ik ben van plan een gameserver op te zetten, wat zijn de minimale systeemeisen en hoe zit het met de cofiguratie ?
uhm... dat hangt van het spelletje af.
met de meeste 3d shooters kun je op een p2-233 wel ongeveer een 12-16player server draaien. er zijn genoeg web-gameservers die 2 counterstrike-servers draaien op een enkele p2-450 ik denk dat linux dan wel een beetje nodig word.
met de meeste 3d shooters kun je op een p2-233 wel ongeveer een 12-16player server draaien. er zijn genoeg web-gameservers die 2 counterstrike-servers draaien op een enkele p2-450 ik denk dat linux dan wel een beetje nodig word.
Verwijderd
ik wil wel weten of ik een strikeforce server (UT) op mijn 166MMX server met 64mb geheugen zou kunnen draaien... tis voor max 5-10 personen, dus dat valt wel mee
alvast bedankt!
Jasper
alvast bedankt!
Jasper
Verwijderd
als je nou eens de faq leest die bij de server wordt geleverd? Staan ONGETWIJFELD de systeemeisen bij
Je machine zal het probleem niet wezen... P2 met flink wat geheugen zou het moeten trekken.
Ik weet niet of je je server op het internet wil, want dan heb je toch wel een aardig lijntje nodig voor 10+ man... denk aan enkele Mbits.
Een P166MMX lijkt mij wat langzaam, maar ik zou het proberen.
Start wel UT in dedicated mode, dan heb je geen 3D video kaart nodig en verbruikt hij minder processor kracht.
Ik weet niet of je je server op het internet wil, want dan heb je toch wel een aardig lijntje nodig voor 10+ man... denk aan enkele Mbits.
Een P166MMX lijkt mij wat langzaam, maar ik zou het proberen.
Start wel UT in dedicated mode, dan heb je geen 3D video kaart nodig en verbruikt hij minder processor kracht.
stomme vraag,.. in het geval ik nu kabel heb en internetsharing op 2 pc, dan gebruik ik client als gameserver of host ?
Verwijderd
kan wel. Doe ik ook. Moet je alleen ff een paar poortjes doormappen naar de client. sowieso port 7777. Maar als je on nog op afstand de server wil bedienen enzo moet je er nog een aantal open gooien, kijk maar op die admin pagina die hierboven wordt gegeven
beste lijkt me debian, daarmee zou jou bak het zeker moeten kunnen trekken.
Veel en veel geheugen. Het beste is trouwens om een zogenaamde "dedicated server" te gaan draaien.
Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]
Pagina: 1