22:27 ]

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Dat me koeler van de socket afviel kan ik wel achterhalen. Ik heb het lipje van de koeler wat moetn verbeuigen omdat die anders niet ondermijn voeding zou passen. Zie hier een plaatje van mij oude voeding met daaron der het probleemgeval.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/cpu%20cooler%20mod%20002.jpg
Mijn nieuwe voeding zal dus bij het inbouwen ervan waarschijnlijk het lipje weg hebben geduwd waardoor die van de socket afgleed.

CPU heb ik nagekeken en er was geen zichtbare schade.
Videokaart vervangen kan ik niet omdat ik geen andere ter beschikking heb. Net zo min als een CPU die ik dus ook niet kan testen / vervangen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, wat wil je dan dat wij zeggen- enige manier om meer te weten te komen is om andermans CPU/VGA te lenen en in jouw bak te testen, of om jouw CPU en VGA bij een ander te testen.

Tenzij dit een obscure kabelprobleem is (lijkt me sterk, maar heb het zelf vaak zat meegemaakt), moet je VGA en CPU uitsluiten, werken allebei wel, dan is het mobo. Maar wederom, dat kun je alleen achterhalen door te testen, ondanks uitstekende topicstart is er niets wat GoT daaraan kan toevoegen :o

Oslik blyat! Oslik!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Vandaag maar weer even aan het testen gegaan. Ik had de pc (celeron 266, 2 mb vid kaart) van mijn broertje ter beschikking gekregen om de videokaart te testen. Maar helaas paste zijn videpkaart niet in mijn pc, maar mijn videokaart wel in zijn pc. Dus dat maar even gedaan en ik kreeg dus hetzelfde resultaat als met met mijn eigen pc. De monitor sloeg wel aan, maar geen beeld :? .
Dus ik herel lief aan mijn pa vragen of ik nog een andere videokaart mocht gebruiken, en mocht uiteindelijk de videokaart (radeon 9550 SE)van mij andere broertje zijn pc halen. En zoals je al raad, mijn pc deed het gewoon goed nadat ik zijn videokaart in de pc had gestoken.

Conclusie, mijn videokaart is naar zijn grootje.

Maar veel maakt dat ook weer niet uit aangezien ik toch al een nieuwe kaart wou kopen. Des te meer reden om toch nog een Ati Radeon X800 Pro te kopen (wou ik eigenlijk op de HCC halen, maar was uitverkocht ... overal :X )

Pagina: 1