Vrijdag op de HCC dagen wat nieuwe hardware (nieuwe voeding en tweede HDD)gekocht die ik vandaag wou instaleren. Zogezegd, zogedaan.
Tot zover ging alles nog goed. Maar naar het aanzetten van de PC kreeg ik niks te zien. Het bootscherm kreeg ik niet te zien, het enige dat ik te zien kreeg wat een zwart scherm. De monitor kwam uit de sleep mode, maar het scherm bleef zwart. Ik kwam dus helemaal nergens, niet in Windows, niet in de BIOS, helemaal niks
.
Wat heb ik allemaal gedaan:
[list]• Nieuwe HDD losgekoppeld > geen verandering.
• Alle connectors nog een keer nagelopen of ze allemaal goed vast zaten > alles zat goed.
• 12V stekker losgekoppeld > geen verandering
• Alle overige apparaten die met USB oid vast zaten losgehaald > geen resultaat
• Alle optical drives losgehaald > geen verandering
• CMOS gecleared > geen resultaat
Specs:
Abit NF7-S rev. 2.0
AMD Athlon XP 2500+ @ 3200+ gekoeld door een Coolermaster HHC-L61
2*256MB Kingston geheugen pc 3200 @ 400MHz
1e HDD Maxtor (Diamond 9 plus) 60 GB @ IDE poort (master)
2e HDD Maxtor (Diamond 10) 200 GB @ SATA poort (nieuwe HDD)
Ati Radeon 9100 128MB
Zalman ZM400B-APS1 400 Watt (nieuwe voeding, oude was een Maxpower 300 Watt)
Opticals : LiteOn cd brander, JMLS (LiteOn) dvd-rom, NEC 2500 dvd brander
Overige : Netwerkkaart, USB hub @ mobo (op zo'n apart pci slot), USB hub @ PCI kaart, Philips 170B5CS (17"tft) 2 Coolermaster neon casefans, Sweex midi tower
.
Ik heb geen andere pc's om onderdelen mee te testen en heb ook niet veel onderdelen omte vervangen. Ik heb nog een voeding (300 Watt dus), originele CPU cooler.
- Alle voedingsstekker, USB stekkers etc eruit getrokken en mijn pc open geschroefd.
- Alle voedingsstekker binnenin losgetrokken.
- Oude voeding eruit gehaald.
- Nieuwe voeding erin, maar bij het instaleren van de voeding flikkert mijn cpu koeler van de socket, en flikkert dus op mijn videokaart. Na een inspectie van de viadeokaart is er geen zichtbare schade, gelukkig.
- Cpu koeler weer geinstaleerd (voorzien van nieuwe koelpasta natuurlijk).
- Voeding geïnstaleerd, maar de kabels nog niet verbonden.
- Mijn oude HDD los geschroefd en een plekkie hoger geplaatst (omdat ik anders de nieuwe HDD niet goed aan kon sluiten).
- Niewe HDD vastgeschroefd.
- Een USB hub (op een pci kaart) geïnstaleerd.
- Alle connector en stekkertjes op de juiste plekken aangesloten. Dit keer ook (omdat het aan de nieuwe voeding zat) de 12V stekker aangesloten op het mobo.
- PC weer aan de netstroom gehangen en alle ander apparaten ook weer aangesloten.
Tot zover ging alles nog goed. Maar naar het aanzetten van de PC kreeg ik niks te zien. Het bootscherm kreeg ik niet te zien, het enige dat ik te zien kreeg wat een zwart scherm. De monitor kwam uit de sleep mode, maar het scherm bleef zwart. Ik kwam dus helemaal nergens, niet in Windows, niet in de BIOS, helemaal niks
Wat heb ik allemaal gedaan:
[list]• Nieuwe HDD losgekoppeld > geen verandering.
• Alle connectors nog een keer nagelopen of ze allemaal goed vast zaten > alles zat goed.
• 12V stekker losgekoppeld > geen verandering
• Alle overige apparaten die met USB oid vast zaten losgehaald > geen resultaat
• Alle optical drives losgehaald > geen verandering
• CMOS gecleared > geen resultaat
Specs:
Abit NF7-S rev. 2.0
AMD Athlon XP 2500+ @ 3200+ gekoeld door een Coolermaster HHC-L61
2*256MB Kingston geheugen pc 3200 @ 400MHz
1e HDD Maxtor (Diamond 9 plus) 60 GB @ IDE poort (master)
2e HDD Maxtor (Diamond 10) 200 GB @ SATA poort (nieuwe HDD)
Ati Radeon 9100 128MB
Zalman ZM400B-APS1 400 Watt (nieuwe voeding, oude was een Maxpower 300 Watt)
Opticals : LiteOn cd brander, JMLS (LiteOn) dvd-rom, NEC 2500 dvd brander
Overige : Netwerkkaart, USB hub @ mobo (op zo'n apart pci slot), USB hub @ PCI kaart, Philips 170B5CS (17"tft) 2 Coolermaster neon casefans, Sweex midi tower
Ik heb geen andere pc's om onderdelen mee te testen en heb ook niet veel onderdelen omte vervangen. Ik heb nog een voeding (300 Watt dus), originele CPU cooler.
[ Voor 4% gewijzigd door Just_I op 14-11-2004 22:19 ]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o