Apple patenteert wireless iPod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Apple heeft (aldus http://www.neowin.net/com...hp?id=25602&category=main en http://www.appleinsider.com/article.php?id=745 en de FP) de mogelijkheden voor een wireless iPod gepatenteerd. Beide sites rapporteren uit een op 25 april 2003 aangevraagd patent door Apple:
Bron: http://www.appleinsider.com/article.php?id=745
The document goes on to describe an iPod that can wirelessly transmit music and other information to other media systems: "Another aspect of the media player system pertains to a hand held music player that includes a transmitter for transmitting information over a wireless connection. The transmitter is configured to at least transmit a continuous music feed to one or more personal tuning devices that each include a receiver capable of receiving information from the transmitter over the wireless connection. Yet another aspect of the media player system pertains to a connector that includes a housing and a plurality of spatially separated contacts mounted within the housing. A first set of contacts are directed at a first functionality and a second set of contacts are directed at a second functionality that is different than the first functionality."
en
Bron: http://www.neowin.net/com...hp?id=25602&category=main
Analysts don't foresee an Apple iPod with wireless capabilities emerging anytime soon, but a newly obtained document provides incontrovertible evidence that the company has been experimenting with wireless iPods for nearly two years. A patent application submitted to the United States Patent and Trademark Office, and recently obtained by AppleInsider, appears to portray an Apple iPod with wireless capabilities, including the ability to broadcast music to other devices.
Ondanks dat analisten op dit moment niet verwachten dat Apple binnen een korte tijd met een wireless iPod komt bied dit wel een mooie blik op de toekomst van de iPod.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 14:04
Het is wel een logische volgende stap opzich :) Neem aan dat het hier wel over iets meer gaat dan die fm transmitters die je op dit moment kunt kopen (doch illegaal) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:35
Ik ben persoonlijk een enorm voorstander van draadloze technologie. Niets is mooier dan een iMac met een Bluetooth toetsenbord, Bluetooth muis en een Wifi kaartje voor draadloos netwerken. Je hebt dan 1 enkele kabel nodig voor stroom en meer niet. :)

Ik vind het wel lastig dat een heleboel fabrikanten verschillende standaarden hanteren. Ik hoop dus dat Apple Bluetooth danwel Wifi gebruikt voor de iPod, omdat dit op veel systemen al aanwezig is. Anders zit je nog steeds met allemaal kabels, alleen zitten ze nu aan een zender vast. ;)

[HK] P.S. http://www.cambiumned.nl/spellingww.htm#persoonsvorm zie topictitel :+ [/HK]

edit:
@Xenna: Als ik nu achter mijn kast kijk zitten er 11 kabels in geprikt die allemaal een andere kant op gaan. Terwijl het allemaal veel netter kan. Als mijn PDA, printer, toetsenbord en muis via Bluetooth aangestuurd hadden kunnen worden, had het al een heleboel gescheeld. Hoe minder draden er door mekaar heen lopen, hoe netter het er uit ziet. :)

Over patenten: die zouden ze in het vervolg af moeten schaffen. :P

@Zwerver: Ik loop me er gewoon al een tijdje aan te ergeren dat die fout op GoT meer en meer gemaakt wordt en ik wilde even mijn frustratie kwijt (moet ook af en toe gebeuren) :P

[ Voor 37% gewijzigd door -Mous- op 14-11-2004 22:46 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Mous- schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:12:
Ik ben persoonlijk een enorm voorstander van draadloze technologie. Niets is mooier dan een iMac met een Bluetooth toetsenbord, Bluetooth muis en een Wifi kaartje voor draadloos netwerken. Je hebt dan 1 enkele kabel nodig voor stroom en meer niet. :)
Nou fantastisch. Wel jammer van die power kabel :(
Ik vind het wel lastig dat een heleboel fabrikanten verschillende standaarden hanteren. Ik hoop dus dat Apple Bluetooth danwel Wifi gebruikt voor de iPod, omdat dit op veel systemen al aanwezig is. Anders zit je nog steeds met allemaal kabels, alleen zitten ze nu aan een zender vast. ;)
Ik vind het jammer dat de meest voor de hand liggende technologieen tegenwoordig onmiddelijk gepatenteerd worden.
Mooi gezegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-Mous- schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:12:

