Toon posts:

beeldprobleem Asus v9980 ultra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Asus V 9980 Ultra kaart gekocht.
Vanaf dag 1 heb ik voortdurend flitsen door, mijn beeld, lijkt op bliksem flitsen. Ook heb ik bij diversen games geen beeld, wel geluid.
Bij mijn oude Leadtek 4200 had ik dit niet.
Inmiddels de laatste drivers geïnstalleerd maar ook dit mag niet baten.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:28
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:01:
Ik heb een nieuwe Asus V 9980 Ultra kaart gekocht.
Vanaf dag 1 heb ik voortdurend flitsen door, mijn beeld, lijkt op bliksem flitsen. Ook heb ik bij diversen games geen beeld, wel geluid.
Bij mijn oude Leadtek 4200 had ik dit niet.
Inmiddels de laatste drivers geïnstalleerd maar ook dit mag niet baten.
De voltages van je voeding zijn wel in orde?
Het lijkt me dat de kaart gewoon kapot is?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is goed 400 w.

• Xander
Ok.

Je denkt werkelijk dat dit alles zegt? :P Niet alle 400W voedingen leveren echt 400W, denk aan merken als Q-Tec die dus echt niet volgens de specificaties te belasten zijn. Het maakt verder ook nog uit wat je behalve die videokaart allemaal in je systeem hebt zitten natuurlijk...
Maargoed, je bent er kennelijk redelijk zeker van dat het niet aan je voeding ligt, dan lijkt het me dat je kaart gewoon kapot is, gewoon mee teruggaan naar de winkel...

Verwijderd

Topicstarter
Zeker ben ik daar niet van. Ga er van uit dat het goed moet zijn. Het is toevallig wel een Q-tech. Zou het dan met de voeding te maken kunnen hebben dan. Hoe kan ik dit het best testen. Met mijn vorige kaart had ik deze ellende niet.

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:12:
Zeker ben ik daar niet van. Ga er van uit dat het goed moet zijn. Het is toevallig wel een Q-tech. Zou het dan met de voeding te maken kunnen hebben dan. Hoe kan ik dit het best testen. Met mijn vorige kaart had ik deze ellende niet.
Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee of dit soort flitsen door een voeding veroorzaakt kunnen worden, alleen als je problemen krijgt bij het upgraden van een bepaald onderdeel denk ik standaard aan een probleem met óf de voeding óf met het onderdeel zelf (of met de drivers natuurlijk).

De voltages van je voeding kun je uitlezen met een aantal progjes, zoals MBM, SpeedFan, en vaak krijg je bij je moederbord ook nog een programmaatje hiervoor.
De voltages mogen iets afwijken, maar niet te veel. Voor de maximale afwijking kun je kijken in de startpost van Welke voeding heb ik nodig? Deel 8 .

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:12:
het licht dus denkt wel aan je voeding met q-tec. waarom je oude kaart t niet had is omdat hij minder stroom nodig had dan je nieuwe dat vergeleken daar mee een monster is dus. je kan het best een spanningsmeter pakken en bij je molex aansluiting die je video in gaat kijken welke volt daar uit komen... suc6

Verwijderd

Het hoeft niet perse de voeding te zijn. Het kan ook aan de voedingskabels naar de videokaart liggen. Heb je deze kaart wel direct (dus zonder splitters) aan de voeding aangesloten?

Ik heb bijna hetzelfde gehad met een 6800, in sommige spellen ging het beeld uit, maar het geluid ging verder.
Pagina: 1