[HK] P.S. http://www.cambiumned.nl/spellingww.htm#persoonsvorm zie topictitel :+ [/HK]

edit:
@Xenna: Als ik nu achter mijn kast kijk zitten er 11 kabels in geprikt die allemaal een andere kant op gaan. Terwijl het allemaal veel netter kan. Als mijn PDA, printer, toetsenbord en muis via Bluetooth aangestuurd hadden kunnen worden, had het al een heleboel gescheeld. Hoe minder draden er door mekaar heen lopen, hoe netter het er uit ziet. :)

Over patenten: die zouden ze in het vervolg af moeten schaffen. :P
godsgruwelijke :P Moet jij geen sig hebben in de zin van:

Het Behoud Der Nederlandsche Taal op GoT ofzo? Purist :D Maar goed, er zat een spelfoutje in... moet je maar niet binnen 1 minuut een post in elkaar draaien

* Zwerver mept zichzelf

offtopic:
Ow, ff over die TR, Modjes hoeven niet per definitie goed te zijn in de Nederlansche taal hoor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Zwerver op 14-11-2004 22:44 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 11:40

Nietzman

Woei!

Bluetooth op een iPod lijkt me helemaal top. Al is BT niet zo vlot. Een iPod met wifi en Rendezvous zou echt helemaal geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ach en die snelheid, 1 keer die 20/40/60 gieg gaat idd traag, maar daarna zijn het vaak losse nummers en albums. Kan best. Goed idee, al heb ik t zelf ook al bedacht :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:15
en als dat ding dan bluetooth heeft en je hebt een bluetooth telefoonheadsetje (of telefoon met bluetooth en vaste headset) dan zou je dat dus kunnen gebruiken om te luisteren

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shure-fan schreef op maandag 15 november 2004 @ 01:26:
en als dat ding dan bluetooth heeft en je hebt een bluetooth telefoonheadsetje (of telefoon met bluetooth en vaste headset) dan zou je dat dus kunnen gebruiken om te luisteren
En dan een Bluetooth apparaatje zoals de AirPort Express, zodat je draadloos je muziek op de stereo kan afspelen. Dan leg je je "iTooth" gewoon als een afstandbediening op de bank of de tafel en heb je duidelijke track info altijd bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:08:
En dan een Bluetooth apparaatje zoals de AirPort Express, zodat je draadloos je muziek op de stereo kan afspelen. Dan leg je je "iTooth" gewoon als een afstandbediening op de bank of de tafel en heb je duidelijke track info altijd bij de hand.
Ja, de combinatie met de Airport Express ligt natuurlijk voor de hand (met wifi natuurlijk, dat ding heeft - nog - geen bluetooth). Het grote nadeel is natuurlijk dat muziek streamen over wifi je batterij erg snel zal uitputten. Een PC/Mac met iTunes en een draadloze afstandsbediening gecombineerd met Wifi en een Airport Express ligt dan toch meer voor de hand. Alleen iets minder portable.

PS: Spelfouten ok, maar aan het topic mag je toch wel wat meer aandacht besteden IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Ja zou leuk worden als hij draadloos wordt. Maar wist je dat er al van MSI een Bleutooth speler bestaat maar is niet voor de uitwisseling is om hem aan je telefoon te hangen. Net zoals ze bij SE hebben. Die ging ik mij bijna aanschaffen maar gebruik toch liever eentje met harde schijf. Kun je ook een zaklampje van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

en zou je dan ook je contacten van je GSM kunnen syncen met je iPod?
Pagina: 1